[All] Wtryskiwacze LPG - co macie zamontowane?

Problemy związane strikte z instalacjami LPG w silnikach benzynowych

Jakie masz zamontowane wtryskiwacze LPG?

Hana 2000/2001/2002
6
15%
Barracuda
10
24%
Matrix
3
7%
Magic Jet
4
10%
WGS
0
Brak głosów
Valtek
6
15%
Reg Fast
3
7%
Keihin
2
5%
BRC
3
7%
Landi Renzo
1
2%
Lovato
0
Brak głosów
LPG-TECH Dragon
0
Brak głosów
AC W01
3
7%
 
Liczba głosów: 41

przemoprzem
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 871
Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Oleśnica (28-220)

[All] Wtryskiwacze LPG - co macie zamontowane?

Post autor: przemoprzem »

Witam. Mam wtryskiwacze Magic Jet pojedyncze, ostatnio rozjechały mi się czasy wtrysków pomiędzy 1-3 a 4-6. Muszę zrobić kompensację między listwami, ale podejrzewam, że wtryskiwacze mają ok 60 000 km przebiegu, więc powoli zbliża się chyba ich kres.

No ale do rzeczy. Na jakich wtryskiwaczach jeździcie?
- Hana 2000/2001 - dobry stosunek jakość/cena. Cena spadła ostatnio z tego co widzę, są jakieś słowa o spadku jakości - diabli wiedzą, w sumie sporo tego jest to i odsetek bubli może być niski, ale ich duża liczba na rynku może dawać wrażenie, że jakość spadła. Duży plus to dostępność - każdy zakład z reguły to montuje, więc w razie czego można szybko kupić 1 sztukę na podmiankę.

- ostatnio na lpg forum wypłynęły polskie Barracuda - niby podobne to do Hana, ale nie doczytałem całego wątku na lpg forum i nie wiem jak się one sprawują :)

- Matrix XJ - podobno bardzo dobre, jeden użytkownik z forum lpg mi je poleca (ma też aah i przerobił u siebie MJ, Hana i w końcu pozostało na Matrix XJ). Cenowo porównywalne z poprzednimi, ale jednak znaleźć nawet w necie ofertę to masakra.

- Magic Jet - hmmm, mam i chyba już nie chcę do nich wracać, wszyscy marudzą strasznie na ich wytrzymałość. Po drugie cenowo prawie jak Hana, więc odpada.

- WGS - o tym nie wiem co myśleć. Taniocha bo ok 45 zł/szt a podobno nie są złe. Też jest wątek na forum lpg, ale nie doczytałem do końca.

- Valtek - tutaj za wiele pochlebnych opinii nie ma, niska cena, mała precyzja.

Klikajcie w ankiecie co macie, zobaczymy co wyjdzie :). No i oczywiście dzielcie się "doznaniami" z zamontowanych wtryskiwaczy. Jak bym w ankiecie pominął jakiś model to dopisze.
Ostatnio zmieniony 2014-07-27, 13:55 przez przemoprzem, łącznie zmieniany 6 razy.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
Awatar użytkownika
Key100l
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 640
Rejestracja: 2012-08-11, 08:06
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Stara Ruda ;)

Post autor: Key100l »

przemoprzem, I co patrzyłeś coś w ogóle do instalacji :?: Właśnie miałem pisać do Ciebie a tu temat :) Barracuda to wtryski Alexa i nawet dostawca mi je polecał, Ale.... Wiesz szczerze to bym poczekał bo co nowe to mało sprawdzone i możesz się sparzyć jak ja na LPG Techu. Hanki ok aczkolwiek ja jadę na rozbitych valdemarach i nie narzekam aż tak bardzo, oprócz tego że szarpnie budą tak mocniej raz jak dam pedał do końca. Spalanie u mnie 11 trasa na spokojnie, a tak w koło komina teraz to 100 na miesiąc na paliwo na odpalanie i ok. 13-14 gazu. Jeżdżę 3 km do autobusu dwa razu dziennie ;-)
przemoprzem
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 871
Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Oleśnica (28-220)

Post autor: przemoprzem »

Tak, zajrzałem do instalacji - wczoraj dolałem PB95 za 100 zł :)

Tak serio - po zresetowaniu sterownika jest sporo lepiej, praktycznie nie czuć w aucie wibracji - oczywiście mówię o pracy na benzynie. Ale i tak idealnie nie jest, w sobotę podejrzę kabelkiem od staga co tam się dzieje z czasami wtrysków PB.

