[100 c4] problemy z instalacja podgrzewanych foteli
- Butterbean
- Administrator
- Posty: 3585
- Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
- Imię: Tom
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Olsztyn
- Płeć:
jest tam wkostce taka zworka.czyli kabel idacy od jednego pinu do drugiego.
to jest tak ze plus wchodzi jednym kablem do maty i wychodzi drugim.ten jest polaczony z druaga mata a drugi wychodzacy z drugiej maty idzie do masy.
wiec odnajdz te kable w kostce fotela.
nastepnie wez drugi akumulator i dwa kable.
do tej zworki podlacz mase z tego drugiego aku
plus z tego drugiego aku podlacz najpierw pod miejsce gdzie w kostce powinien byc plus.sprawdzisz wten sposob polowe fotela.oparcie lub siedzisko.
odczekaj dluzsza chwile.
jak nie grzeje to podlacz ten plus z drugiego aku w miejsce gdzie powinna byc masa w kostce fotela.i teraz sprawdzasz drugie miejsce .ktores musi grzac.jak siedzenie to chwala bogu bo oparcie nie jest tak konieczne w zimie.
ja dzis sprawwdze czy u mnei grzeja hehehe
to jest tak ze plus wchodzi jednym kablem do maty i wychodzi drugim.ten jest polaczony z druaga mata a drugi wychodzacy z drugiej maty idzie do masy.
wiec odnajdz te kable w kostce fotela.
nastepnie wez drugi akumulator i dwa kable.
do tej zworki podlacz mase z tego drugiego aku
plus z tego drugiego aku podlacz najpierw pod miejsce gdzie w kostce powinien byc plus.sprawdzisz wten sposob polowe fotela.oparcie lub siedzisko.
odczekaj dluzsza chwile.
jak nie grzeje to podlacz ten plus z drugiego aku w miejsce gdzie powinna byc masa w kostce fotela.i teraz sprawdzasz drugie miejsce .ktores musi grzac.jak siedzenie to chwala bogu bo oparcie nie jest tak konieczne w zimie.
ja dzis sprawwdze czy u mnei grzeja hehehe
sprzedaż częsci używanych-
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
- Butterbean
- Administrator
- Posty: 3585
- Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
- Imię: Tom
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Olsztyn
- Płeć:
odepnij od fotela kostke i wlacz grzanie grube kable sprawdz kontrolka lub miernikiem
sprzedaż częsci używanych-
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
- chmieliniak
- Czeladnik
- Posty: 89
- Rejestracja: 2011-07-06, 23:02
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Szczytno
- Butterbean
- Administrator
- Posty: 3585
- Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
- Imię: Tom
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Olsztyn
- Płeć:
chmieliniak, zrobiles ta wiazke juz?
sprzedaż częsci używanych-
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
- chmieliniak
- Czeladnik
- Posty: 89
- Rejestracja: 2011-07-06, 23:02
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Szczytno
Zrobiłem aż miło przez tydzień jezdziłem bez grzania fotela kierowcy bo przy montowaniu maty oparcia naderwał mi się kabel co się dzisiaj okazało no grzeje fajnie,u was też tak powoli się zagrzewa?
Tu jest link do schematu z którego skorzystałem.
http://www.ziomal.itl.pl/motoryzacja/do ... hematy.pdf
Tu jest link do schematu z którego skorzystałem.
http://www.ziomal.itl.pl/motoryzacja/do ... hematy.pdf
- Domel
- Czeladnik
- Posty: 70
- Rejestracja: 2011-06-08, 17:50
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Nałęczów
zalezy jakie fotele, u mnie w skórze trzeba wyjąć fotel, dostać się od dołu do niego, co parę cm jest metalowe oczko trzymające skórę, każde po kolei trzeba odpinać, jak oblecisz wszystko dookoła to już od góry podniesiesz ten kawałek. Zaraz pod skórą leży mata.
Dla pewności sprawdziłbym czy dochodzi prąd, czy z kostkami wszystko ok żeby nie pruć fotela od razu.
Dla pewności sprawdziłbym czy dochodzi prąd, czy z kostkami wszystko ok żeby nie pruć fotela od razu.
-
- C4 Autorytet
- Posty: 293
- Rejestracja: 2011-05-31, 12:38
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Rzeszów
Domel, no zobacze to chyba w końcu a w kostce które piny to jest co ? masz jakaś rozpiske ?
[ Dodano: 2012-02-03, 15:15 ]
jak to podłączyć tak żeby ominąć górę?? bo nie ograniam jak to jest połączone na górę idą 2 przewody a na dół 4 napięcie w kostce jest 7,8V i na jednym i na 2 fotelu fotel pasażera chodzi a fotel kierowcy nie chodzi... może mi ktoś podać rozpiskę tych pinów co jest w którym ??
