Zakup A6 C4 AEL ośka vs Quattro

void
Mechanik
Mechanik
Posty: 138
Rejestracja: 2012-10-31, 15:12
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Pomorskie

Zakup A6 C4 AEL ośka vs Quattro

Post autor: void »

Witam Forumowiczów ;). Wujek przymierza się do zakupu auta w granicach 12 tysięcy. Ostatecznie wybór padł na A6 C4 AEL. Pod względem praktycznym Quattro ma przewagę ( szczególnie zimą). Zostaje jednak aspekt finansowy. Czy w naprawach Q znacznie bardziej kosztowne w porównaniu do ośki? Jak wygląda kwestia dostępności części do Quattro? Sprzedawca z motoryzacyjnego powiedział, że nikt mi nie naprawi Quattro ( kujawsko-pomorskie). Według mnie przesadza, ale wolę się upewnić u źródła :). Gdzie szukać ofert z Quattro oprócz tablicy i Allegro? Jeżeli są jakiekolwiek oferty to z przeciwnego końca Polski ( przejechać np. 800 km , żeby zobaczyć ulepa. Z góry dziękuje za odpowiedź.

Pozdrawiam, Mariusz.
Awatar użytkownika
quattrdomasz
Mechanik
Mechanik
Posty: 152
Rejestracja: 2012-10-29, 13:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Wrocław

Post autor: quattrdomasz »

void pisze:Sprzedawca z motoryzacyjnego powiedział, że nikt mi nie naprawi Quattro
a w czym quattro jest tak zaawansowane? Sprzedawca przesadza i to zdecydowanie, przecież każdy mechanik wymieni nam elementy tylnego zawieszenia.
Jeżeli chodzi o napęd to jest praktycznie bezawaryjny i bezobsługowy - wystarczy zmienić olej w tylnym dyfrze.

Dostępność części typu zawieszenie jest dobra. Koszty części tylnego zawieszenia są kilka stówek większe. Nie wiem dokładnie ile, popatrz na alle i sklepach ile kosztują amorki i sprężyny czy też reszta elementów gumowych i porównaj z cenami ośki.

ps. Przy kupnie sprawdź stan podpory wału, stan uszczelniaczy dyfra, pół-osi, bo wymiana może trochę kosztować, w niczym więcej quattro już się chyba nie różni.
Ostatnio zmieniony 2013-12-29, 00:05 przez quattrdomasz, łącznie zmieniany 2 razy.
--> :q: POWER!!!

A6 C4 :q: 2.8 AAH 174KM 250Nm (96r.)
A6 C5 :q: 2.5tdi BAU 180KM 370Nm (03r.)
80 B4 :q: 2.6 ABC 150KM 225Nm (93r.) (Diff Lock;)
A6 C4 2.5tdi AEL+ 169KM 340Nm (97r.)
Awatar użytkownika
adriang92
Guru
Guru
Posty: 1310
Rejestracja: 2011-06-20, 14:52
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zbędowice

Post autor: adriang92 »

Sprzedawca Cie oszukał :-P Fakt faktem że serwis quattro jest większy ale to tylko ze względu na tylni zawias. W tym roku robiłem cały tył+poduchy przednich sań, koszt z robotą 1600zł, z tym że minimum jakie było wsadzane to febi, ale więkoszć LMO TRW. Ale jeżeli poleci belka tylnia czyli sanki to jest problem gdyż tulejek do niej nie ma, kiedyś dostępne były w serwisie całe belki bo wymiany tulejek producent nie przewidywał i były wklejane. To jest tylko jeden problem quattro, reszta jest dostępna czy to w sklepach czy aso jak np tulejki stabilizatora tylnego czy jak oni to zwą łożyska :-P
Tak to nie ma co sie tego bać :ok:
void
Mechanik
Mechanik
Posty: 138
Rejestracja: 2012-10-31, 15:12
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Pomorskie

Post autor: void »

Dziękuje za odpowiedzi :). Ponawiam pytanie, gdzie szukać ogłoszeń oprócz Allegro i Tablicy?
void
Mechanik
Mechanik
Posty: 138
Rejestracja: 2012-10-31, 15:12
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Pomorskie

Post autor: void »

Czy warto zainteresować się nim http://allegro.pl/audi-a6-c4-avant-2-5t ... tabsAnchor ?
Ostatnio zmieniony 2013-12-30, 17:53 przez void, łącznie zmieniany 1 raz.
karol89
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2012-02-23, 16:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mazowieckie

Post autor: karol89 »

Jeśli trafisz na zawias 1BE i będziesz chciał wymienić amory na dedykowane do zawieszenia sport to ceny są spore (ok 450pln sztuka) poza tym to bez przesady nie ma tragedii z cenami części
Quattro to nie są papierowe napędy jak w jakiś "skośnookich" i nie psuje się to. Jak coś wymiana oleju bądź uzupełnienie i tyle jeśli o napędy chodzi.
Jak coś to szukaj quattro a nie ośki :ok:

[ Dodano: 2013-12-30, 17:37 ]
Ta z aukcji nie najgorzej wygląda na zdjęciach
Ostatnio zmieniony 2013-12-30, 17:37 przez karol89, łącznie zmieniany 1 raz.
200 C3 Typ44 quattro 2.1 R5 turbo JY 1984
A6 C4 4A quattro 2.8 V6 ACK 1996
void
Mechanik
Mechanik
Posty: 138
Rejestracja: 2012-10-31, 15:12
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Pomorskie

Post autor: void »