Z tego co czytam, to MJ mogą już być zasyfione i przy niskich temperaturach mazut z LPG zalepia delikatnie wtryskiwacz i zaraz po przełączeniu autem delikatnie rzuca. Na dniach chyba je rozkręcę od strony wylotu gazu, przeczyszczę denaturatem i zobaczę co będzie.

Do tego w rozdzielacz romano, zamiast zaślepki kupię dolot gazu listwy matrix ( http://www.drypa.pl/produkt1793_AKCESOR ... 8_d11.html ) i zrobię kompensację.

Dodatkowo rozkręcę tłoczek w NIKO 250 - ale jak w końcu dobiorę oringi do tego reduktora - masakra z dostępnością, a u Domańskiego (producenta) zestaw naprawczy 25 zł lub 100 zł - nie wiem czym się różnią, Pani też nie bardzo rozmowna..... a wysyłka 30 zł :shock:

Podzielę się informacji odnośnie Matrix HS 211.20. U przedstawiciela - http://amaxlpg.pl/ - kosztują ok 85 zł brutto/szt. jak dla osoby prywatnej, jak dla warsztatu LPG to będzie 75 zł brutto/szt. Żeby w razie czego uznali gwarancję (2 lata i chyba 120 000 km) to trzeba kupić też filtr fazy lotnej z odolejaczem - u nich ok 50 zł. Wysyłka jedyne 18 zł brutto. Tak więc najkorzystniej podpiąć się z zakupem pod jakiegoś znajomego od LPG, bo jednak te 60 zł taniej - "ziarnko do ziarnka i uzbiera się miarka" :)

Dzwoniłem do instalatora w Tarnowie i powiedział mi cenę ok 95 zł/szt i do tego adaptery wtyczek - w sumie ok 103 zł/szt. Do tego oczywiście montaż itp. Pogadałem z facetem i mówi, że od dwóch lat żadna sztuka im nie wróciła, podobno dobra jakość, choć na hana i barracuda jakoś nie lamentował.

Na razie spróbuję odratować te MJ, dzwoniłem po różnych szpecach i z reguły to wszyscy by chcieli od razu wywalić reduktor i wtryskiwacze .... czyli 1 200 zł ot tak.

EDIT.
Rozmawiałem z facetem "struna" z lpg forum - on poleca barracuda, Matrix nie są złe, ale mają właśnie dziwne jazdy z gwarancją.
Ostatnio zmieniony 2013-01-09, 12:18 przez przemoprzem, łącznie zmieniany 1 raz.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
Awatar użytkownika
gumisv6
Mechanik
Mechanik
Posty: 143
Rejestracja: 2011-05-21, 07:25
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: gumisv6 »

głos poszedł na - Hana
Ostatnio zmieniony 2013-01-11, 09:43 przez gumisv6, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Wtryski Landi Renzo to MED. Mam takie i powiem że są bardzo precyzyjne, krótkie czasy zamknięcia i otwarcia, zespolony czujnik Boscha temp i ciśnienia gazu na listwie, końska wydajność, wytrzymują nawet do 200tyś, nieraz się je czyści i dalej "cykają" i to ostatnie to chyba ich największa wada, są głośne, głośne i wielkie. Gdyby były w pojedynkę to jeszcze ok ale są tylko w listwach.
Cena, może i kosmos ale podejrzewam, że w kwestii czasu na wymianie takich np Valdemarów więcej stracimy i na robociźnie, kalibracjach, i na spalonej większej il gazu. Kosztują coś w granicach 200zł/szt, zależy czy z listwa z czujnikiem czy bez, sam czujnik ze 150zł kosztuje
Są one produkowane przez Boscha tak naprawdę, więc samo przez się mówi.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
Key100l
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 640
Rejestracja: 2012-08-11, 08:06
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Stara Ruda ;)

