Strona 1 z 1

[A6 C4] Nie można wyłączyć silnika bez wyłączenia świateł.

: 2018-12-09, 18:21
autor: Pawel_Quattro
Witam,

W mojej A6C4 AEL mam następujący problem:

- brak kluczyków w stacyjce, włączenie prawego kierunkowskazu powoduje włączenie zapłonu (zapalają się lampki na desce rozdzielczej); lewy kierunkowskaz pracuje normalnie.
- brak kluczyków w stacyjce, włączenie świateł również uruchamia zapłon.
- nie można zgasić silnika przy włączonych światłach lub prawym kierunkowskazie. Dopiero wyłączenie świateł powoduje wyłączenie silnika.

Podejrzewałem uszkodzenie kostki stacyjki, ale wygląda OK, styki na pająku również nie są popalone, wiązka przy zegarach i pod nogami kierowcy nie wygląda na uszkodzoną. Proszę o pomoc, bo skończyły mi się pomysły.

Ewidentnie mam gdzieś zwarcie...

Dodam, że po odlaczeniu kostki stacyjki kierunkowskazem nie włącza się już zaplon. Niestety manetka swiatel dalej uruchamia zaplon...

: 2018-12-10, 22:07
autor: Pawel_Quattro
Update:
Moim problemem jest włączenie prawych swiatel postojowych po przekreceniu kluczyka w stacyjce. Wyjęcie bezpiecznik nr 14 nic nie daje, po przekreceniu kluczyka zapala się prawa postojowki przód i tył. Wyjęcie przekaźnika/modułu oświetlenia (ten podwójny przekaznik pod maską) nic nie zmienia. Kostka stacyjki jest ok, podmieniłem ja. Myślę, że mam uszkodzona wiazke i przebicie na niej? Byłbym wdzięczny za schemat elektryczny oświetlenia i stacyjki.

: 2018-12-10, 22:33
autor: kornikbp
Sprawdź wiązkę idącą do tylnej klapy w gumowej przelotce(jak otworzysz klapę to po lewej)

: 2018-12-10, 23:40
autor: Pawel_Quattro
Kolego jeżeli można - co ta wiązka może mieć wspólnego z moim problemem? Będę wdzięczny za wyjaśnienie.

: 2018-12-10, 23:42
autor: kornikbp
To, że często przełamują się w niej kable, co prowadzi do zwarcia i różne cuda się dzieją a "idzie" ich tam kilkanaście sztuk. Zerknąć to minuta roboty, skoro posprawdzałeś tu i tam, a zwarcie musi być na sto procent gdzieś przecież :-)

schematy:
http://audi-c4.pl/dload.php?action=category&id=1

: 2018-12-11, 08:01
autor: Pawel_Quattro
Oczywiście sprawdzę te przewody dzisiaj po pracy, już pare razy wcześniej musiałem reanimować tą wiązkę.

Pytanie: czy ma ktoś może wiedzę który kabel idący od stacyjki odpowiedzialny jest za zgaszenie silnika? Chciałbym prześledzić stan tego konkretnego przewodu.

: 2018-12-11, 21:42
autor: kEru
Coś takiego znalazłem:
rozpiska połączeń przy kostce stacyjki
30-przewód czerwony 2,5mm to stałe zasilanie z akumulatora
30- jak wyżęj
15-przewód czarny 4.0mm t napięcie po załączeniu kluczyka tzw zapłon
75-przewód żółto czarny 2,5 i 1,0mm to zasilanie odbiorników mocy (światła, ogrz. szyb itp)
P - szaro żółty to zasilanie świateł postojowych po wyłączeniu kluczyka
86S- czerwony 0,5mm to zasilanie radia. załącza się po włączeniu kluczyka a wyłącza dopiero po jego wyjęciu ze stacyjki
50- czerwono czarny zasilanie rozrusznika start
wszystkie sygnały to załączenie napięcia akumulatora 12V lub jego wyłączenie

: 2018-12-12, 15:57
autor: Pawel_Quattro
Dziękuję wszystkim za pomoc, okazało się że pod przekaźnikiem/modułem przepalonych żarówek zgrzały się dwa przewody - przewody rozdzieliłem I zaizolowałem na nowo. Po dordze zgubiłem gdzies buzzer - przestał działać, ale dzisiaj ogarnę wszystko!