[A6 C4] z czego składa sie oryginalny zestaw xenon

Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

W górnej, dolna to przecież p.mgielne...
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
Piana_sta
Mechanik
Mechanik
Posty: 167
Rejestracja: 2011-08-14, 19:46
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Limanowa

Post autor: Piana_sta »

Pytanie czysto profilaktyczne ponieważ awangardowe rozwiązanie z zastosowaniem HID-ów chodzi mi po głowie mianowicie 170 PLN kosztuje komplet więc czemu by nie wrzucić na górę i dół??
Vorsprung durch Technik (Przewaga dzięki technice)
Awatar użytkownika
Monster
Adept
Adept
Posty: 47
Rejestracja: 2012-01-25, 19:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Wrocław

Post autor: Monster »

Pytanie tylko po co?? Spokojnie wystarczy Ci zwykłe światło. I tak jest duża szansa, że HIDy będą oślepiające, nie dokładaj więcej :>

Do powyższych: tak, był ksenon oryginalny w S4 C4.
Ostatnio zmieniony 2012-02-03, 20:45 przez Monster, łącznie zmieniany 1 raz.
Audi 100 C4 AAR 1991 sedan zyclam pearl
Audi A6 C4 AEL quattro 1996 Avant aluminium silver

C4 od 2005...
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Będziesz oślepiał ludzi. Dolna mocniej rozprasza.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
Piana_sta
Mechanik
Mechanik
Posty: 167
Rejestracja: 2011-08-14, 19:46
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Limanowa

Post autor: Piana_sta »

Ok, ok jak się zdecyduje na HID-a to pójdzie do góry. :ok:
Vorsprung durch Technik (Przewaga dzięki technice)
mietek69
Mechanik
Mechanik
Posty: 138
Rejestracja: 2011-06-25, 15:58
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Czestochowa

Post autor: mietek69 »

W ori xenonie masz inne szkło (raflowanie i oznaczenia) i inną soczewkę z blaszką, która jest dość istotna bo ustawia odcięcie w linii _____/--------- gdzie w zwykłych masz _____/
Będziesz po prostu oślepiał tych z prawej strony Ciebie...

Po lewej dla zwykłej H1, po prawej dla xenonu:

Obrazek

Zwykłe mają tak:

Obrazek

Ori powinny zrobić coś takiego ( a co, pochwalę się swoimi :mrgreen: ) :

Obrazek

Ale żeby było ciekawie to znowu do ori xenonów z lat 199X nie ma żarników na wymianę, po prostu palniki były wlutowane na stałe i nie ma już takich w sprzedaży (jak dobrze kojarzę żarnik D1).

Obrazek

To samo z przetwornicami- wszystko tworzy jedną całość:
palnik ze starterem->kabel->dekiel->przetwornica->kabel z wtyczką na 4 pin.

Tu przykład jak to w środku startera wygląda:

Obrazek

Bez rezania nie wymienisz niczego. Choć ponoć te dostępne w serwisie OOOO nowe lampy do naszych C4 mają już wymienny palnik d2s, ale tego nie wiem na 100%- nie widziałem...

Do tego kwestia spornej homologacji: dyrektywa która wymusza stosowanie spryskiwaczy i poziomowania do xenonów wprowadzona została od 2000r. ale jest niesprecyzowana. Do tego problemy mają nawet użytkownicy ori zestawów, bo na szle Hella stosowała jeszcze swoje oznaczenie "K 44517" (bo wtedy nie było to ujednolicone). Na necie jest certyfikat TUV gdzie dopuszcza te szkła do użytku- można ten dokument wozić z sobą ale sprawy nie załatwia...

Obrazek

Link do certyfikatu TUV:

http://www.motor-talk.de/forum/aktion/A ... tId=698840
Ostatnio zmieniony 2012-02-25, 00:03 przez mietek69, łącznie zmieniany 5 razy.
Awatar użytkownika
Piana_sta
Mechanik
Mechanik
Posty: 167
Rejestracja: 2011-08-14, 19:46
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Limanowa

Post autor: Piana_sta »

mietek69, jestem pod wrażeniem Twojej wiedzy! Dziekuję za kilka mądrych słów :!: :!: :!:
Vorsprung durch Technik (Przewaga dzięki technice)
mietek69
Mechanik
Mechanik
Posty: 138
Rejestracja: 2011-06-25, 15:58
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Czestochowa

Post autor: mietek69 »

Przerabiałem temat tak HID-ów jak i ori xenonów więc temat -powiedzmy że- opanowany:) W razie pytań o informacje czy foto to służę pomocą :ok:
karol89
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2012-02-23, 16:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mazowieckie

Post autor: karol89 »

Potwierdzam kolega Adrian ma wiedzę jak i co o xenonach ori w C4 :ok:
Ale Cię zareklamowałem Adrian, za chwilkę będzie skrzynka od wiadomości pełna hihi :mrgreen:
200 C3 Typ44 quattro 2.1 R5 turbo JY 1984
A6 C4 4A quattro 2.8 V6 ACK 1996
mietek69
Mechanik
Mechanik
Posty: 138
Rejestracja: 2011-06-25, 15:58
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Czestochowa

Post autor: mietek69 »

Twojej wiedzy o mechanice naszych Limo w życiu nie dorównam Karolu :shock: :ok:
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

mietek69 pisze:W ori xenonie masz inne szkło (raflowanie i oznaczenia) i inną soczewkę z blaszką, która jest dość istotna bo ustawia odcięcie w linii _____/--------- gdzie w zwykłych masz _____/
Będziesz po prostu oślepiał tych z prawej strony Ciebie...
Na pewno nie mam ksenonu a mam te blaszki, są one standardowo na ramieniu i można przysonić lub odsłonić w każdej chwili więc to nie od ksenonu zależy. Tu widzę jakieś klejenie tej przysłony a raczej kawałka blaszki...

