[A6-2.6 ABC] Instalacja gazowa - jaka, gdzie
- jar.mal
- Adept
- Posty: 13
- Rejestracja: 2014-08-21, 13:16
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Zabrze
Zastanawiam się nad przerobieniem mojego cacka na gaz, ale powiem szczerze, że kompletnie się na tym nie znam... Z tego co się orientowałem, to koszty zamontowania instalacji gazowej w serwisie są dość wysokie. Dlatego też zastanawiam się czy nie dałoby rady wziąć takiej instalacji z odzysku i jakoś sobie tego poskładać. Choć oczywiście i tak musiałby mi to ktoś zamontować. A może jest jakiś inny sposób, żeby tanio przerobić c4 na gaz? No i gdzie montować butlę najlepiej, jakiej szukać? Mam sedana.
-
- Audi Mastah
- Posty: 871
- Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Oleśnica (28-220)
Daj sobie spokój z używką raczej. Chyba że masz kolegę który sprzeda ci graty bo np przejechał 4000 km i rozwalił furę. A tak to mało co zaoszczędzisz bo reduktor albo do regeneracji albo szrot, wtryski lpg po zniżkach na "firmę" kupisz w cenie używek - chyba że masz znajomego gaziarza co sprzeda ci pewne. Butlę jak kupisz używaną to znowu będziesz się bujał za kilka lat z legalizacją. Jedynie co to możesz kupić elektronikę - to się nie zużywa, albo chodzi albo nie. Wiązki zapewne nowe, bo po wyjęciu to będą poszarpane, poskracane itp.
Z tego co wiem to instalatorzy LPG czy to nowe czy używane to i tak cię policzą tak samo - ta sama robota. A na częściach jak pisałem - w dłuższej perspektywie mało co zyskasz albo i stracisz - nerwy bo będą problemy i kasę bo kupisz dwa razy.
jar.mal, jaki masz ten silnik w końcu? Bo jak AAH to nie 2000 pojemność. Do 4 cylindrów za 2600 założysz BRC, 2400 na stagu.
Z tego co wiem to instalatorzy LPG czy to nowe czy używane to i tak cię policzą tak samo - ta sama robota. A na częściach jak pisałem - w dłuższej perspektywie mało co zyskasz albo i stracisz - nerwy bo będą problemy i kasę bo kupisz dwa razy.
jar.mal, jaki masz ten silnik w końcu? Bo jak AAH to nie 2000 pojemność. Do 4 cylindrów za 2600 założysz BRC, 2400 na stagu.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
-
- Adept
- Posty: 47
- Rejestracja: 2012-11-09, 19:47
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszawa
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Ja też mam sedana. Ile kilometrów rocznie robisz? Możesz łatwo policzyć, kiedy wydatek się zwróci.jar.mal pisze:Zastanawiam się nad przerobieniem mojego cacka na gaz, ale powiem szczerze, że kompletnie się na tym nie znam... Z tego co się orientowałem, to koszty zamontowania instalacji gazowej w serwisie są dość wysokie. Dlatego też zastanawiam się czy nie dałoby rady wziąć takiej instalacji z odzysku i jakoś sobie tego poskładać. Choć oczywiście i tak musiałby mi to ktoś zamontować. A może jest jakiś inny sposób, żeby tanio przerobić c4 na gaz? No i gdzie montować butlę najlepiej, jakiej szukać? Mam sedana.
Ja wstępne rozeznanie mam już za sobą, pozostało tylko się zdecydować. Jeśli chcesz więcej szczegółów i rozważałbyś montaż nowej instalacji w okolicach mazowieckiego - wal na PW.
Co do instalacji używanej - użytkownik Mareek ma używaną instalację do sprzedania, możesz z nim porozmawiać.
Powodzenia,
@lex
- jar.mal
- Adept
- Posty: 13
- Rejestracja: 2014-08-21, 13:16
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Zabrze
Właśnie nie mam za bardzo od kogo odkupić... A jest sens kupować wszystko osobno, to znaczy właśnie elektronikę, zbiornik, wtryski itd.? Myślałem raczej o odkupieniu całej instalacji od kogoś, kto likwiduje... Ale chyba masz rację, bo zapomniałem, że trzeba jeszcze legalizację butli robić... W takim razie opłacałoby się rzeczywiście tylko odkupić jakąś w miarę nową instalację od kogoś, kto rozbił auto itp. Muszę więc przemyśleć wszystkie koszta i zobaczyć, ile mi kasy zostanie po wakacjach
Dzięki za odpowiedź.
