[A6 C4] Montaż wskaźnika ciśnienia oleju zamiast zegarka A6

Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Powinieneś mieć oryginalnie dwa czujniki ciśnienia. Jest to tzw dynamiczna kontrola ciśnienia oleju. Układ w liczniku lub AC bada czujnik 0.3bar do 2tyś obr, powyżej 2tyś obr układ "patrzy" na ten drugi.
rtoip_2004 pisze:Martwi mnie tylko to, że ten stary czujnik ma 2,5 bara a czujnik z gruszki 0,3 bara
Ale to i tak nie wpływa na wskazanie na desce, to oddzielny obwód.
Dlatego teraz przy gruszce masz zamiast drugiego czujnika wskazanie żebyś patrzył jakie jest, w nowszym A6 nie ma wskazania bo za niskie komunikuje kontrolką i buzerem dla kierowcy żeby maksymalnie skupiał się na drodze a nie liczydłach :-P a tu już będziesz musiał patrzeć.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
rtoip_2004
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 81
Rejestracja: 2012-01-02, 18:31
Imię: Piotr
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Hrubieszów
Płeć:

Post autor: rtoip_2004 »

J.A.G pisze:Powinieneś mieć oryginalnie dwa czujniki ciśnienia. Jest to tzw dynamiczna kontrola ciśnienia oleju. Układ w liczniku lub AC bada czujnik 0.3bar do 2tyś obr, powyżej 2tyś obr układ "patrzy" na ten drugi.
To jest mi dobrze znane. Chodzi o to, że na żadnych schematach z A6 C4 nie ma dwóch czujników ciśnienia oleju, jest tylko 2,5 bara. Przejrzałem całą instalację i wszystkie schematy i drugiego czujnika (0,3bara) nigdzie nie znalazłem.
Jeżeli w A6 były dwa czujniki to prosiłbym żeby ktoś podpowiedział gdzie podpiąć ten niskiego ciśnienia.

W Etce są dwa (niskiego i wysokiego ciśnienia) nawet dla rocznika 1997
W serwisówce 100 też są dwa
Obrazek
W 100 wiem, że idą dwa przewody i wiem dokładnie gdzie idą. Jak podpinam w ten sposób w A6 to nie działa.
Mam gdzieś licznik z 100, spróbuję go podpiąć i zobaczę jak będzie działać.
Na chwilę obecną mam tak:
Obrazek

A w AAN-ie ile masz czujników ??? bo wg schematów też jest jeden.
Ostatnio zmieniony 2013-03-26, 14:45 przez rtoip_2004, łącznie zmieniany 4 razy.
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

rtoip_2004, poczekaj...
mopwisz ze sie nie da...
przywracasz calosc do serii czyli wszystkie czujniki itp zostawiasz tak jak fabryka dala..
wkrecasz w miche banke na trojniku.podlaczasz pod niego jeden przewod ktory ciagniesz do licznika do tej waskiej kostki w dodatkowe zegary..i musi dzialac.
zauwaz na ktoryms schemacie ze jest taka tuleja trojnik.
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
Awatar użytkownika
rtoip_2004
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 81
Rejestracja: 2012-01-02, 18:31
Imię: Piotr
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Hrubieszów
Płeć:

Post autor: rtoip_2004 »

Butterbean pisze:wkrecasz w miche banke na trojniku.podlaczasz pod niego jeden przewod ktory ciagniesz do licznika do tej waskiej kostki w dodatkowe zegary..i musi dzialac.
Tak zrobiłem na początku. Czujnik w miskę przewód z (G) na zegar i od razu 5 barów, przy przygazówce poza skalę.
Jak założyłem go z tyłu głowicy to mam na zimnym 3 bary jak się rozgrzeje to spada do ok 2 barów i zwiększaniu obrotów do max wskazówka i tak pójdzie najwyżej 0,5 bara. Wieczorem pobawię się z innym licznikiem.

Na początku miałem tak:
Obrazek
potem:
Obrazek
teraz mam tak:
Obrazek
Ostatnio zmieniony 2013-03-26, 14:52 przez rtoip_2004, łącznie zmieniany 4 razy.
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

rtoip_2004 pisze:Chodzi o to, że na żadnych schematach z A6 C4 nie ma dwóch czujników ciśnienia oleju, jest tylko 2,5 bara.
Nie wiem skąd czerpiesz schematy...
Obrazek
Poza tym powinieneś mieć oryginalnie 1.8bar a nie 2.5bar.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
rtoip_2004
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 81
Rejestracja: 2012-01-02, 18:31
Imię: Piotr
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Hrubieszów
Płeć:

Post autor: rtoip_2004 »

J.A.G pisze:Nie wiem skąd czerpiesz schematy...
Stąd co Ty

Obrazek
Wiem, że były również czujnik 1.8 ale ja mam 2,5

Audi 100 C4 rok 1993 o ile to ma jakieś większe znaczenie odnośnie działania wskaźnika ciśnienia.

