[ALL] Konserwacja podwozia

Wszystko inne z wnętrza auta nie pasujące do ww kategorii.
Awatar użytkownika
Casian
Administrator
Administrator
Posty: 1220
Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
Imię: Przemysław
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Świdnica
Płeć:

[ALL] Konserwacja podwozia

Post autor: Casian »

Witam.
Podobnego tematu nie znalazłem więc stworzyłem nowy. Jeżeli jest to proszę go przerzucić w odpowiednie miejsce.
Interesuje sie tym tematem czyli konserwacja podwozia. Kolega quattrdomasz ma bardzo ładnie to pokazane w swoim temacie, i tu moje pytanie.. bo mam zamiar zakonserwować podwozie a widzę u niego że zrobione to jest w dość perfekcyjny sposób. Co i jak trzeba wykonać i jakie kroki po kolei wykonać aby było to zrobione dobrze?
Mam u siebie starą powłokę "bitumiczną", może nawet fabryczna sam nie wiem, ale sa też ogniska korozji. Kolega quattrdomasz robił to tak że idzie szczota druciana na ogniska korozji, potem na to nakładany jest brunox, potem bitgum, a na to Boll baranek..
I jeszcze jedno pytanie czym to nakładać ? Wszystko pędzlami ? Czy metoda natryskową ? A może ktos ma inny patent ?
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!

perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
Awatar użytkownika
quattrdomasz
Mechanik
Mechanik
Posty: 152
Rejestracja: 2012-10-29, 13:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Wrocław

Post autor: quattrdomasz »

w sumie możnaby opisać moje działania spod samochodu ;-) w takim temacie, nie widzę problemu

Casian, pędzlem nałożysz dużo grubszą warstwę niż pistoletem, ja bitgum nakładałem pędzlem, a później "baranka" natryskowo. Bitgumem pokryłem dosyć grubo, a baranka nakładałem już bardziej dla estetyki, ponieważ bitgum jest taki błyszczący, dlatego nałożyłem na to "baranka" matowego, ale jeżeli chcemy by nadwozie było matowe, bitgum musi wyschnąć bardzo dobrze, ponieważ gdy nie wyschnie do końca, jego rozpuszczalniki przebiją i podwozie dalej będzie błyszczące. Z tego co pamiętam, to producent bitgumu, podaje czas schnięcia 24h w temp. 20st C, w moim przypadku warstwa (dosyć gruba) schła tydzień w temperaturach nie niższych niż 20st C, czasem było to nawet ponad 30st C.

Co do brunoxa to opinie są strasznie podzielone, część ludzi go zachwala, część nie chce o nim słyszeć, ja zdecydowałem się go użyć. Na forach lakierniczych widziałem, sposoby usuwania korozji z nakładaniem kilku warstw jakiś podkładów, ale jak już mówiłem zdecydowałem się na brunoxa i warstwy które położyłem są grube i napewno szczelnie odetną dostęp powietrza i wilgoci co zatrzyma postęp korozji. Pożyjemy, zobaczymy jak to się spisze po jakimś czasie.

Co do oryginalnej powłoki bitumicznej, to jest ona naprawdę mocna i napewno nie ma sensu jej ściągać, raz, że strasznie mocno się trzyma, dwa, że jest to dodatkowa ochrona. Należy ją ściągnąć w miejscach gdzie zrobiły się pęcherze, tam będą ogniska korozji, w miejscach gdzie będzie równo przylegać do podwozia napewno blacha będzie zdrowa.

Casian, jeżeli masz warunki do takiej operacji to najlepiej wykonać to samemu, przynajmniej zrobimy to solidnie i będziemy wiedzieli na czym stoimy. Ceny konserwacji podwozia za małe auta zaczynają się od 200zł, za wielkości C4 to 400-600zł, a w niektórych serwisach nawet do 1000zł. Mnie środki na 1 auto kosztowały ok. 90zł. Jeżeli chodzi o ilość, to mi zeszło mniej ok. 0,5L brunoxa (2 warstwy) i mniej niż 2,5L bitgumu (1 warstwa) z puszki 5L i chyba 3 albo 4, litrowe puszki baranka.
--> :q: POWER!!!