Z tym silnikiem masz rację, pomyłeczka. Silnik mam AAE 2.0, a więc pojemność dokładnie 1984 i 4 cylindry.
[ Dodano: 2014-08-22, 10:49 ]
Rocznie to pewnie z 10 - 15 tysięcy, więc nie za dużo, dlatego zastanawiałem się, czy opłaca mi się montować nową instalację.
Dzięki za odpowiedź.
Z tym silnikiem masz rację, pomyłeczka. Silnik mam AAE 2.0, a więc pojemność dokładnie 1984 i 4 cylindry.
[ Dodano: 2014-08-22, 10:49 ]
@lex pisze:Ja też mam sedana. Ile kilometrów rocznie robisz? Możesz łatwo policzyć, kiedy wydatek się zwróci.jar.mal pisze:Zastanawiam się nad przerobieniem mojego cacka na gaz, ale powiem szczerze, że kompletnie się na tym nie znam... Z tego co się orientowałem, to koszty zamontowania instalacji gazowej w serwisie są dość wysokie. Dlatego też zastanawiam się czy nie dałoby rady wziąć takiej instalacji z odzysku i jakoś sobie tego poskładać. Choć oczywiście i tak musiałby mi to ktoś zamontować. A może jest jakiś inny sposób, żeby tanio przerobić c4 na gaz? No i gdzie montować butlę najlepiej, jakiej szukać? Mam sedana.
@lex
Rocznie to pewnie z 10 - 15 tysięcy, więc nie za dużo, dlatego zastanawiałem się, czy opłaca mi się montować nową instalację.
-
- Audi Mastah
- Posty: 871
- Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Oleśnica (28-220)
jar.mal, No to za 2400-2600 masz nową instalację. Siostra ostatnio zakładała do mondeo mk3 1.8 i za brc płaciła 2600. To twojego silnika pewnie będzie to samo bo moc chyba podobna.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
- kornikbp
- Audi Mastah
- Posty: 784
- Rejestracja: 2011-07-10, 17:07
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Biała Podlaska
jar.mal, pamiętaj że oszczędza się po założeniu instalacji, nigdy przed.
Mówię to ja - co zapłaciłem prawie 3tyś za instalke i ostatnio około 1tyś musiałem wyłożyć by w końcu jazda stała się naprawdę ekonomiczna.
Mówię to ja - co zapłaciłem prawie 3tyś za instalke i ostatnio około 1tyś musiałem wyłożyć by w końcu jazda stała się naprawdę ekonomiczna.
A6 C4 2,8 AFC Quattro Manual USA
A6 C4 2,5 AEL Quattro Nogaro Blue
A6 C4 2,5 AEL Silver Wolf Car Hi-fi demo-car
V8 D11 3,6PT Quattro Automatic
A6 C4 2,5 AEL Quattro Nogaro Blue
A6 C4 2,5 AEL Silver Wolf Car Hi-fi demo-car
V8 D11 3,6PT Quattro Automatic
- jar.mal
- Adept
- Posty: 13
- Rejestracja: 2014-08-21, 13:16
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Zabrze
Chyba macie rację, w końcu chodzi tu o bezpieczeństwo moje i mojej rodziny. W takim razie będę musiał się wstrzymać z tą inwestycją do jesieni, a szkoda, bo myślałem że może na wrześniowe wczasy uda mi się jechać już "na gazie"kornikbp pisze:jar.mal, pamiętaj że oszczędza się po założeniu instalacji, nigdy przed.
Mówię to ja - co zapłaciłem prawie 3tyś za instalke i ostatnio około 1tyś musiałem wyłożyć by w końcu jazda stała się naprawdę ekonomiczna.
-
- Adept
- Posty: 4
- Rejestracja: 2014-09-15, 23:28
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Gdańsk
Witam.
