[100 C4] Jakie prawidłowe ładowanie alternatora

Wszystkie elementy elektryki znajdujące się w komorze silnika.
gti18
Mechanik
Mechanik
Posty: 124
Rejestracja: 2014-06-19, 18:09
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: SK

[100 C4] Jakie prawidłowe ładowanie alternatora

Post autor: gti18 »

Witam, czy jeśli alternator ładuje 13,95v i 13,85V(włączona nagrzewnica 4 bieg) na wolnych obrotach tylko z załączono dmuchawą. Czy te ładowanie nie jest za niskie?
Awatar użytkownika
Tomas
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 410
Rejestracja: 2013-09-13, 20:09
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Głubczyce (opolskie)

Post autor: Tomas »

Nie jest, Jeszcze mógłbyś powiedzieć gdzie to mierzyłeś? Na akumlatorze, alternatorze czy gdzieś w układzie? Powłączaj jeszcze światła i wszystko co się da ale niecałe 14Volt to i tak jest dobrze :ok:
Była 100 C4 2,5 AAT

Jeśli miałbyś wybrać między dziewczyną a C4... To wybrałbyś 100 czy A6 ?
gti18
Mechanik
Mechanik
Posty: 124
Rejestracja: 2014-06-19, 18:09
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: SK

Post autor: gti18 »

Tomas, miernik podpiety pod + i - na aku przy załączonym silniku.
Ostatnio zmieniony 2014-12-01, 16:53 przez gti18, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Tomas
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 410
Rejestracja: 2013-09-13, 20:09
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Głubczyce (opolskie)

Post autor: Tomas »

To jak pisałem wyżej jest dobrze. A dlaczego masz jakieś wątpliwości? Coś ci się dzieje z autem?
Była 100 C4 2,5 AAT

Jeśli miałbyś wybrać między dziewczyną a C4... To wybrałbyś 100 czy A6 ?
gti18
Mechanik
Mechanik
Posty: 124
Rejestracja: 2014-06-19, 18:09
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: SK

Post autor: gti18 »

Nie tylko zastanawiam sie czy na klemach nie powinno byc +/-14,4V
Jak ewentualnie jeszcze inaczej sprawdzić, gdzie się wpiąc?
Awatar użytkownika
Tomas
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 410
Rejestracja: 2013-09-13, 20:09
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Głubczyce (opolskie)

Post autor: Tomas »

Pisałem w alternator, sprawdż też ze wszystkimi włączonymi światłami ile wtedy ma. Mówisz 13,9V a pewnie sprawdzałeś to zaraz po odpaleniu auta? Sprawdz sobie kiedyś po przyjechaniu z dłuższej trasy zobasz że będziesz miał więcej ;-)
Była 100 C4 2,5 AAT

Jeśli miałbyś wybrać między dziewczyną a C4... To wybrałbyś 100 czy A6 ?
gti18
Mechanik
Mechanik
Posty: 124
Rejestracja: 2014-06-19, 18:09
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: SK

Post autor: gti18 »

Tomas, właśnie to było jak przyjechałem ze szkoły 10km. Jutro pomierzę z światłami itp :->
Awatar użytkownika
msk
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 403
Rejestracja: 2012-04-16, 20:10
Imię: Michal
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1994
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: dw/kol
Podziękował: 2 razy

Post autor: msk »

Włącz wszystko co masz. Światła, grzanie szyb, klimę, dosłownie wszystko co masz na prąd. Zmierz napięcie na alternatorze (+) a minus gdzieś do masy.
13,8-14,4V jest dobrze. Jak Ci spadnie niżej na alternatorze to już kiepsko.

Z ciekawości możesz też sobie potem pomierzyć np. na żarówce. Będzie pewnie koło 12,5V ;-)
Obrazek
Awatar użytkownika
Paweł.S
Adept
Adept
Posty: 41
Rejestracja: 2013-01-14, 21:18
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Białystok

Post autor: Paweł.S »

u mnie jest 14,25V na włączonych światłach
sprawdzane w programie od gazu na laptopie
Awatar użytkownika
msk
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 403
Rejestracja: 2012-04-16, 20:10
Imię: Michal
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1994
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: dw/kol
Podziękował: 2 razy

Post autor: msk »

Paweł.S,
- gdzie? :-P
- skąd brany jest pomiar do sterownika gazu? pewnie z jego zasilania :-P
- skąd jest do niego doprowadzone napięcie? Itd. Itp...

także miernika tutaj nic nie zastąpi, bo jakby nie patrzeć po 20 latach na pewno się zgubi trochę napięcia na złączach/mocowaniach kabli bo tu zaśniedziało, bo tu już nie styka tak dobrze jak za nowości, co powoduje obciążenie większe a to równa się spadek napięcia po drodze do celu :-)

:mrgreen:
Obrazek
gti18
Mechanik
Mechanik
Posty: 124
Rejestracja: 2014-06-19, 18:09
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: SK

Post autor: gti18 »

Na wolnych obrotach przy podgrzewaniu tylnej szyby, tylne światła przeciwmgłowe, nawiew na 4biegu radio światła drogowe jest 12,65V. Więc wydaje mi się iż troche za mało nie sprawdzałem na wyższych obrotach bo nie miałem jak.
Sprawdzane na klemach z aku
Ostatnio zmieniony 2014-12-09, 19:38 przez gti18, łącznie zmieniany 1 raz.
Revird
Adept
Adept
Posty: 30
Rejestracja: 2014-10-30, 18:05
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zamość

Post autor: Revird »

gti18 to coś mało ja przy włączonych drogowych , awaryjnych , przeciwmgielnych , radio na full , grzanie na max , podgrzewanie szyby , wycieraczki , zapalniczka , oświetlenie wew. i wynik na akumulatorze był 13.35 V przy obrotach 1tys.
Iten wynik wydaje mi sie odrobinę przymały .A ty jak masz 12.65 to pewnie alternator do roboty .
Ostatnio zmieniony 2014-12-11, 13:14 przez Revird, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
msk
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 403
Rejestracja: 2012-04-16, 20:10
Imię: Michal
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1994
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: dw/kol
Podziękował: 2 razy

Post autor: msk »

albo kable (w sensie na łączeniach) do sprawdzenia.
Zmierz przy tym samym obciążeniu na alternatorze a potem na aku i zobacz jaka jest różnica.
Obrazek
gti18
Mechanik
Mechanik
Posty: 124
Rejestracja: 2014-06-19, 18:09
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: SK

Post autor: gti18 »

Taki problem, na wolnych napiecie na alternatorze swiruje od 13,9 do 13,5 czy to może być regulator ?
Awatar użytkownika
msk
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 403
Rejestracja: 2012-04-16, 20:10
Imię: Michal
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1994
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: dw/kol
Podziękował: 2 razy

Post autor: msk »

nie ma prawa świrować w ogóle to raz. A dwa ma być > 14V
Wymień sobie najpierw sam regulator napięcia. 20min roboty i wydatek niewielki w porównaniu do remontu alternatora.
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”