A6 C4 :q: 2.8 AAH 174KM 250Nm (96r.)
A6 C5 :q: 2.5tdi BAU 180KM 370Nm (03r.)
80 B4 :q: 2.6 ABC 150KM 225Nm (93r.) (Diff Lock;)
A6 C4 2.5tdi AEL+ 169KM 340Nm (97r.)
dechpo
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 478
Rejestracja: 2012-04-23, 19:39
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: dechpo »

quattrdomasz, mam parę ubutków w ori konserwacji i zastanawiam się nad tym brunoxem, jak Ci się to trzyma teraz?
Awatar użytkownika
wolfik0
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 711
Rejestracja: 2011-07-22, 22:20
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: zabrze

Post autor: wolfik0 »

Ja osobiście zawiodłem się na brunoxie jeszcze za czasów gdy dupowozem była fiesta... wyczyszczone do gołej blachy, smarowane brunoxem a po czasie i tak gniło... Lepiej oczyścić ile się da "luźnej" rdzy i na to podkład reaktywny, potem warstwa farby akrylowej i można to malować barankiem czy tam bitguma :mrgreen:
I święta zasada przed malowaniem dobrze odtłuścić benzyną ekstracyjną lub zmywaczem sylikonowym :)
A co do malowania natryskowego to tak jak wyżej: będzie cienko położone to raz a dwa że mgiełka z malowania może osiąść na lakierze, także warto całe auto folią nakryć i obkleić żeby potem nie zmywać baranka z lakieru :->
()()()() Jedna rodzinka VW
Awatar użytkownika
quattrdomasz
Mechanik
Mechanik
Posty: 152
Rejestracja: 2012-10-29, 13:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Wrocław

Post autor: quattrdomasz »

Ja osobiście zawiodłem się na brunoxie jeszcze za czasów gdy dupowozem była fiesta... wyczyszczone do gołej blachy, smarowane brunoxem a po czasie i tak gniło...
Na brunoxa kładłeś lakier?
wolfik0 pisze:podkład reaktywny, potem warstwa farby akrylowej
Tak też czytałem kiedyś na forach lakierniczych, ale zaryzykowałem i skorzystałem z brunoxa. Po nałożeniu brunoxa jakaś tam reakcja "wyżerania" rdzy była widoczna. Oczywiście czyściłem blachę z rdzy maksymalnie jak to było możliwe, dopiero brunox i baranki. Teoretycznie samo "odcięcie" występującej już korozji od wilgoci powinno spowolnić jej proces, a baranki nałożyłem od serca :)

dechpo, szczerze to jeszcze nie sprawdzałem po zimie, ale w wolnej chwili wskoczę do kanału i skontroluję jak to wygląda i się odezwę.
--> :q: POWER!!!

A6 C4 :q: 2.8 AAH 174KM 250Nm (96r.)
A6 C5 :q: 2.5tdi BAU 180KM 370Nm (03r.)
80 B4 :q: 2.6 ABC 150KM 225Nm (93r.) (Diff Lock;)
A6 C4 2.5tdi AEL+ 169KM 340Nm (97r.)
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

brunox nie jest konieczny na podwozie..nadaje sie raczej jako odrdzewiacz na blachy ktore sa lakierowane..nie wiem czy jest sens go stosowac do podwozia..
brunox stosuje sie w trydnodostepne miejsca gdzie nie dotrzeby szczota.papierem.

nie ma to jak bitex na goraco... do tego zalatwcie sobie worek sproszkowanej gumy...czasami uda sie uzyskac w zakladzie gdzie bieznikuje sie opony...cipely bitex na to reka sypiesz obficie guma....
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
Grzegorz
Adept
Adept
Posty: 14
Rejestracja: 2015-07-17, 15:12
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Krakow

Post autor: Grzegorz »

Witam

Mam nowo nabytego Audi A6 Quattro.
Jest na nim duzo rdzy, myslalem o uzyciu Brunoxa.
Moje pytanie do quattrdomasz. Jak ci sie trzyma podwozie, i jakie doswiadczenia macie z innymi produktaki na rdze.

pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 2015-07-17, 17:23 przez Grzegorz, łącznie zmieniany 1 raz.
q_dancer1
Mechanik
Mechanik
Posty: 126
Rejestracja: 2016-01-24, 18:48
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: opolskie

Post autor: q_dancer1 »

Mamy 2017 rok. quattrdomasz Jak tam twoje podwozie się trzyma? Na wiosnę zamierzam sam działać.
Awatar użytkownika
Danon
Adept
Adept
Posty: 38
Rejestracja: 2014-12-14, 20:46
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Jaworzno

Post autor: Danon »

Napewno przy walce z rdza nie polecam brunoxa tylko srodek z app r-stop
Ostatnio zmieniony 2017-10-31, 21:46 przez Danon, łącznie zmieniany 1 raz.
Georgi
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 78
Rejestracja: 2014-11-18, 22:24
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Luzino

Post autor: Georgi »

Witam Panowie, ja w swoim audi zrobiłem tak
- rozebranie podwozia do zera
- usunięcie powierzchownej rdzy skrobakiem
- piaskowanie skorodowanych miejsc
- wycięcia zgnitych fragmentów i wspawanie nowych
- masa uszczelniająca na spawy
- podkład epoksydowy 2-3 wartswy
- Valvoline Tectyl ML na miejsca podkładowane i w profile zamknięte
- Valvoline Tectyl Bodysafe na całość

Mam nadzieje, że trochę to wytrzyma bo pracy było mnóstwo :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne”