[A6-AVANT.] Metalowa osłona silnika
- verus
- Mechanik
- Posty: 123
- Rejestracja: 2012-12-24, 16:34
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Kraków
[A6-AVANT.] Metalowa osłona silnika
Potrzebuję lepszego zabezpieczenia niż plastik od dołu i stąd poszukiwania metalowej osłony. Pytanie główne, czy to będzie pasować jak trzeba ? Zakładał ktoś może ? Zdjęcie z aukcji allegro, cena ~300zł.
Ostatnio zmieniony 2014-02-05, 13:01 przez verus, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Mechanik
- Posty: 110
- Rejestracja: 2012-11-14, 10:11
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Ostrzeszów /wlkp.
A ja wiem czy to dobry pomysł? Od przodu bedzie polozona na wewnetrznej czesci zderzaka jak w cos przypierdzielisz to i tak oslona sie podniesie a mocowania przy zderzaku moze wyrwac, a sama oslona i tak uderzy w najnizszy element auta nad oslona. Po bokach z przodu masz mocowanie do nadkoli.. tez podejda to gory jak oslona cos napotka (nadkola moga sie uszkodzic).. ori oslona ma chyba wloty zapewniajace chlodzenie miski i wydechu? Apropo ciekawe jak bedzie z temperatura w bardzo upalne dni.. Na srodku tez jest mocowanie do cienkiego ja to nazwe plaskownika tez nie wytrzyma.. Jaka jest waga tej plyty? Ori jest bardzo leciutka nie wiem czy ori mocowania wytrzymaja taki ciezar.. z tego co widze ori mocowania do nadkoli nie beda pasowac trzeba kombinowac.. juz chyba lepiej wzmocnic ori plyte ale przy spotkaniu z czyms "ostrym" i tak nie wytrzyma.. Nie wspomne juz o tym co bedzie jak sie na czyms "powiesisz" autem...
- Tomas
- C4 Autorytet
- Posty: 410
- Rejestracja: 2013-09-13, 20:09
- Imię: Tomasz
- Moje Audi: Inne
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
- Nadwozie: Sedan
- Trakcja: quattro
- Skąd: Głubczyce (opolskie)
Arturo997, Nie siej herezji
A jak autor pisze:
Najgorzej to z tym mocowaniem najlepiej verus, jak byś sobie to mógł przymierzyć i zobaczyć jak leży.
A przy oryginalnej to niby nie Dopiero... ta chociaż przyjmie część uderzeniaArturo997 pisze:a sama oslona i tak uderzy w najnizszy element auta nad oslona.
Nie wygląda na wagę cieżką ale będzie wytrzymalsza od oryginalnego plastikuArturo997 pisze:Jaka jest waga tej plyty? Ori jest bardzo leciutka
Jak plastik wytrzymuje temperature to i metal da rade. A Jak by było za gorąco w co wątpie to można dorobić chłodzenie. 10 minut ewentualnej roboty.Arturo997 pisze:ori oslona ma chyba wloty zapewniajace chlodzenie miski i wydechu?
A jak autor pisze:
To chyba najlepsze rozwiązanie.verus pisze:Potrzebuję lepszego zabezpieczenia niż plastik od dołu
Najgorzej to z tym mocowaniem najlepiej verus, jak byś sobie to mógł przymierzyć i zobaczyć jak leży.
-
- Mechanik
- Posty: 110
- Rejestracja: 2012-11-14, 10:11
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Ostrzeszów /wlkp.
Tomas, piszac ze uderzy w najnizszy element auta mialem na mysli ze metal bedzie napierdzielal o metal, nawet jesli udezy w kamien bedzie to slychac i to mysle ze nawet bardzo. Po pewnym czasie pozbedziemy sie zabezpieczenia na tym elemencie (lakieru lub konserwacji zaleznie od tego w co bedzie uderzac). Poza tym tak jak napisalem po podniesieniu sie tej metalowej plyty moga zostac wyrwane mocowania ze zderzaka przod i nadkola po ich wyrwaniu dalsza jazda moze okazac sie bardzo utrudniona.
Moze nie wyglada na ciezka ale chetnie sie dowiem ile wazy, wiadomo ze taka oslona jest bardziej wytrzymala ale czy bedzie spelniac swoje zadanie prawidlowo?
Wedlug mnie plastik nie utrzymuje tak dobrze temperatury jak metalowa oslona bez wlotow powietrza.
Nie wiem czy cos jest dobre skoro moze byc problem z zamocowaniem tego.. Nie latwiej dorobic sama oslona na najwazniejszy punkt czyli miske?
