[100 C4] 2,8 AAH alernator, ładowanie

Wszystkie elementy elektryki znajdujące się w komorze silnika.
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

Key100l pisze: Piszę niestety z Nokii
OFF mały. Nigdy więcej nie kupię Nokii lub innego fona na symbianie :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Powtórzę się. Jak już masz alter na stole to regeneruj w max. stopniu. Łożyska drogie nie są a spokój na lata, regulator kasy dużej nie kosztuje. Konrad doszedł do perfekcji w polerowaniu pierścieni ślizgowych wirnika więc jak coś to udzieli korepetycji :mrgreen: Napięcie pod obciążeniem powinno się wahać na zacisku alternatora w przedziale 14.20 - 14.40. W ramach obserwacji pomierz sobie napięcia w punktach : bolec rozruchowy jeżeli masz na podszybiu, klema + aku, i zacisk w głównym panelu elektrycznym przy kolanach kierowcy. Pomiar prądu ładowania to już cęgi DC ale też by warto było sprawdzić.
Ostatnio zmieniony 2013-01-24, 08:43 przez kk84, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
brydzio1
Adept
Adept
Posty: 11
Rejestracja: 2012-04-05, 12:54
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Wrocław

Post autor: brydzio1 »

U mnie też coś klęka, trzeba będzie rozbierać :-( też czasami zapali się akumulatorek na wyświetlaczu i jak dam więcej gazu to już później jest ok. Trzeba rozebrać, żeby w trasie na lawecie nie skończyć :mrgreen:

ps. Dla tych co przerabiali ile kosztuje kompletna regeneracja samemu? Mam an myśli części takie żeby było dobrze ;-)
Awatar użytkownika
Key100l
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 640
Rejestracja: 2012-08-11, 08:06
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Stara Ruda ;)

Post autor: Key100l »

Kur@#$$%$wa :evil: Altek wyjęty i tragedia :( Skończona szczotka, ale doszło do tego, że wypaliło prawie całą tulejkę i teraz nie wiem czy regeneracja czy czegoś innego szukać ?? :(
Hincó
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 331
Rejestracja: 2011-06-26, 14:29
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bochnia

Post autor: Hincó »

Zawież do elektryka niech oceni co da sie zrobic ale moze lepiej szukac uzywki, mozna za grosze czasami wyrwac w stanie kiepskim ale po wymianie lozysk i regulatora jak nowy ;)

Ja odkąd mam auto 14v ladowania mam bez wlaczonych odbiornikow, na swiatlach juz ponizej 14, zmieniac regulator czy nie ruszac?
160+PS
Awatar użytkownika
Key100l
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 640
Rejestracja: 2012-08-11, 08:06
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Stara Ruda ;)

Post autor: Key100l »

Ja do końca miałem na tej kresce przed 16v na dodatkowych czyli 14,3 ma mierniku... Teraz nie wiem czy da radę wymienić tą tulejkę na wirniku ?? Hincó, Sprawdź stan klem i połączeń bo może tu masz straty ??
Awatar użytkownika
maly81
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 266
Rejestracja: 2011-05-23, 08:55
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Białystok /Sztabin

Post autor: maly81 »

Key100l pisze: Teraz nie wiem czy da radę wymienić tą tulejkę
bez problemu to dokupisz i zmienisz musisz tylko delikatnie oderwać 2 kabelki i przylutować do nowej
100 C4 quattro 2.8
80 B3 1.8 75 KM
Awatar użytkownika
Key100l
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 640
Rejestracja: 2012-08-11, 08:06
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Stara Ruda ;)

Post autor: Key100l »

Kabelki :?: hmm w sumie nie wiem... Kurde ojciec kupił dziś używkę... Szkoda tylko że inną 90A niby pasuje ale nie bez powodu ja miałem 120A. Dzwoniłem do warsztatu znajomego i mówił że nowe szczotki, tulejka i nowe łożyska wraz z robotą wyjdzie 130-150 złotych więc może będzie ok... Szkoda tylko że suka będzie bez alternatora do wtorku przynajmniej...
Awatar użytkownika
impres-me
Adept
Adept
Posty: 44
Rejestracja: 2012-12-02, 10:22
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Radzyń Podlaski

Post autor: impres-me »

podepne sie bo mialem kilka takich przypadkow.

