Przy okazji regeneracji baku wymieniłem całe zawieszenie dyfra:
- 2x tulejki wewnętrzne belki przedniej nr 5,
- 2x tulejki zewnętrzne belki przedniej nr 20,
- 4x tulejki belki tylnej nr 1
- dużą poduchę na dupie dyfra nr 27
Po tym zabiegu wał wyje od 60km/h i dudni po odpuszczeniu gazu.
Co mi chodzi po głowie to fakt, że belka tylna (nr 1) mogła się opuścić o grubość kołnierzy poliuretanów oraz cały dyfer poszedł do tyłu o grubość kołnierzy tulejek środkowych belki przedniej (nr 5).
Duża poduszka dyfra wyglądała na za wysoką ale po pomiarach wystarczyło ją skorygować o 2,5mm i teraz ma wysokość taką jak oryginał.
Dodam że do całej operacji odkręcany był wał od dyfra i podpora wału od podłogi.
Czy mechanior coś źle poskładał czy te kołnierze mają takie znaczenie?
Jest jakaś procedura na wyosiowanie tego wszystkiego?
[Q] wyje wał po zmianie tulei dyfra na poliuretanowe
- lukaszz2369
- C4 Autorytet
- Posty: 305
- Rejestracja: 2012-11-14, 15:53
- Imię: Łukasz
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Konin
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
- Płeć:
- drmort
- Mechanik
- Posty: 233
- Rejestracja: 2012-10-25, 22:48
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Otwock
JL-PARTSlukaszz2369 pisze:A może to wina poliuretanów, przenoszą drgania z dyfra na karoserie z racji że są sztywniejsze.
Ps. Gdzie kupiłeś poliuretanu?
i nie polecam, koleś nie odbiera telefonów
-
- Czeladnik
- Posty: 81
- Rejestracja: 2018-12-07, 09:29
- Imię: Piotr
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1994
- Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Warszawa
- Płeć:
Jedyna rzecz która może wyć przy wale to łożysko podpory, twój mechanik sprawdzał jego stan? Sama podpora powinna być zamontowana prostopadle do tunelu, jeśli dyfer poszedł w dół to podporę możesz o tyle opuścić na podkładkach dystansowych chociaż to są takie wartości że nie powinno mieć to wpływu. Moim zdaniem coś jest nie dokręcone i tyle