ETKA Online Photoshop Online Download Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Album Chat
Strona główna Google Szuklaj z Google Szukaj Grupy Użytkownicy Twoje konto Statystyki Rejestracja Zaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wyszukaj w temacie:
Lub:
[Q] wyje wał po zmianie tulei dyfra na poliuretanowe
Autor Wiadomość
drmort 
Mechanik




Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1996
Oznaczenie silnika: AEL
Pojemność silnika: 2,5
Imię: Jakub
Trakcja: Quattro
Pomógł: 18 razy
Wiek: 34
Dołączył: 25 Paź 2012
Posty: 228
Skąd: Otwock
Wysłany: |5 Cze 2020|, o 09:17   [Q] wyje wał po zmianie tulei dyfra na poliuretanowe

Przy okazji regeneracji baku wymieniłem całe zawieszenie dyfra:
- 2x tulejki wewnętrzne belki przedniej nr 5,
- 2x tulejki zewnętrzne belki przedniej nr 20,
- 4x tulejki belki tylnej nr 1
- dużą poduchę na dupie dyfra nr 27






Po tym zabiegu wał wyje od 60km/h i dudni po odpuszczeniu gazu.

Co mi chodzi po głowie to fakt, że belka tylna (nr 1) mogła się opuścić o grubość kołnierzy poliuretanów oraz cały dyfer poszedł do tyłu o grubość kołnierzy tulejek środkowych belki przedniej (nr 5).

Duża poduszka dyfra wyglądała na za wysoką ale po pomiarach wystarczyło ją skorygować o 2,5mm i teraz ma wysokość taką jak oryginał.

Dodam że do całej operacji odkręcany był wał od dyfra i podpora wału od podłogi.

Czy mechanior coś źle poskładał czy te kołnierze mają takie znaczenie?
Jest jakaś procedura na wyosiowanie tego wszystkiego?
_________________
Moje miłości:
Audi A6 C4 AEL'96 quattro
Audi 5000 C2 DE '82 relacja z odbudowy na FB
 
     
lukaszz2369 
C4 Autorytet




Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1997
Oznaczenie silnika: ACK
Pojemność silnika: 2771
Trakcja: Quattro
Pomógł: 3 razy
Wiek: 29
Dołączył: 14 Lis 2012
Posty: 262
Skąd: Konin
Wysłany: |5 Cze 2020|, o 10:21   

A może to wina poliuretanów, przenoszą drgania z dyfra na karoserie z racji że są sztywniejsze.

Ps. Gdzie kupiłeś poliuretanu?
 
     
drmort 
Mechanik




Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1996
Oznaczenie silnika: AEL
Pojemność silnika: 2,5
Imię: Jakub
Trakcja: Quattro
Pomógł: 18 razy
Wiek: 34
Dołączył: 25 Paź 2012
Posty: 228
Skąd: Otwock
Wysłany: |5 Cze 2020|, o 11:05   

lukaszz2369 napisał/a:
A może to wina poliuretanów, przenoszą drgania z dyfra na karoserie z racji że są sztywniejsze.

Ps. Gdzie kupiłeś poliuretanu?


JL-PARTS

i nie polecam, koleś nie odbiera telefonów
_________________
Moje miłości:
Audi A6 C4 AEL'96 quattro
Audi 5000 C2 DE '82 relacja z odbudowy na FB
 
     
bass16 
Czeladnik



Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1994
Oznaczenie silnika: AAH
Pojemność silnika: 2800
Imię: Piotrek
Trakcja: Quattro
Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 07 Gru 2018
Posty: 62
Skąd: Warszawa
Wysłany: |5 Cze 2020|, o 18:51   

Jedyna rzecz która może wyć przy wale to łożysko podpory, twój mechanik sprawdzał jego stan? Sama podpora powinna być zamontowana prostopadle do tunelu, jeśli dyfer poszedł w dół to podporę możesz o tyle opuścić na podkładkach dystansowych chociaż to są takie wartości że nie powinno mieć to wpływu. Moim zdaniem coś jest nie dokręcone i tyle :)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Style created by PiotreQ9 modyfied by eSPe from WM Klub Audi "Kormoran"
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 13