[ Dodano: 2012-02-03, 15:15 ]
jak to podłączyć tak żeby ominąć górę?? bo nie ograniam jak to jest połączone na górę idą 2 przewody a na dół 4 napięcie w kostce jest 7,8V i na jednym i na 2 fotelu fotel pasażera chodzi a fotel kierowcy nie chodzi... może mi ktoś podać rozpiskę tych pinów co jest w którym ??
- chmieliniak
- Czeladnik
- Posty: 89
- Rejestracja: 2011-07-06, 23:02
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Szczytno
Powyżej masz link do schematów i w połowie znajdziesz do grzania przednich siedzeń, oba siedzenia i teraz według mnie powinienes sprawdzić napęcie na podłączonej wtyczce najlepiej zwykłą kontrolką 12v ze szpikulcem i na włączonym w kostce fotela przewód czarno-żółty
Jeżeli jedna mata ma przetarcie całe siedzenie nie grzeje.
wez oddzielny akku odłącz wtyczke i w kostce fotela:po kolei
siedzisko -czarno-żółty do +12, brązowo-niebieski masa następnie,
oparcie Brązowo-niebieski +12, brązowy masa
i teraz podłoczając do akku bedzie się iskrzyć wiadomo duży pobór to już masz odpowiedz zazwyczaj urywa się w miejscu gdzie sie łączy kabel z przewodem grzejnym pierwsze co to sprawdz bo w miare dostępnym jest miejscu
Jeżeli jedna mata ma przetarcie całe siedzenie nie grzeje.
wez oddzielny akku odłącz wtyczke i w kostce fotela:po kolei
siedzisko -czarno-żółty do +12, brązowo-niebieski masa następnie,
oparcie Brązowo-niebieski +12, brązowy masa
i teraz podłoczając do akku bedzie się iskrzyć wiadomo duży pobór to już masz odpowiedz zazwyczaj urywa się w miejscu gdzie sie łączy kabel z przewodem grzejnym pierwsze co to sprawdz bo w miare dostępnym jest miejscu
- Butterbean
- Administrator
- Posty: 3585
- Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
- Imię: Tom
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Olsztyn
- Płeć:
czerwona kosc jest od grzania.
sprzedaż częsci używanych-
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
- msk
- C4 Autorytet
- Posty: 403
- Rejestracja: 2012-04-16, 20:10
- Imię: Michal
- Moje Audi: 100 C4
- Rok produkcji: 1994
- Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
- Nadwozie: Sedan
- Trakcja: FWD
- Skąd: dw/kol
- Podziękował: 2 razy
Zapytanie techniczne.
Jaką prawidłową oporność powinny mieć maty w stanie spoczynku, nie grzejące.
Bo pomierzyłem i z tego co rozumuje to mam sprawne.
Strona kierowcy:
2,2ohma - cztery litery i plecy (piny 1-5, 6-3)
17kohm - sensor temperatury (przy temp otoczenia jakieś +6/+8 stopni) (piny 2-3)
Strona pasażera:
6,2ohma - cztery litery i plecy (piny 1-5, 6-3)
17,5kohm - sensor temperatury (przy temp otoczenia jakieś +6/+8 stopni) (piny 2-3)
Czyli wychodzi że są sprawne, ponieważ wraz ze wzrostem napięcia, oporność mat powinna wzrastać, co będzie skutkowało ich nagrzewaniem. A w miarę wzrostu temp, czujnik temp powinien zmniejszać (lub zwiększać, bo nigdzie nie mogę znaleźć jaki to jest typ ntc/ptc czy cuś innego) swoją oporność.
Ktoś byłby na tyle miły i pomierzył u siebie te maty, to tak z 10min roboty bo wszystko ładnie na wierzchu jest
[ Dodano: 2013-02-11, 18:36 ]
tak dla potomnych aby nie szukać:
Jaką prawidłową oporność powinny mieć maty w stanie spoczynku, nie grzejące.
Bo pomierzyłem i z tego co rozumuje to mam sprawne.
Strona kierowcy:
2,2ohma - cztery litery i plecy (piny 1-5, 6-3)
17kohm - sensor temperatury (przy temp otoczenia jakieś +6/+8 stopni) (piny 2-3)
Strona pasażera:
6,2ohma - cztery litery i plecy (piny 1-5, 6-3)
17,5kohm - sensor temperatury (przy temp otoczenia jakieś +6/+8 stopni) (piny 2-3)
Czyli wychodzi że są sprawne, ponieważ wraz ze wzrostem napięcia, oporność mat powinna wzrastać, co będzie skutkowało ich nagrzewaniem. A w miarę wzrostu temp, czujnik temp powinien zmniejszać (lub zwiększać, bo nigdzie nie mogę znaleźć jaki to jest typ ntc/ptc czy cuś innego) swoją oporność.
