[ ALL] izolacja i zabezpieczenie przewodów w komorze

Wszystkie elementy elektryki znajdujące się w komorze silnika.
Awatar użytkownika
drmort
Mechanik
Mechanik
Posty: 233
Rejestracja: 2012-10-25, 22:48
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Otwock

[ ALL] izolacja i zabezpieczenie przewodów w komorze

Post autor: drmort »

W moim zabytku zabieram się za wymianę izolacji wszystkich przewodów w komorze silnika.

Stara izolacja nie wytrzymała próby czasu i lakierowania komory silnika ;-)
Zasadniczo rozsypały się ze starości rurki termokurczliwe (czy raczej ich odpowiedniki na 82rok).

I tutaj pytanie:
jakie polecacie rurki termokurczliwe żeby spełniały swoją rolę izolacyjną a do tego były mocno wytrzymałe mechanicznie?

W niektórych miejscach komory wiązki mocowane są wgrzanymi w podłużnice blaszanymi "wąsami" które zagina się wokół wiązki, stąd mój dylemat żeby się to nie przerwało.

Do tego dochodzą miejsca gdzie wiązki przechodzą przez otwory w blasze lub w pobliżu jakiejś ostrej blaszanej krawędzi,
macie na to jakieś patenty?
Revird
Adept
Adept
Posty: 30
Rejestracja: 2014-10-30, 18:05
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zamość

Post autor: Revird »

Osłonkami termokurczliwymi będzie ciężko zrobić całą instalacje bo często w wiązce masz przewody które odchodzą na boki . Poza tym ciężko później sie dostać do takiej wiązki aby nie uszkodzić przewodów pod termoizolacją .

Znam też przypadki gdzie ktoś łączył przewody słabo zaizolował i dał osłonę termokurczliwa która po podgrzaniu na tyle mocno ścisnęła oba przewody ze uszkodziła izolacje i doszło do zwarcia .

Ja polecałbym dobrą taśmę izolacyjną jak będziesz musiał gdzieś dojść to możesz
rozizolować kawałek a później ponownie go zaizolować przy termokurczliwych trzeba je nasuwać a wiec musisz mieć cały przewód wolny .
A na wierzch peszel estetycznie dobrze wygląda i chroni przed przetarciami .
mastah22
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 68
Rejestracja: 2012-07-02, 23:23
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kietrz-opolskie

Post autor: mastah22 »

Całość zaizoluj tasma szmaciana/parciana. Wyglad jak ori a zero problemow z odnogami wiazki.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”