[S6-4.2 AEC] Wymiana palcy zapłonowych

Wszystko co tyczy się silników ośmiocylindrowych w układzie widlastym.
gienkas
Adept
Adept
Posty: 44
Rejestracja: 2016-01-27, 22:45
Imię: Grzegorz
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Warszawa

[S6-4.2 AEC] Wymiana palcy zapłonowych

Post autor: gienkas »

Witam,

czy ktoś z forumowiczów wymieniał palce zapłonowe w silniku AEC?

- Czy palce są klejone na specjalny klej? Spotkałem się na forum DE, z rekomendacją klejenia UHU EndFest 300.
- W jaki sposób zdejmuje się palce z wałka/aparatu zapłonowego?
- Aktualne palce w moim aucie to Bosch 124 332 399, kupiłem dostępny zamiennik BERU EVL 134.
Ostatnio zmieniony 2016-07-22, 14:41 przez gienkas, łącznie zmieniany 2 razy.
gienkas
Adept
Adept
Posty: 44
Rejestracja: 2016-01-27, 22:45
Imię: Grzegorz
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Warszawa

Post autor: gienkas »

Witajcie,

odpowiem sobie sam na pytania i zostawię info dla ewentualnych potrzebujących.

Do wymiany składałem się chyba z miesiąc. Ogólnie sprawa jest dość prosta:

- zastosowałem zamiennik palcy Bosch 124 332 399, kupiłem dostępny BERU EVL 134 ok. 16 PLN w IC. Pasuje idealnie.
- Klej epoksydowy UHU Endfest 300 - pewnie możliwy dowolny inny o podobnych parametrach(Poxilina, etc.)
- Klucz żabka do demontażu starego palca

Należy zdemontować, rozpórkę, rury filtra powietrza, górną cześć obudowy filtra, dolną część filtra, następnie odkręcamy kopułki zapłonowe(dwie śruby 8 przy aparatach zapłonowych). Kolejnym krokiem jest zniszczenie palca zapłonowego kluczem np. "żabką". Ja osobiście przekręciłem lekko palec żabką i stary klej się poddał - należy uważać, aby nie zniszczyć aparatu zapłonowego! Po wyjęciu palca, pozostałości starego kleju należy śrubokrętem płaskim usunąć z rowka trzpienia wychodzącego z aparatu zapłonowego(miejsce w które wchodzi wypustka palca zapłonowego. Całość przeczyściłem benzyną ekstrakcyjną, nałożyłem klej epoksydowy do wewnątrz nowego palce, bez pokrycia wewnętrznej elektrody. Nowy Palec z klejem nałożyłem na oczyszczony trzpień aparatu zapłonowego i wytarłem nadmiar kleju. Osobiście użyłem UHU Endfest 300( dostępne na portalu aledrogo - import z Niemiec) - należy odczekać np. 3-4h w temp 30 stopni, do momentu zawiązania się spojenia.


Stary palec:
Obrazek


Obrazek


Klejenie fabryczne:
Obrazek


Porównanie stary vs. nowy palec:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Zainstalowany nowy palec BERU:
Obrazek


Powyższa procedura powinna zaoszczędzić wymiany aparatów zapłonowych na nowe(cięzko dostępne)/używane, zapewniając optymalizację kosztów.

Mam nadzieję, że się przyda:)
Ostatnio zmieniony 2016-08-28, 18:37 przez gienkas, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
NYGA
Adept
Adept
Posty: 49
Rejestracja: 2015-08-18, 02:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bydgoszcz

Post autor: NYGA »

Dzięki za przydatne info kolego
pozdrawiam
Audi S6 C4 Avant 4.2 V8 AEC manual - jest
Audi A6 C4 Sedan 2.6 V6 ABC manual - jest
Audi 80 B4 Cabrio 2.8 V6 AAH manual - jest
marciniak_m
Adept
Adept
Posty: 3
Rejestracja: 2018-04-25, 19:23
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Poznań

Post autor: marciniak_m »

Odświeżę trochę temat :D Jak po wymianie, żadnych problemów? Czy na aparacie jest klin, który ustali pozycję palca czy trzeba jakoś inaczej kombinować?
Pozdrawiam.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V8”