Sport zawieszenie tzn. sportowe było w pakiecie S-line? Czy pod względem wizualnym wygląda, żeby było coś kombinowane? Czytałem nieraz tematy dot. kupna i dla znawców tematu wystarczy rzut oka, żeby ocenić.
karol89
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2012-02-23, 16:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mazowieckie

Post autor: karol89 »

Sport czyli 1BE -20mm wysokość i tyłu jest stabilizator w zawieszeniu dodany
Zawieszenie to jak już sobie Helmut zażyczył albo Sport 1BE albo Komfort 1BA
W C4 jeszcze nie było żadnych oznaczeń typu "s-line" czy coś podobnego
Po prostu albo był sport zawias albo komfort a fotele kubełki czy kierownica trójramienna jak kto chciał.
200 C3 Typ44 quattro 2.1 R5 turbo JY 1984
A6 C4 4A quattro 2.8 V6 ACK 1996
Żuber
Adept
Adept
Posty: 1
Rejestracja: 2013-08-10, 22:30
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bartoszyce/Wawa

Post autor: Żuber »

Z tym pakietem S-line w C4 to jest taka sprawa, że go nie było. Tak przynajmniej wyczytałem na A6 Klub. Istniało kilka wersji wyposażenia (w tym jakiś sport), ale wiele elementów było dobieranych przez samych zamawiających auta.
Do poczytania <klik>
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

quattrdomasz pisze:eżeli chodzi o napęd to jest praktycznie bezawaryjny i bezobsługowy - wystarczy zmienić olej w tylnym dyfrze.
quattrdomasz pisze:Przy kupnie sprawdź stan podpory wału, stan uszczelniaczy dyfra, pół-osi, bo wymiana może trochę kosztować
Powiem ci że 90% aut ma już sączące się uszczelniacze dyfra i skrzyni, 99% ma tę podporę do wymiany a jak wiesz, nie jest ona dostępna z markowych produkcji. Jednak nie jest to takie proste i problem powstaje. Zamienniki z Allegro poza tym, że są drogie 150-180zł, to z tego co słychać w eterze internetu są do kitu... Na pocieszenie dodam, że w ASO jest dostępna... razem z wałem, to tylko ~6.5kPLN...
Teoretycznie auta z ASB najwięcej mają szans na nieuszkodzone przeguby i podporę.
Także
adriang92 pisze:nie ma co sie tego bać :ok:
tylko być przygotowanym finansowo na takie rzeczy, jeśli chce się mieć jako tako sprawne auto.
Jeśli komuś nie przeszkadzają plamy oleju i dolewki do skrzyni/dyfra, dzwoniące przeguby wału i łomotanie podpory po plecach w fotelu, to może nie brać do głowy moich wypocin.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
void
Mechanik
Mechanik
Posty: 138
Rejestracja: 2012-10-31, 15:12
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Pomorskie

Post autor: void »

Czyli przed tym mnie przestrzegał sprzedawca ze sklepu tzn. przed kosztami.
J.A.G pisze:Teoretycznie auta z ASB najwięcej mają szans na nieuszkodzone przeguby i podporę.
Co oznacza skrót ASB?

Podsumowując, gra jest warta świeczki?
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

W wielkim skrócie to automatyczna skrzynia biegów.
Awatar użytkownika
quattrdomasz
Mechanik
Mechanik
Posty: 152
Rejestracja: 2012-10-29, 13:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Wrocław

Post autor: quattrdomasz »

J.A.G pisze:Powiem ci że 90% aut ma już sączące się uszczelniacze dyfra i skrzyni, 99% ma tę podporę do wymiany
już tak nie strasz, bo nie są to napewno dane zmierzone i poparte dowodami ;-)

ja wiem tylko, że u mnie z dyfra nic nie cieknie, a podpora wału jest w co najmniej dobrym stanie :ok:
--> :q: POWER!!!

A6 C4 :q: 2.8 AAH 174KM 250Nm (96r.)
A6 C5 :q: 2.5tdi BAU 180KM 370Nm (03r.)
80 B4 :q: 2.6 ABC 150KM 225Nm (93r.) (Diff Lock;)
A6 C4 2.5tdi AEL+ 169KM 340Nm (97r.)
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

quattrdomasz, nie zmierzone ani nie sondowane ale z obserwacji wielu Q C4 bym tak rzekł. Na forum wiele aut jest porobionych ale w egz do sprzedaży naprawdę mało się mylę.
quattrdomasz pisze:podpora wału jest w co najmniej dobrym stanie
Być może ale podporę mają praktycznie wszystkie wybitą, wybitą co nie równa się spękanej gumie, u mnie guma jest cała, ładna, niespękana, a wał leży na niej i lata jak żyd po pustym sklepie.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
Thorny
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 288
Rejestracja: 2012-09-04, 15:34
Imię: Robert
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Piła
Płeć:

Post autor: Thorny »

Bierz quattrówkę :ok:

Z własnego doświadczenia w okresie 1,5 roku na przeniesienie napędu wydałem koło 100zł (olej w dyfrze i wymiana uszczelniacza półosi)

Na razie nic tam więcej nie grzebie bo tam się nic nie dzieje a przecież jest to 18 letnie auto więc powinno się tam wszystko już rozsypac.

Jak kupisz ośkę to przy pierwszym "zakopaniu się" będziesz sobie pluł w brodę :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 2014-01-01, 14:07 przez Thorny, łącznie zmieniany 1 raz.
Quattro illa amat hiberno!
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kupujemy Audi A6 C4”