Kogo masz oślepiać po prawej trawę na poboczu? Przecież o to chodzi by oświetlić pobocze jak najlepiej.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
mietek69
Mechanik
Mechanik
Posty: 138
Rejestracja: 2011-06-25, 15:58
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Czestochowa

Post autor: mietek69 »

J.A.G pisze:Na pewno nie mam ksenonu a mam te blaszki, są one standardowo na ramieniu i można przysonić lub odsłonić w każdej chwili więc to nie od ksenonu zależy. Tu widzę jakieś klejenie tej przysłony a raczej kawałka blaszki...
Czytaj ze zrozumieniem i przyjrzyj się jeszcze raz zdjęciom. Podpowiem Ci, że nie chodzi o tą ruchomą część przesłony, która w Polsce nie jest w ogóle potrzebna- najważniejszy jest sam kształt przesłony, to ____/------
Z resztą inne są też: odbłyśnik, soczewka i ramię soczewki:
http://forum.rezacze.pl/viewtopic.php?t ... 7b7ae09073
J.A.G pisze:Kogo masz oślepiać po prawej trawę na poboczu? Przecież o to chodzi by oświetlić pobocze jak najlepiej.
Bez komentarza... dobrze, że choć producenci lamp xenonowych pamiętają o pieszych, pojazdach z prawej strony na wielopasmówkach, tych którzy wyjeżdżają z dróg podporządkowanych, itp...
Ostatnio zmieniony 2012-02-26, 21:22 przez mietek69, łącznie zmieniany 2 razy.
karol89
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2012-02-23, 16:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mazowieckie

Post autor: karol89 »

Dokładnie tak jak Adrian pisze.
U mnie tak świeci ori xenon czyli tak jak Adrian pokazywał
Obrazek
Widać wyraźnie linię załamania.
200 C3 Typ44 quattro 2.1 R5 turbo JY 1984
A6 C4 4A quattro 2.8 V6 ACK 1996
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Bo ktoś sobie tak ustawił ale nie że tylko w zenonie było przysłona, każda ma tę przysłonę, w każdej chwili można sobie ją opuścić, mieć rzut światła jak ty i wcale nie po to by oślepiać innych, tylko to jest kolego pośrednie przystosowanie dla ruchu lewostronnego gdyby ci się zachciało wyskoczyć na "kebaba" do Londynu a nie dla ksenonu... Masz wtedy symetryczny rzut światła i nie oślepiasz tych na drugim pasie. Producenci innych lamp niż Hella np w B5 i C5 dają już przysłonę z możliwością odsłonienia z drugiej str by mieć niesymetryczne ale typowe dla ruchu lewostronnego z doświetleniem lewego pobocza, nie trzeba robić dwóch lamp na rynki lewo i prawostronne.

Ty już się wykazałeś tu wiele razy swoją fachową wiedzą, prawda...?
Na H1 już nie oślepisz? Tylko zenon oślepia? Co za myślenie.
Nie wiem skąd takich mitów się nałykałeś ale w PL jak i każdym ruchu prawostronnym najważniejsze jest właśnie oświetlenie pobocza by tych pieszych zobaczy szybciej nie podwieźć na masce ale ty przecież fachowiec od xenonu (i bezpieczeństwa pieszych) jesteś to co ja będę dyskutował.
Jeśli to twoje fotki, pewnie lepiej dokleić jakieś blaszki w lampie i sypać na forum ściemy że to dla ksenonu, to jest mega druciarstwo. Producent na pewno cię pochwali za to.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
mietek69
Mechanik
Mechanik
Posty: 138
Rejestracja: 2011-06-25, 15:58
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Czestochowa

Post autor: mietek69 »

Zanim jeszcze bardziej się pogrążysz w tym temacie jeszcze raz rozbierz lampę i zobacz co tam masz i jaki ma kształt, wysuń sobie tą przesłonę i zobacz czy uzyskasz coś takiego jak ja czy Karol89 bo się sam trochę pogubiłeś. Z resztą przyczepiłeś się przesłony a w gruncie rzeczy cały projektor fizycznie jest inny, bardziej precyzyjny niż ten halogenowy (!), nawet szerokość wiązki światła jest inna, inne skupienie, masz mniej raflowań na szkle (inne rozproszenie w środku a inne na bokach)- na serio myślisz , że to nie robi większej różnicy?

Ps. Może to ja tak tą blaszkę podkleiłem... a może to foto gdzieś na necie znalazłem i użyłem jako poglądowego w celu pokazania jak powinien wyglądać kształt przesłony (że tam wcale nie ma prostej linii)... może tak prościej niż mazać w paincie...
I nie chcę się znów wdawać w niepotrzebną polemikę z Tobą kolego dlatego odpuszczam na tym poście, jeśli ktoś inny będzie miał pytania- zapraszam na PW:)
Ostatnio zmieniony 2012-02-27, 01:44 przez mietek69, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Oświetlenie wewnętrzne i zewnętrzne”