Strona 1 z 4

[A6 C4] Montaż wskaźnika ciśnienia oleju zamiast zegarka A6

: 2013-02-17, 11:29
autor: impres-me
Chciałbym zamiast zegarka wstawić oryginalny z ciśnieniem oleju, posiadam temperaturę oleju i napięcie ładowania.
Zegarek jest mi całkowicie zbędny, takowy wskaźnik ciśnienia posiadam razem z całymi zegarami ale pomysłów jak to zrobić brak...
Pomożecie coś w tej kwestii? Głownie chodzi mi skąd wziąć sygnał, jak to podpiąć elektrycznie :?:

Wydzielił, przyda się taki temat. Dbaj o pisownię. J.A.G

: 2013-03-20, 23:56
autor: Key100l
Sam też chce to zrobić... Wiem że potrzebna jest nam "bańka" czujnik specjalny do dodatkowych zegarów, wskaźnik i to chyba tyle... Ale co z połączeniem to sam chciałbym wiedzieć gdzie co i jak :D

: 2013-03-21, 06:25
autor: ratmasta
ja u siebie mam podpięty zegar pod czujnik cisnienia oleju tzn wezyk i na koncu zegar pry scianie grodziowej w komorze silnika... :mrgreen:

: 2013-03-21, 06:41
autor: Butterbean
temat juz ktos przerabial..o ile pamietam to ktos kto latal ze mu prad znika.
co do samego wykonania to troche zabawy z tym jest.ogolnie nie polecam.

: 2013-03-21, 08:11
autor: Key100l
Tomek ale pytanie sprawa wskazania ciśnienia rozwiązana jest prądowo przez czujnik czy idzie jakaś rurka z ciśnieniem oleju :?: Bo szczerze to nigdy się nie zagłębiałem w temat. Bo jeśli elektrycznie to chyba warto się tym zainteresować bo łatwiej z komory wejść do budy

: 2013-03-21, 09:16
autor: Butterbean
pradem problem tylko w tym ze w 3 dodatkowcy zegarach jest plytka drukowana.i do neij sa podpiete zegary.
trzeba przerabiac plytke zeby wyeliminowac zegarek i wziasc stamtad zaasilanie zegara cisnienia.inny sposob to zrezac dodatkowe zegary z 100 gdzie bylo cisnienie ale nie bylo ladowania.

: 2013-03-21, 10:16
autor: Key100l
Hmm Butterbean, A masz może tą bańkę i taki zegar na opylenie :?: Może być pw... A zegary może dziś wyjmę i zobaczę czy uda mi się wyrwać chwasta mało inwazyjnym sposobem :) :ok:

: 2013-03-21, 14:17
autor: gumiss64
Key100l, 100 C3 ma ori ciśnienie oleju w sobotę lookne jak to wygląda przy silniku 2.3. Mam cały takowy i przy okazji można by było zamienić obrotomierz z zegarkiem cyfrowym :ok:

: 2013-03-24, 15:16
autor: rtoip_2004
Zakładałem niedawno do swojej ten zegar. Ja wywaliłem ładowanie bo w AC w razie czego wyświetli (za małe lub za duże napięcie). Wcześniej myślałem nad kupieniem zegarów bez dodatkowych wskaźników i tam w obrotomierzu jest zegarek cyfrowy. Zostałoby tylko przelutować wtyczkę na dodatkowe zegary, wywalić zegarek analogowy, przerobić płytkę. Ale mam zegary z AC BC i dołożenie zegarka w obrotomierz trochę mnie przerosło więc zrobiłem jak wyżej. Czujnik ciśnienia miałem na początku na trójniku w misce, potem powędrował obok halla. Chyba lesze rozwiązanie bo pokazuje ciśnienie z głowicy ok.3 barów.

Co mi się nie podoba to to, że ciśnienie praktycznie stoi w miejscu (wahania rzędu 0,5 bara) w C3 chodziło płynnie w zależności od obrotów, ale tam była dynamiczna kontrola ciśnienia. Rys do m.in. 2.3 NF
Obrazek
A w C4 powinno wynosić w głowicy 2,7 - 2,9 bara przy ok 3000obr/min a na wolnych spadać do ok 1 - 1,5 bara.

: 2013-03-24, 18:18
autor: Butterbean
rtoip_2004 pisze:Co mi się nie podoba to to, że ciśnienie praktycznie stoi w miejscu (wahania rzędu 0,5 bara) w C3 chodziło płynnie w zależności od obrotów, ale tam była dynamiczna kontrola ciśnienia. A w C4 powinno wynosić w głowicy 2,7 - 2,9 bara przy ok 3000obr/min a na wolnych spadać do ok 1 - 1,5 bara.
gratuluje podlaczenia.niewlasciwego zreszta
masz cos skrzaczone skoro nie wzrasta ci cisnienie wraz z obrotami.
prawidlowo podlaczonyw skaznik w sprawnym silniku pokazuje ponbad 2bary.
na oborotach dochodzi do 5...o ile pamietam dokladnie skale.w kazdym razie idzie pod koniec skali na wysokich obrotach..