Post autor: Key100l »

J.A.G, dobrze mówisz Medy są fajne ale serwisuję LR i najbardziej boli to że ludzie myślą że jak dali 4 bańki za instalację to o serwis nie trzeba się martwić. Ostatni zmieniałem dwa wtryski przy przebiegu ok 130k km co dla mnie jest porażką bo tyle to wytrzymają dwa zestawy valdków za 300 złotych a medy wyjdą cię 1200... Zależy jak kto dba tak też ma. Ja z racji tańszych części wrzucę chyba barracudy do siebie i zobaczę co i jak :)
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Key100l, to już lepiej Hana, one na ich wzór robione ale jakością wątpię że dorównują, poza tym cena niewiele niższa ale jak możesz to przecieraj szlak :-)
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
Key100l
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 640
Rejestracja: 2012-08-11, 08:06
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Stara Ruda ;)

Post autor: Key100l »

J.A.G, wiesz ja mam taki plus że barracudy dostanę za 60 około więc nie wiem czy cena ta sama a w razie co dostawca zamieni na inne i tyle :) Na razie inne priorytety mam niestety i zmuszony jestem jeździć na valdkach rozbitych i zavoli zeta n do 150 km :( Ale już czeka IG1 więc jakoś się wszystko ogarnie... Wiecie 1,6k brutto to ja za bardzo szaleć nie mogę skoro jakieś 500 złotych idzie na studia co miesiąc a drugie 500 na spłatę kredytu :(
Ostatnio zmieniony 2013-01-11, 00:34 przez Key100l, łącznie zmieniany 1 raz.
przemoprzem
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 871
Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Oleśnica (28-220)

Post autor: przemoprzem »

Z tymi Barracuda to nie jest podobno tak źle, tylko z tego co czytałem na lgp forum to na początku nie było modeli do większych silników. Tzn. ludzie testowali przy mocy aut powyżej ok 30 km/cyl i deczko brakowało tym wtryskiwaczom. Ale może teraz coś podrasowali, nie wczytywałem się.

Cenowo Matrix, Hana, Barracuda - dla zwykłego klienta (nie zakładu LPG) wychodzi podobnie. Tyle, że z tymi matixami to z gwarancją podobno trochę lecą w kulki i rzadko uznają.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
Awatar użytkownika
adriang92
Guru
Guru
Posty: 1310
Rejestracja: 2011-06-20, 14:52
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zbędowice

Post autor: adriang92 »

Ja u siebie latam na czerwonych valdemarach, i powiem tak tragedi nie ma, ale super też nie jest. Największą wadą jest mała precyzyjnośc, leją jak chcą więc nie ma róznicy czy sie ciśnie czy jedzie spokojnie bo podonie wychodzi. I tak dopiero przejechane mam ponad 30tys na nich, a już raz czysczone i kalibrowane były :-P
Kiedyś wpadną pewnie hanki, tata ma je u siebie i całkiem co innego.
I tak jak poczytałem sobie na tym forum lpg to widze sporo niedoróbek u siebie.. Nie ma rekompensacji czy czegoś tam między listwami, nawierty za wysoko itd.. Tylko skąd na to wszystko kase brac :evil:
przemoprzem
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 871
Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Oleśnica (28-220)

Post autor: przemoprzem »

Kompensację możesz zrobić sam. Z tego co pamiętam twoje posty to coś tam w aucie grzebiesz :)

Generalnie chodzi o to, żeby to wyglądało tak:
Obrazek

U mnie trójnik pomiaru temperatury gazu i ciśnienia jest przy prawej listwie (głowica cyl 4-6) czyli przy dłuższym wężu. Wcześniej miałem trójnik pomiarowy przed filtrem. Dziś mam odebrać doloty listwy matrixa i połączę (tak jak jest na fotce) obie listwy z tyłu - czyli zrobię kompensację.