Poza tym niech napisze ktoś kto ma A6 z V6 ile ma czujników ciśnienia oleju. To, że w Etce jest dwa to wiem (widzę), po to jest etka żeby wszystko pokazać, ale nigdzie nie jest napisane, że to wszystko naraz było montowane. U siebie w ABC miałem jeden w misce 1.8 bara, w AAH w jednym miałem w misce 2,5 bara a w drugim w głowicy miałem dwa czujniki 0,3 i 0,9 bara. Dodam, że te silniki siedziały w 100 i wszystko działało super włącznie z zegarem ciśnienia.
Ostatnio zmieniony 2013-03-26, 20:35 przez rtoip_2004, łącznie zmieniany 4 razy.
mietek69
Mechanik
Mechanik
Posty: 138
Rejestracja: 2011-06-25, 15:58
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Czestochowa

Post autor: mietek69 »

W moim aah cały czas jest jeden czujnik.
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Może czujnik-gruszkę masz uszkodzony skoro źle wskazuje, dziwne też że w głowicy dużo inaczej niż w bloku wskazywał.
Stąd co Ty
To po co pytasz o schematy?
Skoro masz i widzisz czemu upierasz się, że nie ma dwóch jak ci pokazałem, że przynajmniej w etce w A6 są dwa czujniki, 1.8/2.5 i 0.25
rtoip_2004 pisze:Audi 100 C4 rok 1993 o ile to ma jakieś większe znaczenie
W czym to montujesz, 100 czy A6? W secie oryginalnie miałbyś czujnik ze wskazaniem, nic już nie czaję :-|

[ Dodano: 2013-03-26, 21:14 ]
Nie wiem czy zamieszanie z twoim jednym czujnikiem nie ma coś wspólnego z posiadaniem AC. Jutro u siebie zerknę ile mam czujników ciśnienia oliwy.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
rtoip_2004
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 81
Rejestracja: 2012-01-02, 18:31
Imię: Piotr
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Hrubieszów
Płeć:

Post autor: rtoip_2004 »

J.A.G pisze:Może czujnik-gruszkę masz uszkodzony skoro źle wskazuje, dziwne też że w głowicy dużo inaczej niż w bloku wskazywał.
Stąd co Ty
To po co pytasz o schematy?
Skoro masz i widzisz czemu upierasz się, że nie ma dwóch jak ci pokazałem, że przynajmniej w etce w A6 są dwa czujniki, 1.8/2.5 i 0.25
rtoip_2004 pisze:Audi 100 C4 rok 1993 o ile to ma jakieś większe znaczenie
W czym to montujesz, 100 czy A6? W secie oryginalnie miałbyś czujnik ze wskazaniem, nic już nie czaję :-|
Dzięki za wyrozumiałość.

Montuje w A6.

Schematy to ja chciałem elektryczne dla porównania.

Tak jak napisałem, to, że w Etce są nie znaczy wcale, że w rzeczywistości są montowane oba (zależy od wyposażenia i modelu). Jeżeli byłby w A6 montowany ten 0,3 bara to napisz bądź niech ktoś napisze gdzie mam go podłączyć właśnie w A6 C4.

Gruszka jak zamontuje do swojej C3 działa jak należy. Mi też już ręce opadają.

[ Dodano: 2013-03-26, 21:22 ]
mietek69 pisze:W moim aah cały czas jest jeden czujnik.
Dzięki za odpowiedź, czyli tak jak w większości moich silników.
Ostatnio zmieniony 2013-03-26, 21:18 przez rtoip_2004, łącznie zmieniany 1 raz.
mietek69
Mechanik
Mechanik
Posty: 138
Rejestracja: 2011-06-25, 15:58
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Czestochowa

Post autor: mietek69 »

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
rtoip_2004
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 81
Rejestracja: 2012-01-02, 18:31
Imię: Piotr
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Hrubieszów
Płeć:

Post autor: rtoip_2004 »

mietek69, Super, dzięki. ELSA - zapomniałem :oops:
Awatar użytkownika
ratmasta
Adept
Adept
Posty: 41
Rejestracja: 2013-03-10, 13:13
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Legnica

Post autor: ratmasta »

mam prośbę...
silnik 2.4 D bez oryginalnej instalacji do dodatkowych zegarów ciśnienia oleju

Póki co mam zamontowany zegar olejowy/ciśnienia oleju ale chce zrobić elektryczny...

