Witam,
czy ktoś z forumowiczów wymieniał palce zapłonowe w silniku AEC?
- Czy palce są klejone na specjalny klej? Spotkałem się na forum DE, z rekomendacją klejenia UHU EndFest 300.
- W jaki sposób zdejmuje się palce z wałka/aparatu zapłonowego?
- Aktualne palce w moim aucie to Bosch 124 332 399, kupiłem dostępny zamiennik BERU EVL 134.
[S6-4.2 AEC] Wymiana palcy zapłonowych
-
- Adept
- Posty: 45
- Rejestracja: 2016-01-27, 22:45
- Imię: Grzegorz
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Warszawa
[S6-4.2 AEC] Wymiana palcy zapłonowych
Ostatnio zmieniony 2016-07-22, 14:41 przez gienkas, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Adept
- Posty: 45
- Rejestracja: 2016-01-27, 22:45
- Imię: Grzegorz
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Warszawa
Witajcie,
odpowiem sobie sam na pytania i zostawię info dla ewentualnych potrzebujących.
Do wymiany składałem się chyba z miesiąc. Ogólnie sprawa jest dość prosta:
- zastosowałem zamiennik palcy Bosch 124 332 399, kupiłem dostępny BERU EVL 134 ok. 16 PLN w IC. Pasuje idealnie.
- Klej epoksydowy UHU Endfest 300 - pewnie możliwy dowolny inny o podobnych parametrach(Poxilina, etc.)
- Klucz żabka do demontażu starego palca
Należy zdemontować, rozpórkę, rury filtra powietrza, górną cześć obudowy filtra, dolną część filtra, następnie odkręcamy kopułki zapłonowe(dwie śruby 8 przy aparatach zapłonowych). Kolejnym krokiem jest zniszczenie palca zapłonowego kluczem np. "żabką". Ja osobiście przekręciłem lekko palec żabką i stary klej się poddał - należy uważać, aby nie zniszczyć aparatu zapłonowego! Po wyjęciu palca, pozostałości starego kleju należy śrubokrętem płaskim usunąć z rowka trzpienia wychodzącego z aparatu zapłonowego(miejsce w które wchodzi wypustka palca zapłonowego. Całość przeczyściłem benzyną ekstrakcyjną, nałożyłem klej epoksydowy do wewnątrz nowego palce, bez pokrycia wewnętrznej elektrody. Nowy Palec z klejem nałożyłem na oczyszczony trzpień aparatu zapłonowego i wytarłem nadmiar kleju. Osobiście użyłem UHU Endfest 300( dostępne na portalu aledrogo - import z Niemiec) - należy odczekać np. 3-4h w temp 30 stopni, do momentu zawiązania się spojenia.
Stary palec:
Klejenie fabryczne:
Porównanie stary vs. nowy palec:
Zainstalowany nowy palec BERU:
Powyższa procedura powinna zaoszczędzić wymiany aparatów zapłonowych na nowe(cięzko dostępne)/używane, zapewniając optymalizację kosztów.
Mam nadzieję, że się przyda:)
odpowiem sobie sam na pytania i zostawię info dla ewentualnych potrzebujących.
Do wymiany składałem się chyba z miesiąc. Ogólnie sprawa jest dość prosta:
- zastosowałem zamiennik palcy Bosch 124 332 399, kupiłem dostępny BERU EVL 134 ok. 16 PLN w IC. Pasuje idealnie.
- Klej epoksydowy UHU Endfest 300 - pewnie możliwy dowolny inny o podobnych parametrach(Poxilina, etc.)
- Klucz żabka do demontażu starego palca
Należy zdemontować, rozpórkę, rury filtra powietrza, górną cześć obudowy filtra, dolną część filtra, następnie odkręcamy kopułki zapłonowe(dwie śruby 8 przy aparatach zapłonowych). Kolejnym krokiem jest zniszczenie palca zapłonowego kluczem np. "żabką". Ja osobiście przekręciłem lekko palec żabką i stary klej się poddał - należy uważać, aby nie zniszczyć aparatu zapłonowego! Po wyjęciu palca, pozostałości starego kleju należy śrubokrętem płaskim usunąć z rowka trzpienia wychodzącego z aparatu zapłonowego(miejsce w które wchodzi wypustka palca zapłonowego. Całość przeczyściłem benzyną ekstrakcyjną, nałożyłem klej epoksydowy do wewnątrz nowego palce, bez pokrycia wewnętrznej elektrody. Nowy Palec z klejem nałożyłem na oczyszczony trzpień aparatu zapłonowego i wytarłem nadmiar kleju. Osobiście użyłem UHU Endfest 300( dostępne na portalu aledrogo - import z Niemiec) - należy odczekać np. 3-4h w temp 30 stopni, do momentu zawiązania się spojenia.
Stary palec:
Klejenie fabryczne:
Porównanie stary vs. nowy palec:
Zainstalowany nowy palec BERU:
Powyższa procedura powinna zaoszczędzić wymiany aparatów zapłonowych na nowe(cięzko dostępne)/używane, zapewniając optymalizację kosztów.
Mam nadzieję, że się przyda:)
Ostatnio zmieniony 2016-08-28, 18:37 przez gienkas, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Adept
- Posty: 3
- Rejestracja: 2018-04-25, 19:23
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Poznań