: 2013-03-24, 18:52
autor: chmielu
Ją mam ciśnienie oleju w 100-ce i jest tak jak butterbean pisze. Stoję 2, jadę pod 5. :-)

: 2013-03-24, 19:31
autor: rtoip_2004
chmielu pisze:Ją mam ciśnienie oleju w 100-ce i jest tak jak butterbean pisze. Stoję 2, jadę pod 5. :-)
Zgadza się, u mnie w C3 na NF-ie również pokazywał dobrze. W 100 C4 jest czujnik 0,3 bara na 5 pin w liczniku (w A6 jest tylko z 2,5 bara).
W A6 C4 w misce pokazywał od razu 5 a w głowicy pokazuje ok 3 bary. Oczywiście jest reakcja po dodaniu gazu ale minimalna. Muszę coś jeszcze poczytać i pokombinować, gdzieś musi być błąd.
W C4:
Silniki z czujnikiem ciśnienia oleju w głowicy silnika = 2,7-2,9 bar przy 3000/min.
Silniki z czujnikiem ciśnienia oleju w misie olejowej = 3-5 bar przy 3000/min.

Wg ETKI
035919561 0-5/0,3 bar (3A)
078919561A 0-3/0,3 bar (3)
028919081D 0,25 bar (4A)
028919081D 0,25 bar (4)
078919081A 2,5 bar (1A)
068919081A 0,9 bar (1)

Obrazek

[ Dodano: 2013-03-24, 19:55 ]
Butterbean pisze:gratuluje podlaczenia.niewlasciwego zreszta
masz cos skrzaczone skoro nie wzrasta ci cisnienie wraz z obrotami.
prawidlowo podlaczonyw skaznik w sprawnym silniku pokazuje ponbad 2bary.
na oborotach dochodzi do 5...o ile pamietam dokladnie skale.w kazdym razie idzie pod koniec skali na wysokich obrotach..
napisz coś czego nie wiem, masz może schemat podłączenia dodatkowych zegarów w 100 C4, bo ja mam sporo schematów, ale z ciśnieniem oleju nie mam nic (jeśli chodzi o zegar z ciśnieniem oleju).
W oryginale w A6 miałem tylko jeden czujnik ciśnienia (ten 1A) i tyle. A ten puszkowato -gruszkowaty czujnik ma dwa piny jeden na zegar a drugi gdzieś w instalację ale gdzie ??? Wyczytałem, że jeżeli na kontrolkę idzie sygnał z innego czujnika to drugi pin z czujnika na zegary ma być połączony z masą. Po tej próbie również nic się nie zmieniło - wskaźnik nie pokazuje płynnego przejścia z ok. 2 barów w górę.

W 100 C3 podłączenie było proste: wykręciłem czujnik 0,25 bara i wkręciłem gruszkę. Pod jedn pin podpiąłem przewód ten który szedł do starego czujnika a drugi poprowadziłem do zegara i to pięknie działało a w A6 C4 na razie się krzaczy.

: 2013-03-25, 07:03
autor: ratmasta
rtoip_2004, mozesz pokazac o jaka gruszke chodzi?

: 2013-03-25, 07:13
autor: Butterbean
w a6 c4 poprostu.pod jeden kabelek bańki podlaczasz ten akbelek od kontrolki ktory jest na starym czujniku.
drugi kabelek jest od zegarka i ciagniesz go do zegara cisnienia.
sprobuj zamienic kable na czujniku..mozliwe ze masz odwrotnie podpiete wna czujniku..
zasada byla taka ze wykrecalo sie czujnik cisnienia oleju ten jedno pinowy i wkrecalo banke.i jeden kabelek od kontrolki czyli od starego czujnika zakladalao sie na czujnik banke a drugi kabelek ciagnelo do zegara.

: 2013-03-25, 09:08
autor: rtoip_2004
ratmasta pisze:rtoip_2004, mozesz pokazac o jaka gruszke chodzi?
Obrazek

[ Dodano: 2013-03-25, 09:09 ]
Butterbean pisze:w a6 c4 poprostu.pod jeden kabelek bańki podlaczasz ten akbelek od kontrolki ktory jest na starym czujniku.
drugi kabelek jest od zegarka i ciagniesz go do zegara cisnienia.
Niestety, ale jest tak jak myślałem, założenie przewodu z czujnika 2,5 bara na 0,3 bara skutkuje zapaleniem kontrolki oleju przy ok 1200obr/min.

Według schematów w 100 C4 jest dwa czujniki ciśnienia (0,3 oraz 2,5 bara).
Z czujnika 0,3 bara idzie przewód niebiesko-czarny na pin 5 w liczniku a z czujnika 2,5 bara idzie biało szary na pin nr 14 w kostce 26 pinowej lub na pin 12 w kostce 14 pinowej jeżeli licznik ma AC.
U mnie w A6 C4 jest jeden czujnik 2,5 bara podłączony do wtyczki AC. (pin 12 biało-szary)