Ktoś byłby na tyle miły i pomierzył u siebie te maty, to tak z 10min roboty bo wszystko ładnie na wierzchu jest
[ Dodano: 2013-02-11, 18:36 ]
tak dla potomnych aby nie szukać:
-
- Adept
- Posty: 32
- Rejestracja: 2012-11-26, 19:46
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Białystok
Chłopaki, żeby nie robić nowego tematu napiszę to tutaj. Dorwałem instalke grzanych foteli i mam pare pytań. Wydaje mi się że to ori instalka chociaż mogę się mylić.
Pyt.1
Mamy tą instalke pod które konkretnie śruby pod kierą obok przekazników to podpiąć?
Pyt.2
Sprawa wygląda jak na foto cały czerwony kabel bierze + domyślam się że stały(do czego go podpiąć pod kierą?), przesyła go do bezpieczników gdzie rozdziela go dalej. Tu pojawia się moje pytanie do czego był ten ucięty kabel czerwono niebieski. Białoczerwonym kablem + leci do instalacji z której wychodzą jeszcze 3 kable. Brązowy to z pewnością masa, Chudy czarno-niebieski domyślam się ze + po kluczyku do podswietlenia?? Kolejne pytanie do czego służy żółta kostka i kabel żółto jakis.
Przeglądałem tematy instalki i poza nieczytelnymi fotkami nie wiele znalazłem nie licząc schematy których za bardzo nie kumam. Jeżeli ktoś miał do czynienia z tym tematem to proszę o pomoc. Pozdrawiam
Pyt.1
Mamy tą instalke pod które konkretnie śruby pod kierą obok przekazników to podpiąć?
Pyt.2
Sprawa wygląda jak na foto cały czerwony kabel bierze + domyślam się że stały(do czego go podpiąć pod kierą?), przesyła go do bezpieczników gdzie rozdziela go dalej. Tu pojawia się moje pytanie do czego był ten ucięty kabel czerwono niebieski. Białoczerwonym kablem + leci do instalacji z której wychodzą jeszcze 3 kable. Brązowy to z pewnością masa, Chudy czarno-niebieski domyślam się ze + po kluczyku do podswietlenia?? Kolejne pytanie do czego służy żółta kostka i kabel żółto jakis.
Przeglądałem tematy instalki i poza nieczytelnymi fotkami nie wiele znalazłem nie licząc schematy których za bardzo nie kumam. Jeżeli ktoś miał do czynienia z tym tematem to proszę o pomoc. Pozdrawiam
- Butterbean
- Administrator
- Posty: 3585
- Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
- Imię: Tom
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Olsztyn
- Płeć:
1.gruby czerwony to wejscie.
2.uciety niebiesko czerwnoy wont..
3.niebiesko czarny plus pod stacyjke.
4.brazowy masa.
5.zółta kostka niepodłaczona-nie wiem czy ona nie jest pod webasto.
mase przykrecasz z boku w slupku jest zbior mas..pod plastikiem w nogach kierowcy.palstik zaslaniajacy slupek przedni.
niebiesko czarny idzie pod zacisk 15 .
gruby czerwony podlacz pod 30..chociaz ja tez go podlaczylem po zaplonie czyli pod 15.
to gniazdo z bezpiecznikami jest montowane w tej puszcze pod maska..wiec ciezko ci bedzie tam sie dostac do dolu.
jak masz to na stole to sprawdz czy podlaczajac wszystko czyli ten czerwony na stale czy po odpieciu tego po zaplonie przestanie grzac.inaczej mowiac czy ten gruby czerwony nie musi byc naprawde po zaplonie..bo bedzie grzac caly czas.
2.uciety niebiesko czerwnoy wont..
3.niebiesko czarny plus pod stacyjke.
4.brazowy masa.
5.zółta kostka niepodłaczona-nie wiem czy ona nie jest pod webasto.
mase przykrecasz z boku w slupku jest zbior mas..pod plastikiem w nogach kierowcy.palstik zaslaniajacy slupek przedni.
niebiesko czarny idzie pod zacisk 15 .
gruby czerwony podlacz pod 30..chociaz ja tez go podlaczylem po zaplonie czyli pod 15.
to gniazdo z bezpiecznikami jest montowane w tej puszcze pod maska..wiec ciezko ci bedzie tam sie dostac do dolu.
jak masz to na stole to sprawdz czy podlaczajac wszystko czyli ten czerwony na stale czy po odpieciu tego po zaplonie przestanie grzac.inaczej mowiac czy ten gruby czerwony nie musi byc naprawde po zaplonie..bo bedzie grzac caly czas.
sprzedaż częsci używanych-
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...