Gaz ma to do siebie, że ma służyć do oszczędzania ale nie powinno się oszczędzać na montażu. Używana instalacja ma jedyny plus, jest tańsza w zakupie. Ale. Zbiornik i tak trzeba kupić nowy ponieważ montowanie zbiornika który był zamontowany w samochodzie z wbitym gazem w dowód do innego pojazdu jest zabronione prawnie. Oczywiście praktyka pokazuje, że montuje się takie zbiorniki lecz w skrajnych przypadkach może taka sytuacja wyjść na jaw i zaczynają się problemy prawne. Dodatkowo instalacja podczas pracy się brudzi. Na wtryskiwaczach oraz w reduktorze osadza się grafit i parafina. Filtry swoje robią ale nie w 100%. Kiedy instalacja ciągle pracuje fakt ten nie ma większego wpływu na jej pracę w krótkiej jednostce czasu. Ale po leżakowaniu będąc zdemontowaną, syf ten na tyle twardnieje, że nie raz po montażu okazuje się, żę parafiny na tyle stwardniały w reduktorze lub wżarły się tak w elementy gumowe, że następują problemy z wydajnością wtryskiwaczy czy stabilnością pracy reduktora. Zaczynają się koszty regeneracji parownika, wymiany wtryskiwaczy, ponowne kalibracje itp..
Często instalacja zamontowana w danym samochodzie nie pasuje idealnie do innego pojazdu - wiązki kabli, długości przewodów itp. Takie elementy należy przerabiać, sztukować itp co wiąże się z czasem - roboczogodzinami za które gazownik weźmie dodatkowe pieniądze i oszczędność wyjdzie czasem znikoma względem nowej instalacji. Często gazownicy montując instalację używaną nie przykładają takiej wagi jak do montażu nowej.
Co do doboru instalacji. Jeśli już decydować się na składaka to zamiast Han poleciłbym Barracudy. Hany szczególnie na forach typu lpg-forum są nadwyraz rozreklamowane lecz w praktyce nie jest z nimi tak pięknie jak w postach na forum. Reduktory KME są bardzo dobre lecz jedynym ich problemem (który niekażdemu przeszkadza) to jest ich gwarancja. Jeśli okaże się, że reduktor wymaga wymiany gwarancyjnej (co zdaża się rzadko) nie jest wymieniany na nowy towar tylko na reduktory pogwarancyjne, regenerowane. Nie jest to nowy towar z lini produkcyjnej. Oczywiście otrzymujemy na niego gwarancję. Bardzo dobrą linią reduktorów są też reduktory firmy AC. R01, R02 itp.
Rozumiem, że wielu może przeszkadzać estetyka w wykonaniu BRC to jest problematyka ze schowaniem listew które są fabrycznie złożone i wtryskiwacze nie są rozdzielne. Są to jednak wyjątkowo dobre wtryskiwacze, wydajne, stabilne i bardzo trwałe. Faktem jest, że nie da się ich zamontować tak blisko kolektora ssącego jak Barracudy czy Hany ale za instalacją BRC przemawia nie tylko jej mocny atut w postaci jej jakości mechanicznej (jedynym wątpliwym jej elementem jest reduktor który najszybciej może wykazać zużycie lecz jest prosty i tani w regeneracji) ale i jej elektronika, która jest ściśle projektowana pod resztę instalacji BRC, wszystkie algorytmy są pisane pod jeden sprzęt, korekty itp zaimplementowane w sterowniku radzą sobie nie tylko z długością wężyków ale i wieloma stanami pracy układu których w innych instalacjach nie możemy wysterować np: tip-in, tip-out, momenty dotrysku benzyny itp.
Za składaną instalacją przemawia na plus możliwość doboru instalacji ściśle pod dany model i moc silnika. (w BRC mamy do wyboru 4 zakresy mocy reduktora i 3 rodzaje wydajności wtryskiwaczy i czasem gazownicy montują słabszy sprzęt który może sobie nie radzić w przypadku dużych obciążeń). W instalacji składanej do której zastosujemy sterownik typu Stag, Tech czy np Optimę jesteśmy w stanie zastosować jakikolwiek reduktor odpowiadający zapotrzebowaniu naszego silnika oraz wwtryskiwacze odpowiednio rozwiercone. Fakt, że do BRC można zastosować inny reduktor ale następuje problem z umiejscowieniem czujnika temperatury reduktora który w BRC jest inny niż we wszystkich innych "składankowych" instalacjach. Nie dość, że ma inną konstrukcję to inną oporność i następuje problem ponieważ, nie możemy go zastąpić standartowym gwintowanym czujnikiem 10kOhm czy 2.2 kOhm.