Masz fotkę instalacji?

Z nawiertami nie pomogę, ale jest wątek o abc i nawiertach to możesz zalukać.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
Awatar użytkownika
gumisv6
Mechanik
Mechanik
Posty: 143
Rejestracja: 2011-05-21, 07:25
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: gumisv6 »

na Valtekach to ja zaczęłem denerwować się już po 20 000tys km, do tego stopnia że machnąłem na tą całą instalacje ręką i zaczęłem jeździć na benzynie, jak dla mnie to nie są wtryski do naszych samochodów.

Od czasu kiedy założyłem Hany zapomniałem o gazie :ok:
Awatar użytkownika
adriang92
Guru
Guru
Posty: 1310
Rejestracja: 2011-06-20, 14:52
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zbędowice

Post autor: adriang92 »

Kompensację możesz zrobić sam. Z tego co pamiętam twoje posty to coś tam w aucie grzebiesz
Troche grzebie, raz ze lubie dwa i tak potem sam poprawiać wszystko musze..
Tylko na obecnych wtryskiwaczach chyba sie nie da bo mam listwy całe valdemarów i nie wiem czy da sie wpiąc coś tam.. Trzeba by zmieniać wtryski i zakladać normalny rozdzielacz. A tak wogóle co zmienia ta kompensacja?
U mnie trójnik pomiaru temperatury gazu i ciśnienia jest przy prawej listwie
To u mnie też tak jest, przynajmniej jedno dobrze zrobione :-P a sam czujnik ciśnienia siedzi przy zniorniczku od płynu hamulcowego..
Samej instalacji nie, ale ogólna na komore silnika http://img259.imageshack.us/img259/7827/sam4751w.jpg
I tak już pare rzeczy poprawilem typu węzyki bo każy inna długośc miał, brak opasek itd.. Zapewne trzeba będzie kupić sobie kabel i od podstaw robić samemu
przemoprzem
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 871
Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Oleśnica (28-220)

Post autor: przemoprzem »

Ulala, no węże masakrycznie różnej długości - te od filtra do listwy 1 i 2. Kompensacja daje to, że na obu listwach wtryskowych masz to samo ciśnienie gazu. U mnie tego brak i podejrzewam, że przez to się rozjechały czasy wtrysków LPG/PB. Niższe ciśnienie na "dalszej" listwie wtryskowej powoduje wydłużenie czasów otwarcia wtrysków LPG - w konsekwencji rozjeżdżają się czasy otwarcia wtryskiwaczy PB. Przerzucasz na PB i może być tak, że sterownik PB ma problem z doborem odpowiednich czasów wtrysków PB. Ale tak szczerze, to ta kompensacja nie jest remedium na wszystkie problemy - no ale "w książkach" napisane żeby robić, to czemu nie.

Kup kabel i zobacz jakie masz czasy wtrysków - czy są takie same na cyl 1-3 i 4-6.

A w Valtek 34 to masz chyba z tyłu listwy zaślepkę mosiężną - wykręć ją, kup kruciec http://nagaz24.pl/krociec-listwy-valtek ... ,p,pl.html i połącz obie listwy wężem 12 mm do gazu. Tylko nie wiem dlaczego ten kruciec nie ma gwintu?

A jak Hana to jaki model dokładnie do AAH? Czerwone wystarczą czy zielone? Bo Barracudy to chyba dyszami się dobiera wydajność.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
Awatar użytkownika
gumisv6
Mechanik
Mechanik
Posty: 143
Rejestracja: 2011-05-21, 07:25
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: gumisv6 »

przemoprzem pisze:A jak Hana to jaki model dokładnie do AAH? Czerwone wystarczą czy zielone? Bo Barracudy to chyba dyszami się dobiera wydajność.
Do AAH, trzeba będzie już raczej zielone, ale to od gazownika i reduktora ktory masz zamontowany chyba raczej zalezy musiałbyś się dowiadywać. Dokładnie w barracudach dyszami sie dobiera i tak jak J.A.G, pisał jest to produkt na bazie Hany robiony.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Instalacje LPG”