[a6 c4] vag nie łączy sie z sterownikiem silnika ael

Wszystkie elementy elektryki znajdujące się w komorze silnika.
kamil_a6c4
Adept
Adept
Posty: 5
Rejestracja: 2017-08-26, 17:40
Imię: Kamil
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1996
Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: Ełk
Płeć:

[a6 c4] vag nie łączy sie z sterownikiem silnika ael

Post autor: kamil_a6c4 »

Witam
Jeśli zakładam temat w złym miejscu to proszę o przeniesienie.
Mam problem połączenia się vaga z sterownikiem silnika audi a6 c4 z silnikiem ael. Sprawa wygląda tego typu że kiedyś tam siedział słabszy silnik i poprzedni właściciel zmieniał na 140km. Jak brat go kupił to raz udało się skomunikować z silnikiem ale po chwili rozłączyło połączenie i do dnia dzisiejszego próbowaliśmy kilka razy podłączyć ale niestety.Jakiś magik co zmieniał rozrząd tez próbował tylko nie wiem czym. Teraz siedzę przy nim 3 dzien i już pomysły się kończą. Otóż mam kabel kkl i programy vaga w wersjach 311, polski vag 4.9, vcdslite1.2. vw tools, i mogę się połączyć tylko z abs, poduszkami, licznikiem.( łączy się z audi b4 ojca, z A4b5 bez problemu) Przetestowane różne wartości w opcjach programu, zwierana linia k i l, odłączane radio, wypięta wtyczka od abs, podłączano oddzielni kable linii K.(takie informacje znalazłem w sieci i forach). Sterownik siedzi bosh 4a0 907 401p,. Chyba najlepszym rozwiązaniem byłoby znalezienie pinu w wtyce sterownika do linii K i go poprowadzenie do złącza. Do linii K dochodzą 4 kable. Ale niestety schematu nie znalazłem. Na zapłonie na linii K jest napiecie ok 10v, natomiast na uruchomionym silniku tyle ile ładuje altek. Próbowałem wywołać błąd przepływki ale po odpięciu na pracującym żadnej reakcji w pracy silnika i zadnego błędu. czyżby sterownik upalił się? Czy ktoś byłby w stanie pomóc? Co mogę jeszcze sprawdzić? Może ktoś jest z okolic Ełku warm-mazur to bym podjechał. Z góry dziękuję za pomoc.
Rafał_93
Mechanik
Mechanik
Posty: 196
Rejestracja: 2016-01-11, 09:49
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Toruń

Post autor: Rafał_93 »

Jeśli chciałeś żeby wywaliło czeka (check engine) na blacie to nie jest tak łatwo :mrgreen: Nie wiem co trzeba odłączyć żeby go wywołać, u mnie się jeszcze nigdy nie zapalił.
Audi A6 C4 2.5 TDI AAT Automat
kamil_a6c4
Adept
Adept
Posty: 5
Rejestracja: 2017-08-26, 17:40
Imię: Kamil
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1996
Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: Ełk
Płeć:

Post autor: kamil_a6c4 »

Taki odporny na błędy? Według tego schematu https://24max.de/audifaq/TDI_STG/Belegung_EDC_A6.htm to linia K jest na pinie 42 ale łączy się przez immobilizer a z nim też mam problem się połączyć. To czy mogę oddzielnym kablem wpiąć się do tego pinu i bezpośrednio podłączyć do interfejsu?
kamil_a6c4
Adept
Adept
Posty: 5
Rejestracja: 2017-08-26, 17:40
Imię: Kamil
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1996
Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: Ełk
Płeć:

Post autor: kamil_a6c4 »

Odnalazłem kabel który odpowiada temu pinowi i bezpośrednio z niego do interfejsu i poszło połączyć się z sterownikiem. (zielony z czarnym paskiem). Jak ogarnę temat czujnika temperatury, to zrobię logi.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”