Mam podobno problem z paskiem wielorowkowym, przynajmniej tak mi powiedział mechanik.
Oddałem plusa do naprawy bo miał spadki napięcia przy obciążeniu, najmocniejsze na zimnym silniku. Diagnoza była taka że alternator trzeba poddać regeneracji, bo niedomaga. Alternator wrócił do auta i teraz już na niskich obrotach jest ok, ale przy dużym obciążeniu przy klimie, podgrzewaniu tylnej szyby itd. spada napięcie do 13. Mechanik twierdzi że alternator jest już dobry, ale problem teraz wywołuje zużyty pasek wielorowkowy i jego napinacz.
Najważniejsze pytanie czy da się to wymienić bez ściągania przodu?
Może ktoś się spotykał z podobnym problemem?
[S6-4.2 AHK] Problem z paskiem wielorowkowym
- Mareek
- Audi Mastah
- Posty: 517
- Rejestracja: 2011-06-27, 22:01
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Piaseczno
loku1985, zakładając że jest to analogicznie jak w AEC.. o ile dobrze pamiętam rozmowę z moim mechanikiem po zmianie rozrządu to.. wszystko zależy od tego czy wiskozę da się zdemontować, a to już zależy z jaką siłą ktoś to dokręcił zaglądając tam ostatnim razem.
Ostatnio zmieniony 2014-04-04, 16:59 przez Mareek, łącznie zmieniany 1 raz.
- Butterbean
- Administrator
- Posty: 3585
- Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
- Imię: Tom
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Olsztyn
- Płeć:
wg mnie pasek nie jest powodem.powodem bedzie nadal alternator.
sprzedaż częsci używanych-
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
- loku1985
- Adept
- Posty: 6
- Rejestracja: 2012-12-19, 16:51
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Jelenia Góra
Alternator został wysłany do regeneracji i po przyjściu do mechanika jeszcze z nim podjechał aby go obciążać przed założeniem w aucie i wszystko było ok. Z moich obserwacji wynika że spadek napięcia przy pełnym obciążeniu jest niewielki ledwie zauważalny na wskaźniku. A napinacz jest podobno do wymiany bo jak trochę pochodzi to koło się robi ciepłe a tak nie powinno być. Pasek podobno dobry.
EDIT
Właśnie wróciłem z dłuższej przejażdżki plusem i niestety już na rozgrzanym silniku podczas jazdy napięcie spada do 13 z małym hakiem i bez znaczenia czy jadę na klimie czy nie. Co dziwne na postoju wszystko wraca mniej więcej do normy bo jest około 13,8 nawet przy pełnym obciążeniu. Może ktoś ma jakiś pomysł?
EDIT
Tak myślę czy nie przenieść całego wątku do elektryki, bo w sumie temat paska na chwilę obecną zostawiam, ważniejsze są te spadki napięcia. Może jakiś moderator pomoże ja tylko zmienię temat;)
EDIT
Właśnie wróciłem z dłuższej przejażdżki plusem i niestety już na rozgrzanym silniku podczas jazdy napięcie spada do 13 z małym hakiem i bez znaczenia czy jadę na klimie czy nie. Co dziwne na postoju wszystko wraca mniej więcej do normy bo jest około 13,8 nawet przy pełnym obciążeniu. Może ktoś ma jakiś pomysł?
EDIT
Tak myślę czy nie przenieść całego wątku do elektryki, bo w sumie temat paska na chwilę obecną zostawiam, ważniejsze są te spadki napięcia. Może jakiś moderator pomoże ja tylko zmienię temat;)
Ostatnio zmieniony 2014-04-06, 15:33 przez loku1985, łącznie zmieniany 2 razy.