Może trochę chaotycznie ale podsumowując:
Każda instalacja ma swoje plusy i minusy. Najważniejszy jest gazownik. Można zamontować najwydajniejszą instalację na najlepszych podzespołach i to spartolić jak i na odwrót, zamontować najtańszy syf na rynku który będzie działał poprawnie bo będzie odpowiednio dobrany i skalibrowany.
Polecam odwiedzić parę firm i rozmawiać z gazownikami. Silniki w C4 są na tyle popularne i hamoodporne, że będą jeździć praktycznie na wszystkim. Więc zająłbym się znalezieniem gazownika, który te silniki zna, robił już nie jeden i który fachowo umie się wypowiedzieć na temat różnych instalacji na rynku co będzie świadczyło o jego kompetencji.
Chyba wszystko.
Pozdrawiam
jest to mój pierwszy post, drugi po przedstawieniu się, więc jeśli popełniłem jakieś błędy to przepraszam.
Gaz ma to do siebie, że ma służyć do oszczędzania ale nie powinno się oszczędzać na montażu. Używana instalacja ma jedyny plus, jest tańsza w zakupie. Ale. Zbiornik i tak trzeba kupić nowy ponieważ montowanie zbiornika który był zamontowany w samochodzie z wbitym gazem w dowód do innego pojazdu jest zabronione prawnie. Oczywiście praktyka pokazuje, że montuje się takie zbiorniki lecz w skrajnych przypadkach może taka sytuacja wyjść na jaw i zaczynają się problemy prawne. Dodatkowo instalacja podczas pracy się brudzi. Na wtryskiwaczach oraz w reduktorze osadza się grafit i parafina. Filtry swoje robią ale nie w 100%. Kiedy instalacja ciągle pracuje fakt ten nie ma większego wpływu na jej pracę w krótkiej jednostce czasu. Ale po leżakowaniu będąc zdemontowaną, syf ten na tyle twardnieje, że nie raz po montażu okazuje się, żę parafiny na tyle stwardniały w reduktorze lub wżarły się tak w elementy gumowe, że następują problemy z wydajnością wtryskiwaczy czy stabilnością pracy reduktora. Zaczynają się koszty regeneracji parownika, wymiany wtryskiwaczy, ponowne kalibracje itp..
Często instalacja zamontowana w danym samochodzie nie pasuje idealnie do innego pojazdu - wiązki kabli, długości przewodów itp. Takie elementy należy przerabiać, sztukować itp co wiąże się z czasem - roboczogodzinami za które gazownik weźmie dodatkowe pieniądze i oszczędność wyjdzie czasem znikoma względem nowej instalacji. Często gazownicy montując instalację używaną nie przykładają takiej wagi jak do montażu nowej.
Co do doboru instalacji. Jeśli już decydować się na składaka to zamiast Han poleciłbym Barracudy. Hany szczególnie na forach typu lpg-forum są nadwyraz rozreklamowane lecz w praktyce nie jest z nimi tak pięknie jak w postach na forum. Reduktory KME są bardzo dobre lecz jedynym ich problemem (który niekażdemu przeszkadza) to jest ich gwarancja. Jeśli okaże się, że reduktor wymaga wymiany gwarancyjnej (co zdaża się rzadko) nie jest wymieniany na nowy towar tylko na reduktory pogwarancyjne, regenerowane. Nie jest to nowy towar z lini produkcyjnej. Oczywiście otrzymujemy na niego gwarancję. Bardzo dobrą linią reduktorów są też reduktory firmy AC. R01, R02 itp.
Rozumiem, że wielu może przeszkadzać estetyka w wykonaniu BRC to jest problematyka ze schowaniem listew które są fabrycznie złożone i wtryskiwacze nie są rozdzielne. Są to jednak wyjątkowo dobre wtryskiwacze, wydajne, stabilne i bardzo trwałe. Faktem jest, że nie da się ich zamontować tak blisko kolektora ssącego jak Barracudy czy Hany ale za instalacją BRC przemawia nie tylko jej mocny atut w postaci jej jakości mechanicznej (jedynym wątpliwym jej elementem jest reduktor który najszybciej może wykazać zużycie lecz jest prosty i tani w regeneracji) ale i jej elektronika, która jest ściśle projektowana pod resztę instalacji BRC, wszystkie algorytmy są pisane pod jeden sprzęt, korekty itp zaimplementowane w sterowniku radzą sobie nie tylko z długością wężyków ale i wieloma stanami pracy układu których w innych instalacjach nie możemy wysterować np: tip-in, tip-out, momenty dotrysku benzyny itp.
