[A6 C4] Montaż wskaźnika ciśnienia oleju zamiast zegarka A6

Awatar użytkownika
Binas Tuchola
Moderator
Moderator
Posty: 353
Rejestracja: 2012-04-23, 22:13
Imię: Wojciech
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1992
Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Tuchola
Podziękował: 1 raz

Post autor: Binas Tuchola »

według etki bańka powinna byś w tym miejscu co zaznaczyłem,
niech ktoś potwierdzi lub sprostuje jeśli sie myle
Obrazek
"Żyć Krótko Ale Zajebiście"
Awatar użytkownika
plazma24
Mechanik
Mechanik
Posty: 101
Rejestracja: 2011-11-27, 22:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Włocławek

Post autor: plazma24 »

Według etki 2.5 w A6 mają ten czujnik 068919081a na schemacie pokazany jako nr 3 0,9 BAR. U mnie tak to wygląda.
ObrazekObrazektutaj jeszcze przykładowe zdjecie bloku 2.5 AEL
Obrazek
Ostatnio zmieniony 2016-02-03, 13:58 przez plazma24, łącznie zmieniany 4 razy.
EcoPower by' To JA !
Awatar użytkownika
plazma24
Mechanik
Mechanik
Posty: 101
Rejestracja: 2011-11-27, 22:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Włocławek

Post autor: plazma24 »

Udalo sie wczoraj zamontowac ten czujnik w mojej A6 C4 2.5 wykorzystalem wedlug porad czujnik cisnienia oleju "banke" z Audi 100 zamontowana w miejscu wskazanym na schemacie od Binias a takze na zdjeciu kolko czerwone. Dodatkowo wykorzystalem plytke dodatkowych zegarow z Audi 100 wiec wystarczylo podpiac pod fabryczna tasme pomiedzy plytkami. Jak czas pozwoli to wrzuce voltomierz zamiast zegarka analogowego. Ps. Cisnienie na zimnym silniku utrzymywalo sie przez kilka km na 5 bar dopiero gdy silnik zlapal temp robocza cisnienie powedrowalo w okolice 2 bar. Tak ma byc rozumiem?
Ostatnio zmieniony 2016-02-07, 16:24 przez plazma24, łącznie zmieniany 1 raz.
EcoPower by' To JA !
Awatar użytkownika
Binas Tuchola
Moderator
Moderator
Posty: 353
Rejestracja: 2012-04-23, 22:13
Imię: Wojciech
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1992
Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Tuchola
Podziękował: 1 raz

Post autor: Binas Tuchola »

tak na wolnych obrotach rozgrzany silnik powinieneś mieć 2-2,5 bar, zimny silnik 5 bar
zapodaj jak Ci wyszło ;)gratulacje:)
"Żyć Krótko Ale Zajebiście"
Awatar użytkownika
plazma24
Mechanik
Mechanik
Posty: 101
Rejestracja: 2011-11-27, 22:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Włocławek

Post autor: plazma24 »

Tak to wyglada, jak czas pozwoli to wrzuce voltomierz zamiast zegarka i popracuje nad oswietleniem bo ta plytka z A100 ma jak by slabszy i jasniejazy kolor.
Obrazek
EcoPower by' To JA !
Awatar użytkownika
plazma24
Mechanik
Mechanik
Posty: 101
Rejestracja: 2011-11-27, 22:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Włocławek

Post autor: plazma24 »

Voltomierz już zamontowany trzeba było przewiercić płytkę ale na szczęście otwór nie koliduje ze ścieżka drukowana, nawet ładnie to wyszło. Sygnał wziąłem z niebieskiej małej kostki wchodzącej na płytkę zegarów a dokładnie dwa skrajne piny oznaczone jako 15 i 31. Do poprawnego działania należało jeszcze dolutować diode która była na płytce zegarów A6 C4 ta z A100 nie miała tej diody na płycie przez co voltomierz nie chciał się podnieść to tak dla potomnych gdyby komuś przyszło do głowy wywalić zegarek i wpasować voltomierz.
Obrazek
Ostatnio zmieniony 2016-02-15, 07:10 przez plazma24, łącznie zmieniany 3 razy.
EcoPower by' To JA !
Look_s6
Mechanik
Mechanik
Posty: 109
Rejestracja: 2015-04-12, 23:57
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Podlaskie

Post autor: Look_s6 »

Panowie też chce założyć do swojego 2.5 TDI zegar ciśnienia.
Mam płytkę,mam zegar,banke też mam z Audi 80 ( bo chyba to samo).

Moje pytanie o czujnik/bańkę.
Wykręcamy stary czujnik z bloku,wkręcamy drugi bańkę dwu pinowy.
Zakładamy przewód,i teraz z drugiego pinu czujnika ciągniemy przewòd gdzie?
Awatar użytkownika
rychu1717
Mechanik
Mechanik
Posty: 154
Rejestracja: 2014-09-24, 14:32
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Wadowice

Post autor: rychu1717 »

W związku z montażem wskaźnika ciśnienia oleju napotkałem na mały problem. Zakupiłem podstawkę pod filtr oraz wyświetlacz wraz z czujnikiem który był w zestawie. Niestety po montażu okazało się że niestety pojawiła się nieszczelność. Kapie nie tylko z podstawki ale także z gwintu gdzie jest wkręcony czujnik. W efekcie czego postanowiłem zrezygnować z tej podstawki.
W związku z tym czy jak zastosuję czujnik (bańkę) z 100 c4 i podmienię ją z czujnikiem który znajduję się w bloku będzie to działać? Tzn nie chcę utracić sygnału który jest obecnie poprowadzony tylko potrzebuję dodatkowy na sam wskaźnik. I drugie pytanie, czy będzie to w ogóle działać z zewnętrznym wyświetlaczem, bo z tego co czytałem wszyscy stosowali wskaźniki oryginalne z 100, natomiast nikt nie wspomniał o instalacji nieoryginalnego.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka, tempomat”