[100-2.6 ABC] Jakie spalanie LPG?
- Thorny
- C4 Autorytet
- Posty: 288
- Rejestracja: 2012-09-04, 15:34
- Imię: Robert
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1995
- Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Piła
- Płeć:
LPG tak nie zmierzysz . Zrobisz to bardziej dokładnie w ten sposób:
zerujesz zbiornik lpg kompletnie że nie chodzi nawet na jałowych obrotach. tankujesz do fulla i jezdzisz na lpg aż tak wyzerujesz zbiornik że nie będzie chodził na jałowych obrotach na lpg. i wtedy dopiero matematyka Dzielisz ilośc spalonego paliwa (z rachunku który wcześniej sobie zachowałeś) przez zrobione kilometry np 30l/260Km i mnożysz razy 100. Chyba że chcesz miec naprawdę niskie spalanie to dziel odwrotnie tj. 260/30 Pozdro.
Mi rekordowo udało się na jednym zbiorniku LPG mieszczącym 37l przejechac 395Km co daje wynik 9,36l/ 100Km
zerujesz zbiornik lpg kompletnie że nie chodzi nawet na jałowych obrotach. tankujesz do fulla i jezdzisz na lpg aż tak wyzerujesz zbiornik że nie będzie chodził na jałowych obrotach na lpg. i wtedy dopiero matematyka Dzielisz ilośc spalonego paliwa (z rachunku który wcześniej sobie zachowałeś) przez zrobione kilometry np 30l/260Km i mnożysz razy 100. Chyba że chcesz miec naprawdę niskie spalanie to dziel odwrotnie tj. 260/30 Pozdro.
Mi rekordowo udało się na jednym zbiorniku LPG mieszczącym 37l przejechac 395Km co daje wynik 9,36l/ 100Km
Ostatnio zmieniony 2013-05-25, 11:24 przez Thorny, łącznie zmieniany 2 razy.
Quattro illa amat hiberno!
- J.A.G
- Adam Horch
- Posty: 2519
- Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: podlaskie
Bez jaj, jak zatankujesz po jakimkolwiek przebiegu od pełna znowu do pełna to sam przebieg wystarczy, wszak napełnienie butli to ok. 80% pojemności ale to zależy te od temperatury, wielozaworu i dystrybutora. Nie wiem jak można latać od pustego do pustego... przesada lekka.Thorny pisze:tankujesz do fulla i jezdzisz na lpg aż tak wyzerujesz zbiornik że nie będzie chodził na jałowych obrotach na lpg. i wtedy dopiero matematyka
[ Dodano: 2013-05-25, 13:44 ]
Co do spalania, jak dobre miasto a nie miasteczko, 3km odcinki i max 3bieg to zupełnie normalne spalanie, tym bardziej że w trasie wychodzi ci dobrze.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
-
- Czeladnik
- Posty: 51
- Rejestracja: 2012-02-01, 17:56
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Olsztyn/Lublin
Panowie dokładnie nie trzeba zerować butli.
A jak chcecie być skrupulatni w pieniążkach wydawanych to polecam to:
http://www.motostat.pl
Bardzo dobra strona. Regularnie wpisuję każde tankowanie i każdą naprawę i jestem w stanie co do złotówki ustalić ile kasy wydałem na auto w danym miesiącu.
Plus jeszcze mnóstwo innym funkcji takich jak np przypomnienie o wymianie oleju, filtra itd.
Tu macie moje autko
http://www.motostat.pl/member/vehicles/stats/id/32012
A jak chcecie być skrupulatni w pieniążkach wydawanych to polecam to:
http://www.motostat.pl
Bardzo dobra strona. Regularnie wpisuję każde tankowanie i każdą naprawę i jestem w stanie co do złotówki ustalić ile kasy wydałem na auto w danym miesiącu.
Plus jeszcze mnóstwo innym funkcji takich jak np przypomnienie o wymianie oleju, filtra itd.
Tu macie moje autko
http://www.motostat.pl/member/vehicles/stats/id/32012
Ostatnio zmieniony 2013-05-25, 14:33 przez gosu10, łącznie zmieniany 2 razy.