Za składaną instalacją przemawia na plus możliwość doboru instalacji ściśle pod dany model i moc silnika. (w BRC mamy do wyboru 4 zakresy mocy reduktora i 3 rodzaje wydajności wtryskiwaczy i czasem gazownicy montują słabszy sprzęt który może sobie nie radzić w przypadku dużych obciążeń). W instalacji składanej do której zastosujemy sterownik typu Stag, Tech czy np Optimę jesteśmy w stanie zastosować jakikolwiek reduktor odpowiadający zapotrzebowaniu naszego silnika oraz wwtryskiwacze odpowiednio rozwiercone. Fakt, że do BRC można zastosować inny reduktor ale następuje problem z umiejscowieniem czujnika temperatury reduktora który w BRC jest inny niż we wszystkich innych "składankowych" instalacjach. Nie dość, że ma inną konstrukcję to inną oporność i następuje problem ponieważ, nie możemy go zastąpić standartowym gwintowanym czujnikiem 10kOhm czy 2.2 kOhm.
Może trochę chaotycznie ale podsumowując:
Każda instalacja ma swoje plusy i minusy. Najważniejszy jest gazownik. Można zamontować najwydajniejszą instalację na najlepszych podzespołach i to spartolić jak i na odwrót, zamontować najtańszy syf na rynku który będzie działał poprawnie bo będzie odpowiednio dobrany i skalibrowany.
Polecam odwiedzić parę firm i rozmawiać z gazownikami. Silniki w C4 są na tyle popularne i hamoodporne, że będą jeździć praktycznie na wszystkim. Więc zająłbym się znalezieniem gazownika, który te silniki zna, robił już nie jeden i który fachowo umie się wypowiedzieć na temat różnych instalacji na rynku co będzie świadczyło o jego kompetencji.
Chyba wszystko.
Pozdrawiam
jest to mój pierwszy post, drugi po przedstawieniu się, więc jeśli popełniłem jakieś błędy to przepraszam.
-
- Adept
- Posty: 47
- Rejestracja: 2012-11-09, 19:47
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszawa
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Podpowiedz więc - Audi A6 C4, silnik V6 2.6 (ABC), sedan automat (choć to ostatnie chyba nie ma znaczenia).
Propozycja to:
1. KME Silver lub Tour (K6 czy jakoś tak) - ten ostatni gazownik polecał, bo nie zapycha się i nie trzeba go czyścić, montujemy i zapominamy (coś wspominał, że jego konstrukcja jest pośrednią między KME Silver i Tomasetto czy jakoś tak).
2. Sterowanie KME Nevo - wystarczy do tego silnika (do 180 KM, silnik ma 150 KM z fabryki), posiada sygnalizację dźwiękową (w przypadku schowania go w niewidocznym miejscu) oraz wyświetla kody błędów, co potencjalnie ułatwia diagnostykę.
3. Wtryski Hana złote, montowane pojedyńczo.
4. Butla w kole, wlew pod klapką (tzw. sportowy z dokręcaną przejściówką, bo miejsca tam ni ma).
Gazownik z polecenia, Audi i konkretnie C4 zna i montował nie jeden raz, sam ma dwie A8 D2 w gazie.
Wszystkie uwagi mile widziane.
Pozdrawiam,
@lex
Propozycja to:
1. KME Silver lub Tour (K6 czy jakoś tak) - ten ostatni gazownik polecał, bo nie zapycha się i nie trzeba go czyścić, montujemy i zapominamy (coś wspominał, że jego konstrukcja jest pośrednią między KME Silver i Tomasetto czy jakoś tak).
2. Sterowanie KME Nevo - wystarczy do tego silnika (do 180 KM, silnik ma 150 KM z fabryki), posiada sygnalizację dźwiękową (w przypadku schowania go w niewidocznym miejscu) oraz wyświetla kody błędów, co potencjalnie ułatwia diagnostykę.
3. Wtryski Hana złote, montowane pojedyńczo.
4. Butla w kole, wlew pod klapką (tzw. sportowy z dokręcaną przejściówką, bo miejsca tam ni ma).
Gazownik z polecenia, Audi i konkretnie C4 zna i montował nie jeden raz, sam ma dwie A8 D2 w gazie.
Wszystkie uwagi mile widziane.
Pozdrawiam,
@lex