[A6 C4] Jak wyjąć Air Bag pasażera ?

Awatar użytkownika
gitmar
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 295
Rejestracja: 2013-04-30, 16:53
Imię: Mariusz
Moje Audi: S6+ C4
Rok produkcji: 1996
Silnik: 4.2 326KM (AHK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Płeć:

[A6 C4] Jak wyjąć Air Bag pasażera ?

Post autor: gitmar »

Szybkie pytanie - jak w temacie. Chciałbym wymienić sobie dekor na taki z quattro w S6, a w Plusiaku na dniach biorę się za Carbon i wnętrze. Przy okazji dłubania przy silniczkach klimatronika zdejmowałem schowek i zaglądałem tam. Widziałem że jest ciasno. Nigdy z AirBagiem nie miałem do czynienia. Co dokładnie muszę wykręcić by móc przełożyć dekor nad schowkiem :?:
Awatar użytkownika
elmi_k
Mechanik
Mechanik
Posty: 109
Rejestracja: 2012-03-18, 21:56
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kraków

Post autor: elmi_k »

Jak zdejmiesz(odchylisz) kanał nawiewowy to zobaczysz taką blachę "złotą". Trzyma się na 2 śrubach po bokach i bodajże dwóch na środku. Zdemontujesz tą blachę (możesz coś pod poduchę podłożyć - ale u mnie w miarę ciasno siedziała i nie odpadała) i masz dostęp do dekorów. :) Gdzieś mam zdjęcia pisz jakby się nie udało to poszukam.
Ostatnio zmieniony 2016-07-09, 08:46 przez elmi_k, łącznie zmieniany 2 razy.
Sprzedany :(
Awatar użytkownika
Audi_S6_PLUS
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 54
Rejestracja: 2015-05-24, 17:44
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: BIAŁA PODLASKA

Post autor: Audi_S6_PLUS »

Najwygodniej to wypinasz schowek pasażera,kluczyk 13 i bez problemu polecam cos miękkiego pod plecy podłożyć :)
Kto biednemu zabroni bogato żyć ....
Awatar użytkownika
gitmar
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 295
Rejestracja: 2013-04-30, 16:53
Imię: Mariusz
Moje Audi: S6+ C4
Rok produkcji: 1996
Silnik: 4.2 326KM (AHK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Płeć:

Post autor: gitmar »

Trudny jest dostęp do tych śrub :?: Pomęczę się dzisiaj i dam znać jak poszło :)
maydayovsky
Adept
Adept
Posty: 44
Rejestracja: 2013-04-21, 18:36
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Katowice

Post autor: maydayovsky »

Bardzo trudny nie jest jednak radziłbym do kluczyka nasadowego dosyć długą przedłużkę i z przegubem. No i oczywiście grzechotka mile widziana.
Możliwe, że trochę się namęczysz odkręcając ten dekor - jeśli wcześniej tego nie robiłeś.
Ja miałem problem. Ostatecznie odkleiły się śruby od dekoru i zostały w desce.
Awatar użytkownika
Audi_S6_PLUS
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 54
Rejestracja: 2015-05-24, 17:44
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: BIAŁA PODLASKA

Post autor: Audi_S6_PLUS »

Człowieki to szczerze mówic 10 minut roboty naprawdę
Kto biednemu zabroni bogato żyć ....
Awatar użytkownika
elmi_k
Mechanik
Mechanik
Posty: 109
Rejestracja: 2012-03-18, 21:56
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kraków

Post autor: elmi_k »

Nie za pierwszym razem! Później to się zgodzę.
Sprzedany :(
Awatar użytkownika
gitmar
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 295
Rejestracja: 2013-04-30, 16:53
Imię: Mariusz
Moje Audi: S6+ C4
Rok produkcji: 1996
Silnik: 4.2 326KM (AHK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Płeć:

Post autor: gitmar »

elmi_k, dokładnie tak.
Audi_S6_PLUS, z punktu widzenia rozbieracza-handlarza częściami pewnie tak jest. Ale ja to robię pierwszy raz, nigdy nie musiałem czepiać się airbagu, zwłaszcza pasażera.
Zabrałem się za to, zdemontowałem schowek, położyłem się, za zacząłem rozkręcać....i pojawiły się wątpliwości. By nie było fuckupu, to wolę zapytać. Ktoś tu mówił o kluczu 13, ale nim rozkręca się śruby przy żółtej blasze - to o nie chodzi :?: Czy te zamalowane - zaplombowane na czerwono :?: Macie jakiś patent na odkręcenie nakrętek od dekorów, czy młotek i śrubokręt/przecinak :?: Da się jakoś wyjąć podświetlenie schowka nie uszkadzając :?:

Obrazek
Obrazek

[ Dodano: |11 Lip 2016|, o 12:12 ]
elmi_k pisze:Jak zdejmiesz(odchylisz) kanał nawiewowy to zobaczysz taką blachę "złotą". Trzyma się na 2 śrubach po bokach i bodajże dwóch na środku. Zdemontujesz tą blachę (możesz coś pod poduchę podłożyć - ale u mnie w miarę ciasno siedziała i nie odpadała) i masz dostęp do dekorów. :) Gdzieś mam zdjęcia pisz jakby się nie udało to poszukam.
Jak zdjąć ten kanał nawiewowy :?: Bo rozumiem że śruby tej żółtej blachy są pod nim :?
Awatar użytkownika
elmi_k
Mechanik
Mechanik
Posty: 109
Rejestracja: 2012-03-18, 21:56
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kraków

Post autor: elmi_k »

Chodzi o te śruby które pokazałeś(nie te które na zdjęciu są pomalowane.).