- Thorny
- C4 Autorytet
- Posty: 288
- Rejestracja: 2012-09-04, 15:34
- Imię: Robert
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1995
- Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Piła
- Płeć:
A co jest dziwnego w tym że tankuje LPG dopiero jak się skończy? Wolę jechac raz i porządnie zatankowac na fulla niż jezdzic 3 razy w tygodniu i po 30zł tankowac....J.A.G pisze:. Nie wiem jak można latać od pustego do pustego...
Dlatego właśnie dotankowanie LPG po przejechanych 100Km i na tym wyliczenia są błędne. Jedynie obliczanie na "dotankowanie" będzie prawidłowe przy PB.J.A.G pisze:wszak napełnienie butli to ok. 80% pojemności ale to zależy te od temperatury, wielozaworu i dystrybutora
Więc utrzymuję dalej przekonanie że jedyne słuszne wyliczenia spalania LPG są na podstawie jednego pełnego cyklu.
Quattro illa amat hiberno!
-
- Czeladnik
- Posty: 51
- Rejestracja: 2012-02-01, 17:56
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Olsztyn/Lublin
Thorny, Może się nie znam ale nie musisz wyjeżdżać do zera gazu żeby zobaczyć ile ci pali jeżeli robisz takie same przebiegi dzień w dzień to jesteś w stanie określić kiedy skończy Ci się gaz. Więc np na 30 km przed końcem możesz zatankować.
A jeśli chcesz jeszcze dokładniej wyliczyć sobie spalanie to wystarczy że będziesz tankować ZAWSZE na tej samej stacji. Po to aby wyeliminować różnice w ciśnieniu nabijanego gazu oraz momentu odbicia zaworu
Także chyba nie musisz do zera wyjeżdżać i niepotrzebnie jechać na benzynie do stacji LPG.
Proste
A jeśli chcesz jeszcze dokładniej wyliczyć sobie spalanie to wystarczy że będziesz tankować ZAWSZE na tej samej stacji. Po to aby wyeliminować różnice w ciśnieniu nabijanego gazu oraz momentu odbicia zaworu
Także chyba nie musisz do zera wyjeżdżać i niepotrzebnie jechać na benzynie do stacji LPG.
Proste
- Thorny
- C4 Autorytet
- Posty: 288
- Rejestracja: 2012-09-04, 15:34
- Imię: Robert
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1995
- Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Piła
- Płeć:
W tej kwestii jednak mam inne zdanie.gosu10 pisze: niepotrzebnie jechać na benzynie do stacji LPG.
Ok powiedzmy jadę na stacje tankuje 34l LPG po dwóch dniach na zegarze ukazuje się magiczne 100Km więc jadę i tankuje do pełna wchodzi 15l czyli pali 15 litrów na 100Km. Tyle że za drugim tankowaniem wlazło aż 36l.
Mi czasem wlezie 36l a czasem 39l. Dlatego obliczenia na "dotankowanie" w przypadku lpg nie jest super precyzyjne.
Quattro illa amat hiberno!
-
- Czeladnik
- Posty: 51
- Rejestracja: 2012-02-01, 17:56
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Olsztyn/Lublin
Bo może czasem staniesz dłużej w korku ?Mi czasem wlezie 36l a czasem 39l. Dlatego obliczenia na "dotankowanie" w przypadku lpg nie jest super precyzyjne.
Bo może czasem mocniej go pociśniesz ?
Czynników jest mnóstwo ale nikt mi nie wmówi że to nie jest precyzyjne Przecież tankowanie gazu niewiele się różni od tankowania Benzyny.
Zawory odcinające i pompy są tak skonstruowane że podczas tankowania co pięć minut nie zmieniają sobie ciśnienia, i akurat one generują najmniejsze błędy jakie mogą powstać podczas liczenia spalania. Jeśli dalej nie wierzysz to poczytaj trochę o tym jak są skonstruowane urządzenia do tankowania (czytaj pompa fazy ciekłej i pistolet do tankowania)
- J.A.G
- Adam Horch
- Posty: 2519
- Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: podlaskie
Zupełnie nic. Ew. powiedziałbym, że to rozrzutność kasy - na PB.Thorny pisze:A co jest dziwnego w tym że tankuje LPG dopiero jak się skończy?
