[100-2.6 ABC] problem z sekwencją wyłącza się podczas jazdy

Problemy związane strikte z instalacjami LPG w silnikach benzynowych
Borixon
Adept
Adept
Posty: 28
Rejestracja: 2016-03-24, 21:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: jasło/krosno

[100-2.6 ABC] problem z sekwencją wyłącza się podczas jazdy

Post autor: Borixon »

Siemanko, od paru dni mam problem z moim audi a mianowicie:
Posiadam gaz sekwencyjny nie wiem zbytnio co to dokładnie jest ale w każdym bądź razie coś dość starego, podczas jazdy samochód normalnie przełącza się na gaz po czym po paru kilometrach, jest szarpnięcie i wyłącza gaz mruga czerwona kontrolka i niebieska od "załączania gazu" więc przełączam wtedy przyciskiem i znów na chwile delektuję się oszczędną jazdą, po czym powtórka i tak ciągle przyznam,że jest to dość uciążliwe. Może macie jakieś porady czym może być to spowodowane ?
Awatar użytkownika
Key100l
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 640
Rejestracja: 2012-08-11, 08:06
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Stara Ruda ;)

Post autor: Key100l »

Ja mam.... czerwona i niebieska kontrolka to może instalka kme albo............ no właśnie jaka ?? twoje objawy to albo padniety któryś czujnik, mapsensor albo reduktor.... bez kompa niestety nikt Ci diagnozy nie postawi :/
Awatar użytkownika
Dawid2542
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 903
Rejestracja: 2011-05-21, 19:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: śląsk

Post autor: Dawid2542 »

braciak miał to samo w fordzie galaxy, podjechał do gazownika podpiął kompa wrzucił nową mapę i autko śmiga aż miło, tak to trudno wróżyć z fusów...
Awatar użytkownika
Grzesiek_Cichy
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 467
Rejestracja: 2014-11-23, 20:40
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Brodnica

Post autor: Grzesiek_Cichy »

Borixon, układ zapłonowy.....tutaj szukałbym problemu. Już kiedyś przechodziłem podobną sytuację. Instalka to raczej KME jak wspomniał kolega Key100l, może problem leżeć także w reduktorze....zbyt słabe ciśnienie rozłącza instalkę. Coś podobnego jest w brc.
Borixon
Adept
Adept
Posty: 28
Rejestracja: 2016-03-24, 21:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: jasło/krosno

Post autor: Borixon »

Ok sprawdziłem jest to KME, jestem umówiony z gazownikiem więc może ogarnie temat, bo obecnie jest to strasznie uciążliwe :/
Larix
Mechanik
Mechanik
Posty: 231
Rejestracja: 2013-12-07, 11:20
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Dolina

Post autor: Larix »

Bez kabla to jak wyżej napisano wróżenie z fusów. Stawiałbym na spadki ciśnienia poniżej zakresu. Nie śmierdzi Ci pod maską LPG ? Bo może zwyczajnie ciśnienie spada na wężach z powodu nieszczelności. Popsikaj pianą na łączeniach.
Ostatnio zmieniony 2016-06-23, 18:59 przez Larix, łącznie zmieniany 2 razy.
Jest:
-Audi 100 '92 quattro Avant 2.8 + Stag-300 automat
-VW Passat B5 2.8 Syncro Tiptronic '98
Borixon
Adept
Adept
Posty: 28
Rejestracja: 2016-03-24, 21:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: jasło/krosno

Post autor: Borixon »

Ok, zobacze, po za tym zauważyłem,że problem pojawia się tylko przy wysokich temperaturach, bo rano gdy jadę do pracy wszystko jest elegancko,dopiero gdy wracam i jest mega gorąco wtedy dzieje się owe zjawisko
Awatar użytkownika
gitmar
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 295
Rejestracja: 2013-04-30, 16:53
Imię: Mariusz
Moje Audi: S6+ C4
Rok produkcji: 1996
Silnik: 4.2 326KM (AHK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Płeć:

Post autor: gitmar »

Identyczne objawy miałem kiedyś w 2.8 AAH. W upale (chociaż nie zawsze) przełączał na Pb i nie chciał z powrotem na LPG. Zrobiło mi się w to w trasie Wawa-Międzyzdroje w 2006 :) Trasa pokonana na Pb (a miały być wtedy tanie wakacje pod namiotem :P), dopiero ok.23 jak zrobiło się chłodniej pod Szczecinem to wrócił na LPG i przez jakiś czas działał....do czasu. Wtedy pamiętam, że pomogła wymiana reduktora.
maydayovsky
Adept
Adept
Posty: 44
Rejestracja: 2013-04-21, 18:36
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Katowice

Post autor: maydayovsky »

Również przeżyłem opisane wyżej problemy. Objawy były podobne.
Rano kiedy było chłodniej wszystko śmigało, lecz kiedy zaczynał się upał to gaz przestawał działać.
Pamiętam, że trochę się wtedy tego naszukałem, kilka wizyt u gazownika i przeszukane fora.
Okazało się, że padł reduktor a dokładnie elektrozawór. Wtedy miałem reduktor "damex" z eletrozaworem wbudowanym, który z biegiem czasu zatarł się przez osady z gazu i przy spadku ciśnienia opadał i blokował się.
Kupiłem reduktor KME i sam wymieniłem bo jakoś drogo w warsztatach wyceniali.
Przy czym w przypadku KME elektrozawory z filtrem fazy ciekłej znajdują się przed reduktorem na takim jakby "mostku", można sprawdzić obchodząc go przykręcając króciec bezpośrednio do reduktora.
Jako rozwiązanie testowe, brak filtra nie powinien tu być bardzo problematyczny zwłaszcza, że dalej znajduje się filtr lotny.
highzim
Mechanik
Mechanik
Posty: 218
Rejestracja: 2015-06-14, 23:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Rzeszów

Post autor: highzim »

Możliwe że reduktor jest taki zasyfiony że nie wyrabia temperaturowo i sterownik wyłącza gaz żeby nie zamrozić wtrysków. Ewentualnie gdzieś mu ciśnienie spada przy wyższej temp albo rośnie zbyt duże i komp odłącza. Bez interfejsu nic nie zobaczysz, jak masz interfejs TTL na usb to możesz się na 99% podłączyć do tego kompa, ja przelotką usb za 4zł z allegro łącze się ze swoim stagiem i wszystko śmiga, tylko nie uaktualniam oprogramowania nim bo się jednak boje.
A6 C4 Avant 2.8 30V Quattro - jest
S4 C4 Avant 2.2 20V Turbo Quattro - było
S6 C4 Avant 2.2 20V Turbo ++ - jest
wikitiki
Adept
Adept
Posty: 2
Rejestracja: 2016-09-02, 23:01
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Poznań

Post autor: wikitiki »

Na 100% problem z reduktorem.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Instalacje LPG”