:?: audi 80 1.6 b bez zadnych zapowiedzi migania kontrolek zaowazyc mozna bylo slabniecie podswietlania zegarow po chwili zgasla zero pradu na aku nie mialo skad brac iskry i zgasla-przyczyna skonczone szczotki

:?: calibra 2.0 w moim posiadaniu jak byl wlaczony silnik i swiatla widocznie byly na zarowkach jasniejsze rozblyski trwajace ulamki sekund co kilka sekund 3-5?
sprzedalem i po jakims czasie okolo 2 tyg nowemu wlascicielowi padl alternator i spalil wszystko co bylo tylko mozliwe wszystki zarowki komputery silnika samochodu radio przepływomierz .przyczyna padl regulator

:?: bmw 528 nagle zrobilo sie 18 nawet 20v ładowania przy gazowaniu nie palilo zaworek ani nic w tym stylu siedział tam aku 90ah i on ucierpiał i spuchł tracąc bezpowrotnie pojemność. przyczyna okazał sie regulator

:?: ta sama bmw objaw brak lądowania dopiero po prze-gazowaniu do 3700 pojawiało sie ładowanie<dzieki falom elektromagnetycznym wytwarzanym samoistnie przez alternator>
jezeli przekrecilo sie kluczyk bez odpalania lub odpalilo bez wzbudzenia ladowania i zgasilo w kilka chwil rozladowywal sie akumulator doslownie w minute lub 2 potrafil sie rozladowac ze nie udalo sie odpalic auta
przyczyna okazal sie zimny lut w srodku alternatora tuz za pinem od kabla do wzbudzania zalany takim plastikiem elastycznym

:?: obecna audi brak ładowania dopiero po prze-gazowaniu do ok 2200 wracało.
przyczyna okazal sie akumulator po wymianie problem znikna.

mam nadzieje ze komuś pomogło to w diagnozie :idea:
Ostatnio zmieniony 2013-03-19, 15:48 przez impres-me, łącznie zmieniany 2 razy.
----------------------IMPRES-ME-----------------------
Awatar użytkownika
KrisVT
Adept
Adept
Posty: 40
Rejestracja: 2011-11-04, 20:06
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: boleslawiec

Post autor: KrisVT »

witam podepnę się slabe ladowanie 13,7-13.8 jak wszystko wylaczone wlacze swiatla ogrzewanie tylnej szyby i nawiew i spada poniżej 13 jak rozgrzany nawet do 12.altek dalem do sprawdzenia 14,38 gdzie szukac przyczyny?
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Słaba masa.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
KrisVT
Adept
Adept
Posty: 40
Rejestracja: 2011-11-04, 20:06
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: boleslawiec

Post autor: KrisVT »

masa i plus czyszczone i nie bardzo pomoglo
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Gdzie było czyszczone? Przy aku? Zrób dobrą masę buda-silnik, choćby tymczasową. Wtedy zobacz co się będzie działo.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
KrisVT
Adept
Adept
Posty: 40
Rejestracja: 2011-11-04, 20:06
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: boleslawiec

Post autor: KrisVT »

wielkiej poprawy nie ma masa dodana i ladowanie 13,5-13,6
Awatar użytkownika
Danielloo
Adept
Adept
Posty: 18
Rejestracja: 2013-11-04, 22:59
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Rzeszów

Post autor: Danielloo »

KrisVT, Na regulatorach hella takie rzeczy sie działy . przy ori bosch minimum to 14V lecz jest to koszt przy dobrym rabacie 135zł.

generalnie są dwa "oryginały" jeden firmowany logo bosch lecz na podzespołach chińskich (ok 80zł) i ten właśnei stricte ASO za 160pare zł .

Sam ostatnio przerabialem ten temat i zamówiłem w ASO , ładowanie jest lala :)
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Były alternatory Valeo w C4 po lifcie, w ogóle w C4?
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”