A co jest dziwnego w tym, że ok. 30km przed końcem butli zjadę na stację - bo jestem w okolicy - i zatankuję zamiast pomykać jak emeryt na PB do stacji Wtryskom moim nie grozi zastanie jeśli o to chodzi, często pracują.
Też nie chwytam czym różni się tankowanie/przeliczanie spalania PB a LPG (przynajmniej na tej samej stacji).
Nie przesadzaj, nikt nie mówi o 30zł tylko 30-50km przed wyczerpaniem LPG. Po to się zakłada LPG żeby jeździć na LPG, tak mi się wydawało montując te ustrojstwo.Thorny pisze:Wolę jechac raz i porządnie zatankowac na fulla niż jezdzic 3 razy w tygodniu i po 30zł tankowac....
No i chyba tylko o to chodzi, na tym skończymy dyskusję, każdy policzy jak będzie uważał, tak jak mu rozum podpowiada (nie serce )Thorny pisze:W tej kwestii jednak mam inne zdanie.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
- Thorny
- C4 Autorytet
- Posty: 288
- Rejestracja: 2012-09-04, 15:34
- Imię: Robert
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1995
- Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Piła
- Płeć:
Zupełnie nic dziwnego w tym niema. Owszem tankuje LPG przed wyczerpaniem butli ale tylko w przypadku naprawde długiej trasy gdzie przez najbliższe 200Km może nie byc LPG.J.A.G pisze:A co jest dziwnego w tym, że ok. 30km przed końcem butli zjadę na stację - bo jestem w okolicy - i zatankuję zamiast pomykać jak emeryt na PB do stacji Wtryskom moim nie grozi zastanie jeśli o to chodzi, często pracują.
Jeżeli jednak poruszam się po mieście to tankuje gazownie dopiero jak zabraknie i w normalny sposób jade na stacje. Zdarzało się że jezdziłem tydzień z kompletnie pustym zbiornikiem LPG.
I wręcz przeciwnie LPG używam do oszczędnej jazdy do 2k RPM a PB do kręcenia powyżej 4k RPM. Dlaczego? zacytuje tutaj kolegę Butterbean'a
gosu10, Nie rozumiem twierdzisz że czasami mi wlezie 36l a czasami 39l dlatego że stałem powiedzmy 2h w korku lub dlatego że mocniej przyduszałem pedał gazu?albo grubo albo wcale...
Ja pisałem o tankowaniu na pusty zbiornik.
Ogólnie panowie no-offence
Ostatnio zmieniony 2013-05-25, 16:58 przez Thorny, łącznie zmieniany 2 razy.
Quattro illa amat hiberno!
- misiek_lbn
- C4 Autorytet
- Posty: 254
- Rejestracja: 2012-01-03, 03:13
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Lublin
Nie chodzi ile na czym po co i dlaczego, ale po wyjezdzeniu zbiornika lpg (u mnie circa 350km) niekoniecznie do konca i z oparami jak Kolega napisal i tankowaniu do pelna tych (u mnie niecalych 60l) wynik bedzie mocno wiarygodniejszy niz pojedyncze 100km (czasami ekstremalnie rozniacych sie 'setek').
Moj motostat: http://www.motostat.pl/member/vehicles/stats/id/39015
Moj motostat: http://www.motostat.pl/member/vehicles/stats/id/39015
- J.A.G
- Adam Horch
- Posty: 2519
- Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: podlaskie
Ciekawi mnie tylko czy przebieg aktualnie przy którym skończyło ci się LPG zapamiętujesz czy zapisujesz na kartce czy tel, bo ja czyszczę z pamięci takie śmieci cyfrowe od razu a co dopiero po jakimś czasie/przebiegu...