Zastosuję czujnik gruszę i co dalej?
regulamin
Awatar użytkownika
rtoip_2004
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 81
Rejestracja: 2012-01-02, 18:31
Imię: Piotr
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Hrubieszów
Płeć:

Post autor: rtoip_2004 »

ratmasta pisze:mam prośbę...
silnik 2.4 D bez oryginalnej instalacji do dodatkowych zegarów ciśnienia oleju

Póki co mam zamontowany zegar olejowy/ciśnienia oleju ale chce zrobić elektryczny...

Zastosuję czujnik gruszę i co dalej?
Ja zakładałem do C3 2.0 td. Nie miałem takich problemów jak teraz w A6.
Myślę, że i Ty w tym przypadku bez problemu to podłączysz.

Wszystko w sumie zależy jaki masz czujnik tzn zakres ciśnienia na zegar jest na większości 0-5 bara (zacisk G), natomiast czujnik ciśnienia na "kontrolkę" może być 0,3 lub 1,8 bara (może były też 0,9 - nie pamiętam). I w zależności od tego jaki masz czujnik to podmieniasz go z odpowiednikiem w twoim bloku. Czyli jak masz 0-5/0,3 bara to podmieniasz z czujnikiem 0,3 bara.
Podłączenie wygląda tak: podpinasz przewodzik od starego czujnika na zacisk W a z zacisku G prowadzisz przewód do pinu nr 1 na płytce z dodatkowymi trzema zegarami. Zostaje tylko sprawa z zegarami, czyli co masz, jakie, żeby to działało.
Awatar użytkownika
impres-me
Adept
Adept
Posty: 44
Rejestracja: 2012-12-02, 10:22
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Radzyń Podlaski

Post autor: impres-me »

jakoś[glow=darkblue] udało sie[/glow] przerobić zegary, nie było to skomplikowane.
jednak co zauważyłem
wskaźnik z 91 roku-bo taki miałem ma trochę inne podświetlenie o 20% mocniejsze trzeba przytłumić trochę żaróweczkę żeby świeciły identycznie,
kolejne spostrzeżenie to różnice miedzy wskaźnikiem zegarka w moim sa inne wyprowadzenia pinów do płyty głównej u mnie 2 grube bolce w starym z c4 3 cienkie.
elektrycznie jeszcze nie podłączałem, jedynie masa podłączona z reszta zegarów i wyprowadzone 2 piny zapewne zasilania Obrazek Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 2013-03-27, 21:30 przez impres-me, łącznie zmieniany 2 razy.
----------------------IMPRES-ME-----------------------
Awatar użytkownika
rtoip_2004
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 81
Rejestracja: 2012-01-02, 18:31
Imię: Piotr
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Hrubieszów
Płeć:

Post autor: rtoip_2004 »

J.A.G pisze:dziwne też że w głowicy dużo inaczej niż w bloku wskazywał.
Wyspałem się, pomyślałem i takie wnioski:
w głowicy pokazuje dobrze bo u góry nie zrobi większego ciśnienia niż 2,7-2,9 bo zaworki przy takim mniej więcej ciśnieniu przepuszczają. Czyli uruchamiam silnik zimny skacze mi na max jaki może być w głowicy czyli ok 3 barów. Po nagrzaniu silnika do 90*C spada do ok 2 barów na biegu jałowym (i faktycznie tyle jest bo wkręcałem manometr przy czujniku) i wzrasta do ok 3 przy przyspieszaniu. Czyli wychylenie ok 1 bara - i to by się zgadzało i tym samym faktycznie w tym miejscu wystarcza czujnik 0-3/0,3 bara. A ten który mam (0-5/0,3bara) powinien się sprawdzić i na dole i na górze a tak nie jest. Jeżeli wkręcam manometr na dole to po odpaleniu zimnego mam 4,5 bara a na nagrzanym do 90*C mam ok 2,5 bara a czujnik pokazuje praktycznie non stop 4,5 bara a przy przyspieszaniu lekko ponad skalę.

Ogólnie i tak zostawiam go w głowicy bo tam ciśnienie interesuje mnie najbardziej. Dzięki wszystkim za pomoc i zainteresowanie. Temat póki co zostawiam jak jest bo efekt mnie satysfakcjonuje. :-P
Ostatnio zmieniony 2013-03-28, 15:34 przez rtoip_2004, łącznie zmieniany 2 razy.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka, tempomat”