Moze nie wyglada na ciezka ale chetnie sie dowiem ile wazy, wiadomo ze taka oslona jest bardziej wytrzymala ale czy bedzie spelniac swoje zadanie prawidlowo?
Wedlug mnie plastik nie utrzymuje tak dobrze temperatury jak metalowa oslona bez wlotow powietrza.
Nie wiem czy cos jest dobre skoro moze byc problem z zamocowaniem tego.. Nie latwiej dorobic sama oslona na najwazniejszy punkt czyli miske?
- verus
- Mechanik
- Posty: 123
- Rejestracja: 2012-12-24, 16:34
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Kraków
Zauważyłem, że w Audi Allroad są metalowe osłony i pierwotnie taką chciałem dopasować. Potem znalazłem te cięte na wymiar. Ta blacha ma 2mm więc całość jest lekka. Jest też wersja 4mm ale cena 1x wyższa czyli 600zł... Pytanie o temperature słuszne ale czy to będzie aż taki ekran aby powodować szybsze dogrzewanie silnika ?
Z doświadczenia wiem, że faktycznie najczęściej przy kolizji z podłożem leci mocowanie, więc uwagi Arturo jak najbardziej trafne. Ale jakby nie patrzeć to chyba lepsze to niż plastik a ja trochę jeżdżę po drogach podwyższonego ryzyka.
A może samemu da rade tak blache wyciąć ?
Tylko jak, czym, gdzie ?
Z doświadczenia wiem, że faktycznie najczęściej przy kolizji z podłożem leci mocowanie, więc uwagi Arturo jak najbardziej trafne. Ale jakby nie patrzeć to chyba lepsze to niż plastik a ja trochę jeżdżę po drogach podwyższonego ryzyka.
A może samemu da rade tak blache wyciąć ?
Tylko jak, czym, gdzie ?
Ostatnio zmieniony 2014-02-08, 00:02 przez verus, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Mechanik
- Posty: 110
- Rejestracja: 2012-11-14, 10:11
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Ostrzeszów /wlkp.
verus, zrobisz jak uwazasz co do temperatury mialem tylko bardzo upalne dni gdy w sloncu jest powiedzmy 50 stopni, nigdy nie mialem takiej oslony i jestem poprostu ciekaw czy bardziej bedzie sie nagrzewal silnik i wdech czy nie zrobi to nim zadnego wrazenia. W kazdym razie zrobil bym chlodzenie miski tak jak jest to w ori oslonie (maly przeciag na 100% tam nie zaszkodzi). Przemysl dobrze sprawe tych mocowan bo jesli nie bedzie to dobrze zamocowane to moze byc z taka oslona wiecej problemu niz radosci zobacz jakie sa mocowania w audi allroad jak to tam jest rozwiazane moze uda sie cos pozyczyc i podpasowac do A6 C4.
- lucas3512
- Mechanik
- Posty: 141
- Rejestracja: 2012-01-22, 12:43
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: lubelskie
Widać, że osłona jest z amelinium, więc dużo nie waży, w dodatku oddaje ciepło sprawniej od oryginału...
Co do termiki, to ori osłona ma wycięcia, żeby chłodzić skrzynię, nie miskę, czy wydech...
Plastikowe osłony kosztują pewnie ze 150zł, więc 300 za ameliniową blachę ryflowaną, w dodatku wyciętą na wymiar, to nie dużo...
Jak się wgniecie, łatwo wyklepać...
Arkusz blachy 1mx2m grubości 2mm kosztuje około 200PLN...
Cieszcie się, że komuś chce się bawić w dorabianie części do tych aut
Pzdr
Co do termiki, to ori osłona ma wycięcia, żeby chłodzić skrzynię, nie miskę, czy wydech...
Plastikowe osłony kosztują pewnie ze 150zł, więc 300 za ameliniową blachę ryflowaną, w dodatku wyciętą na wymiar, to nie dużo...
Jak się wgniecie, łatwo wyklepać...
Arkusz blachy 1mx2m grubości 2mm kosztuje około 200PLN...
Cieszcie się, że komuś chce się bawić w dorabianie części do tych aut
Pzdr
Jeśli masz pięć cylindrów, nie potrzebujesz stereo
- kocureq
- Adept
- Posty: 34
- Rejestracja: 2012-12-26, 12:13
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszawa
Pisałem trochę z producentem tej osłony, podobno spełnia swoje zadanie. Mogą zrobić dowolną grubość:
2mm ryfla 310zł
3mm ryfla 465zł
4mm gładka lub ryfla 600zł
DPD: 35zł
ryfla to dodatkowe 1,4mm grubości
Natomiast coś mnie to nie przekonuje, mocowanie metalowej osłony na plastikach według mnie nie ma sensu - słabszy element się podda i cała osłona na nic.Osłony idą już w tysiące sztuk i taki przypadek się nie zdarzył.