Ciekawi mnie też, ile dziesiąt razy musisz nacisnąć przycisk od LPG żeby silnik na jałowym już nawet nie pracował (w/g twojej instr), bo jak prawie pusto, tylko tkniesz przepustnicę i przełącza na PB (przy standardowym czasie niskiego ciśnienia 300-400ms) a na jałowych będzie jeszcze pracował i pracował. Ciekawe też czy liczysz ile spalił przez te ułamki sek PB i jaki pokonałeś przebieg na PB kiedy na nim pracuje nim zdążysz przełączyć by go jeszcze przydusić do zera na LPG.
Tak mnie to ciekawi.
Ciekawi mnie też, ile dziesiąt razy musisz nacisnąć przycisk od LPG żeby silnik na jałowym już nawet nie pracował (w/g twojej instr), bo jak prawie pusto, tylko tkniesz przepustnicę i przełącza na PB (przy standardowym czasie niskiego ciśnienia 300-400ms) a na jałowych będzie jeszcze pracował i pracował. Ciekawe też czy liczysz ile spalił przez te ułamki sek PB i jaki pokonałeś przebieg na PB kiedy na nim pracuje nim zdążysz przełączyć by go jeszcze przydusić do zera na LPG.
Tak mnie to ciekawi.
To też ciekawe, skoro LPG jest na dobrych częściach i wyregulowane prawidło to dla silnika jest bez znaczenia jakie masz obroty i obciążenie, mieszanka zawsze będzie stała. Trzeba mieć skasztanioną regulację żeby bać się ostrzejszej jazdy na LPG a przeciętny i zupełnie nieodczuwalny spadek 2% mocy na LPG na pewno nie tłumaczy takiego podejścia.Thorny pisze:LPG używam do oszczędnej jazdy do 2k RPM a PB do kręcenia powyżej 4k RPM
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
- Thorny
- C4 Autorytet
- Posty: 288
- Rejestracja: 2012-09-04, 15:34
- Imię: Robert
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1995
- Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Piła
- Płeć:
Wystarczy przecież spojrzec na budzik nie trudno przecież zapamiętac trzy cyfrową liczbę przez następne 5 minut.J.A.G pisze:Ciekawi mnie tylko czy przebieg aktualnie przy którym skończyło ci się LPG zapamiętujesz czy zapisujesz na kartce czy tel
Przecież nie robie tego za każdym razem , zrobiłem tak tylko raz bo tak naprawdę tylko raz po nabyciu auta sprawdzałem dokładnie spalanie na LPG , myślę że to nie problem przełączyc manualnie ze 3 razy jednego przyciskuJ.A.G pisze:Ciekawi mnie też, ile dziesiąt razy musisz nacisnąć przycisk od LPG żeby silnik na jałowym już nawet nie pracował (w/g twojej instr)
Kończyłem pomiar kilometrów kiedy po lekkim dodaniu gazu auto samo wskakiwało na PB. Kompletne zerowanie butli że na jałowych wyskakiwał na PB zrobiłem tylko raz i tylko przed tankowaniem testowymJ.A.G pisze:Ciekawe też czy liczysz ile spalił przez te ułamki sek PB i jaki pokonałeś przebieg na PB kiedy na nim pracuje nim zdążysz przełączyć by go jeszcze przydusić do zera na LPG.
Nie ważne, jednak jak "pałowac" silnik to na PB. Czy lepiej na LPG?J.A.G pisze:To też ciekawe, skoro LPG jest na dobrych częściach i wyregulowane prawidło to dla silnika jest bez znaczenia jakie masz obroty i obciążenie, mieszanka zawsze będzie stała. Trzeba mieć skasztanioną regulację żeby bać się ostrzejszej jazdy na LPG a przeciętny i zupełnie nieodczuwalny spadek 2% mocy na LPG na pewno nie tłumaczy takiego podejścia.
Ostatnio zmieniony 2013-05-26, 01:18 przez Thorny, łącznie zmieniany 2 razy.
Quattro illa amat hiberno!