Z tego co pamiętam to kanał jest wsunięty "jeden na drugi". Zsuwasz go chyba od zewnętrznej strony auta do środka(lub odwrotnie) - robiłem to 3 mies. temu ale nie pamiętam. Jest On w takiej "skarpecie". Powinieneś zobaczyć taką jakby "harmonijkę - łączenie".

Śruby od dekorów ruszałem śrubokrętem a wykręcałem palcami. Tak jak pisałem na innym kompie mam fotki ale musiałbym poszukać.
Sprzedany :(
maydayovsky
Adept
Adept
Posty: 44
Rejestracja: 2013-04-21, 18:36
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Katowice

Post autor: maydayovsky »

Gitmar, Powinny wystarczyć śruby te co odkręciłeś, tzn. te przy żółtej blaszce.
Te, które mają czerwoną farbę są z tego co pamiętam od mocowania deski rozdzielczej, więc odkręcenie ich nic nie da. (mogę się mylić).
Nigdy nie demontowałem tego w celu ponownego złożenia tylko raz, w celu demontażu więc człowiek nie przykłada się zbytnio do tego.
Lampkę od schowka da się zdemontować bez uszkadzania ponieważ to zrobiłem i gdzieś schowałem oprawkę z tym plastikiem. Jak? Już nie pamiętam.

Co do dekoru to nie trzeba ucinać śrub. Dekor nad schowkiem jako jedyny jest przykręcany na śruby. Dwa pozostałe mają plastikowe bolce i takie jakby podkładki zaciskowe.
W dekor nad schowkiem śruby są "wklejone" tzn. sprasowane z plastikiem. Podczas demontażu je wyłamałem. Są coś jakby 13-stka ale tylko nasadowa ponieważ mają bardzo cieniutkie łebki. Klucz płaski nie chwyci tego.
Od środka też są na jakiś kluczyk, już nie pamiętam jaki.
Dodam fotkę jak wygląda dekor bez tych śrub. Śruby gdzieś miałem ale się zapodziały.


Obrazek



Obrazek

.
Ostatnio zmieniony 2016-07-11, 15:49 przez maydayovsky, łącznie zmieniany 6 razy.
Awatar użytkownika
elmi_k
Mechanik
Mechanik
Posty: 109
Rejestracja: 2012-03-18, 21:56
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kraków

Post autor: elmi_k »

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Sprzedany :(
Awatar użytkownika
gitmar
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 295
Rejestracja: 2013-04-30, 16:53
Imię: Mariusz
Moje Audi: S6+ C4
Rok produkcji: 1996
Silnik: 4.2 326KM (AHK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Płeć:

Post autor: gitmar »

Dzięki Panowie za podpowiedzi. Jak mnie znowu najdzie wena to położę się pod dechą i będę rzeźbił dalej ;)
mateusz30
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 332
Rejestracja: 2012-09-09, 22:19
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Biała Podlaska

Post autor: mateusz30 »

też planuje wymianę dekoru bo mój się odkleił z jednej strony. pewnie mocowanie oderwane. Gitmar ma racje.

Inaczej się kręci u siebie a inaczej jak rozkręcasz auto. Wyjmowałem dekory kilka razy u kogoś i we wraku ale u siebie nie mogę się przybrać drugi rok.
Może za mało odstaje? :-P
A6 C4 AAH AVANT SPRZEDANE :wstyd:
S6 C4 AAN AVANT manual w końcu jest!!!!!!!!
S6 C4 AEC AVANT manual
A8 D3 4.2tdi
wszystko w QUATTRO
Awatar użytkownika
gitmar
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 295
Rejestracja: 2013-04-30, 16:53
Imię: Mariusz
Moje Audi: S6+ C4
Rok produkcji: 1996
Silnik: 4.2 326KM (AHK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Płeć:

Post autor: gitmar »

Po blisko roku dumania, odwlekania (może samo się zrobi :lol: ) dekor zdjęty i założony Carbon :ok: Fotki w swoim czasie w stosownym wątku. Samo odkręcanie/wymiana dekoru to czysta przyjemność. Najwięcej walki jest ze wspomnianymi śrubami AirBagu (tymbardziej jak się nie posiada porządnych kluczy tylko jakieś g....), siedzą mocno na gwincie i długo trzeba leżeć i kręcić. Z nawiewem też musiałem się chwilę mocować. Ale operacja zakończona powodzeniem :ok:
ODPOWIEDZ

Wróć do „Systemy bezpieczeństwa Air bag i ABS”