[S4-2.2T AAN] Reduktor BRC MAX GENIUS 240kW
: 2015-01-29, 12:46
Witam wszystkich chciałem opisać problem jaki mnie spotkał w starej (10 letniej) instalacji gazu firmy BRC
Od jakiegoś czasu borykałem się z dużym ciśnieniem w zbiorniczku wyrównawczym.
2 razy wymieniałem nagrzewnicę, która po prostu pękała i to przy ostrym butowaniu...
Raz przy prędkości 160km/h a kolejny przy 180km/h siwo w aucie bo para szła od razu na szyby, bardzo niebezpieczne zjawisko.
Pierwsze podejrzenie padło na uszczelkę, ubywający płyn chłodniczy, olej w układzie (olejem okazała się parafina wytrącona z gazu, jasno brązowy kolor mazi) itd.
Coś mnie jednak naszło żeby sprawdzić co dzieje się z reduktorem ponieważ zużycie gazu nie schodziło nawet w trasie przy 140km/h poniżej 17l....
Pojechałem do gazowni i okazało się, że reduktor jest nie szczelny po stronie układu wodnego.
Część gazu szła w w układ chłodzenia i stąd pęknięty zbiorniczek, wysadzony w powietrze zawór odcinający wodę do nagrzewnicy i zniszczone 2 nagrzewnice.
regeneracja wyniosła mnie 200zł i w końcu jest spokój.
reduktor GENIUS MAX
Od jakiegoś czasu borykałem się z dużym ciśnieniem w zbiorniczku wyrównawczym.
2 razy wymieniałem nagrzewnicę, która po prostu pękała i to przy ostrym butowaniu...
Raz przy prędkości 160km/h a kolejny przy 180km/h siwo w aucie bo para szła od razu na szyby, bardzo niebezpieczne zjawisko.
Pierwsze podejrzenie padło na uszczelkę, ubywający płyn chłodniczy, olej w układzie (olejem okazała się parafina wytrącona z gazu, jasno brązowy kolor mazi) itd.
Coś mnie jednak naszło żeby sprawdzić co dzieje się z reduktorem ponieważ zużycie gazu nie schodziło nawet w trasie przy 140km/h poniżej 17l....
Pojechałem do gazowni i okazało się, że reduktor jest nie szczelny po stronie układu wodnego.
Część gazu szła w w układ chłodzenia i stąd pęknięty zbiorniczek, wysadzony w powietrze zawór odcinający wodę do nagrzewnicy i zniszczone 2 nagrzewnice.
regeneracja wyniosła mnie 200zł i w końcu jest spokój.
reduktor GENIUS MAX