[A6 C4] Nie można wyłączyć silnika bez wyłączenia świateł.
-
- Adept
- Posty: 41
- Rejestracja: 2015-10-15, 21:32
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Białystok
[A6 C4] Nie można wyłączyć silnika bez wyłączenia świateł.
Witam,
W mojej A6C4 AEL mam następujący problem:
- brak kluczyków w stacyjce, włączenie prawego kierunkowskazu powoduje włączenie zapłonu (zapalają się lampki na desce rozdzielczej); lewy kierunkowskaz pracuje normalnie.
- brak kluczyków w stacyjce, włączenie świateł również uruchamia zapłon.
- nie można zgasić silnika przy włączonych światłach lub prawym kierunkowskazie. Dopiero wyłączenie świateł powoduje wyłączenie silnika.
Podejrzewałem uszkodzenie kostki stacyjki, ale wygląda OK, styki na pająku również nie są popalone, wiązka przy zegarach i pod nogami kierowcy nie wygląda na uszkodzoną. Proszę o pomoc, bo skończyły mi się pomysły.
Ewidentnie mam gdzieś zwarcie...
Dodam, że po odlaczeniu kostki stacyjki kierunkowskazem nie włącza się już zaplon. Niestety manetka swiatel dalej uruchamia zaplon...
W mojej A6C4 AEL mam następujący problem:
- brak kluczyków w stacyjce, włączenie prawego kierunkowskazu powoduje włączenie zapłonu (zapalają się lampki na desce rozdzielczej); lewy kierunkowskaz pracuje normalnie.
- brak kluczyków w stacyjce, włączenie świateł również uruchamia zapłon.
- nie można zgasić silnika przy włączonych światłach lub prawym kierunkowskazie. Dopiero wyłączenie świateł powoduje wyłączenie silnika.
Podejrzewałem uszkodzenie kostki stacyjki, ale wygląda OK, styki na pająku również nie są popalone, wiązka przy zegarach i pod nogami kierowcy nie wygląda na uszkodzoną. Proszę o pomoc, bo skończyły mi się pomysły.
Ewidentnie mam gdzieś zwarcie...
Dodam, że po odlaczeniu kostki stacyjki kierunkowskazem nie włącza się już zaplon. Niestety manetka swiatel dalej uruchamia zaplon...
Ostatnio zmieniony 2018-12-09, 19:12 przez Pawel_Quattro, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Adept
- Posty: 41
- Rejestracja: 2015-10-15, 21:32
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Białystok
Update:
Moim problemem jest włączenie prawych swiatel postojowych po przekreceniu kluczyka w stacyjce. Wyjęcie bezpiecznik nr 14 nic nie daje, po przekreceniu kluczyka zapala się prawa postojowki przód i tył. Wyjęcie przekaźnika/modułu oświetlenia (ten podwójny przekaznik pod maską) nic nie zmienia. Kostka stacyjki jest ok, podmieniłem ja. Myślę, że mam uszkodzona wiazke i przebicie na niej? Byłbym wdzięczny za schemat elektryczny oświetlenia i stacyjki.
Moim problemem jest włączenie prawych swiatel postojowych po przekreceniu kluczyka w stacyjce. Wyjęcie bezpiecznik nr 14 nic nie daje, po przekreceniu kluczyka zapala się prawa postojowki przód i tył. Wyjęcie przekaźnika/modułu oświetlenia (ten podwójny przekaznik pod maską) nic nie zmienia. Kostka stacyjki jest ok, podmieniłem ja. Myślę, że mam uszkodzona wiazke i przebicie na niej? Byłbym wdzięczny za schemat elektryczny oświetlenia i stacyjki.
-
- Adept
- Posty: 41
- Rejestracja: 2015-10-15, 21:32
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Białystok
- kornikbp
- Audi Mastah
- Posty: 784
- Rejestracja: 2011-07-10, 17:07
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Biała Podlaska
To, że często przełamują się w niej kable, co prowadzi do zwarcia i różne cuda się dzieją a "idzie" ich tam kilkanaście sztuk. Zerknąć to minuta roboty, skoro posprawdzałeś tu i tam, a zwarcie musi być na sto procent gdzieś przecież
schematy:
http://audi-c4.pl/dload.php?action=category&id=1
schematy:
http://audi-c4.pl/dload.php?action=category&id=1
Ostatnio zmieniony 2018-12-11, 00:05 przez kornikbp, łącznie zmieniany 2 razy.
A6 C4 2,8 AFC Quattro Manual USA
A6 C4 2,5 AEL Quattro Nogaro Blue
A6 C4 2,5 AEL Silver Wolf Car Hi-fi demo-car
V8 D11 3,6PT Quattro Automatic
A6 C4 2,5 AEL Quattro Nogaro Blue
A6 C4 2,5 AEL Silver Wolf Car Hi-fi demo-car
V8 D11 3,6PT Quattro Automatic
-
- Adept
- Posty: 41
- Rejestracja: 2015-10-15, 21:32
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Białystok
-
- C4 Autorytet
- Posty: 262
- Rejestracja: 2014-03-15, 17:49
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Suwałki
Coś takiego znalazłem:
rozpiska połączeń przy kostce stacyjki
30-przewód czerwony 2,5mm to stałe zasilanie z akumulatora
30- jak wyżęj
15-przewód czarny 4.0mm t napięcie po załączeniu kluczyka tzw zapłon
75-przewód żółto czarny 2,5 i 1,0mm to zasilanie odbiorników mocy (światła, ogrz. szyb itp)
P - szaro żółty to zasilanie świateł postojowych po wyłączeniu kluczyka
86S- czerwony 0,5mm to zasilanie radia. załącza się po włączeniu kluczyka a wyłącza dopiero po jego wyjęciu ze stacyjki
50- czerwono czarny zasilanie rozrusznika start
wszystkie sygnały to załączenie napięcia akumulatora 12V lub jego wyłączenie
-
- Adept
- Posty: 41
- Rejestracja: 2015-10-15, 21:32
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Białystok