Sam od siedmiu lat przeprawiam się po dziurach różnymi autami.
Przy dzwonie nawet pas przodu siedział na silniku, a osłona siedziała na wszystkich mocowaniach.
- lucas3512
- Mechanik
- Posty: 141
- Rejestracja: 2012-01-22, 12:43
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: lubelskie
Z tym stwierdzeniem, że idą w tysiące sztuk, to się chyba zagalopował z lekka
Wątpię, by tyle ludzi to kupowało, jak często mają plastikowe połamane i nie chce się wymienić, tylko wloką je po asfalcie
Jakoś klienta trzeba zachęcić...
Ja do siebie bym nie wsadził, chociażby dlatego, że nie ma chłodzenia skrzyni, a za taką kasę powinni to robić
Wątpię, by tyle ludzi to kupowało, jak często mają plastikowe połamane i nie chce się wymienić, tylko wloką je po asfalcie
Jakoś klienta trzeba zachęcić...
Ja do siebie bym nie wsadził, chociażby dlatego, że nie ma chłodzenia skrzyni, a za taką kasę powinni to robić
Jeśli masz pięć cylindrów, nie potrzebujesz stereo
-
- Adept
- Posty: 2
- Rejestracja: 2023-09-27, 20:56
- Imię: Adam
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1996
- Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Piła
Arturo997 pisze: ↑2014-02-07, 21:04 Tomas, piszac ze uderzy w najnizszy element auta mialem na mysli ze metal bedzie napierdzielal o metal, nawet jesli udezy w kamien bedzie to slychac i to mysle ze nawet bardzo. Po pewnym czasie pozbedziemy sie zabezpieczenia na tym elemencie (lakieru lub konserwacji zaleznie od tego w co bedzie uderzac). Poza tym tak jak napisalem po podniesieniu sie tej metalowej plyty moga zostac wyrwane mocowania ze zderzaka przod i nadkola po ich wyrwaniu dalsza jazda moze okazac sie bardzo utrudniona.
Moze nie wyglada na ciezka ale chetnie sie dowiem ile wazy, wiadomo ze taka oslona jest bardziej wytrzymala ale czy bedzie spelniac swoje zadanie prawidlowo?
Wedlug mnie plastik nie utrzymuje tak dobrze temperatury jak metalowa oslona bez wlotow powietrza.
Nie wiem czy cos jest dobre skoro moze byc problem z zamocowaniem tego.. Nie latwiej dorobic sama oslona na najwazniejszy punkt czyli miske?
Widzę, że nie zrozumiałeś zapytania kolegi. Mówiący szczerze to hałas wydobywający się z pod auta, bynajmniej dla mnie.. byłby nawet nie jak wspomniałeś dokuczliwy, tylko wręcz odwrotnie, miód dla moich uszu, ponieważ z każdym uderzeniem kolejna wydana złotówka stopniowo, aż do kwoty którą wydało się na takową osłonę idzie w niepamięć.Arturo997 pisze: ↑2014-02-07, 20:26 A ja wiem czy to dobry pomysł? Od przodu bedzie polozona na wewnetrznej czesci zderzaka jak w cos przypierdzielisz to i tak oslona sie podniesie a mocowania przy zderzaku moze wyrwac, a sama oslona i tak uderzy w najnizszy element auta nad oslona. Po bokach z przodu masz mocowanie do nadkoli.. tez podejda to gory jak oslona cos napotka (nadkola moga sie uszkodzic).. ori oslona ma chyba wloty zapewniajace chlodzenie miski i wydechu? Apropo ciekawe jak bedzie z temperatura w bardzo upalne dni.. Na srodku tez jest mocowanie do cienkiego ja to nazwe plaskownika tez nie wytrzyma.. Jaka jest waga tej plyty? Ori jest bardzo leciutka nie wiem czy ori mocowania wytrzymaja taki ciezar.. z tego co widze ori mocowania do nadkoli nie beda pasowac trzeba kombinowac.. juz chyba lepiej wzmocnic ori plyte ale przy spotkaniu z czyms "ostrym" i tak nie wytrzyma.. Nie wspomne juz o tym co bedzie jak sie na czyms "powiesisz" autem...
A wracając do tematu.. czy kolega skusił się w końcu na tą osłonę?