[ ALL] Parujace szyby
- J.A.G
- Adam Horch
- Posty: 2519
- Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: podlaskie
Tak klapa jest raczej zamknięta w stanie spoczynku i gdyby się zacięła to w tej pozycji (czyli pobieraniu świeżego powietrza). Wykluczałoby to parowanie w tej pozycji. Gdy włączasz recyrkulację i wył to słyszyszysz pracę siłownika przy klapie?
Jak jest gorąco, parno i pada deszcz to nie ma siły by nie zaparowały, właśnie po to m.in. jest klima.
Jak jest gorąco, parno i pada deszcz to nie ma siły by nie zaparowały, właśnie po to m.in. jest klima.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
-
- Adept
- Posty: 46
- Rejestracja: 2011-06-25, 19:02
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Szczytno
- kornikbp
- Audi Mastah
- Posty: 784
- Rejestracja: 2011-07-10, 17:07
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Biała Podlaska
otworz schowek i zanurkuj, za nim masz tą klapkę obiegu zewn/wewn, sprawdz organoleptycznie czy poprostu nie lata, może być uszkodzona grucha od strony tego "pudła" w podszybiu i klapka bedzie miala luz.
A6 C4 2,8 AFC Quattro Manual USA
A6 C4 2,5 AEL Quattro Nogaro Blue
A6 C4 2,5 AEL Silver Wolf Car Hi-fi demo-car
V8 D11 3,6PT Quattro Automatic
A6 C4 2,5 AEL Quattro Nogaro Blue
A6 C4 2,5 AEL Silver Wolf Car Hi-fi demo-car
V8 D11 3,6PT Quattro Automatic
-
- Adept
- Posty: 46
- Rejestracja: 2011-06-25, 19:02
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Szczytno
ok ponawiam wątek z parowanie szyb, długo to trwało, ale jakoś nie miałem czasu dla mojej olimpiady . wczoraj luknąłem na tą klapkę i generalnie wg mnie jest ok... włączając/ wyłączając recyrkulację w aucie (czyt przycisk autka z zakręconą strzałką) ta klapka zamyka i otwiera więc... hmm.. W czym może leżeć problem z tym parowaniem? Przyznam że jest to bardzo denerwujące bo nie koniecznie gdy pada deszcze, nawet jak jest sucho to mi szyby parują
- kornikbp
- Audi Mastah
- Posty: 784
- Rejestracja: 2011-07-10, 17:07
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Biała Podlaska
Otwórz maskę i zdejmij ten duży plastik zakrywający klimę, wentylator nagrzewnicy itd w podszybiu i sprawdź czy gdzieś tam woda nie stoi. Mój brat cioteczny miał zapchany odpływ wody z chłodniczki klimy i gromadziła się w tej komorze, efektem czego były parujące szyby.
Ewentualnie może Ci się woda dostawać do kabiny np przez jakąś dziurę w podłodze itp nie masz mokrej wykładziny?
Ewentualnie może Ci się woda dostawać do kabiny np przez jakąś dziurę w podłodze itp nie masz mokrej wykładziny?
A6 C4 2,8 AFC Quattro Manual USA
A6 C4 2,5 AEL Quattro Nogaro Blue
A6 C4 2,5 AEL Silver Wolf Car Hi-fi demo-car
V8 D11 3,6PT Quattro Automatic
A6 C4 2,5 AEL Quattro Nogaro Blue
A6 C4 2,5 AEL Silver Wolf Car Hi-fi demo-car
V8 D11 3,6PT Quattro Automatic
-
- Adept
- Posty: 46
- Rejestracja: 2011-06-25, 19:02
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Szczytno
Jakiś czas temu patrzyłem tam gdzie ta chłodniczka klimy jest, bo filtr zmieniałem kabinowy, liście powyciągałem także raczej odpływ jest ok. Najlepsze jest to, że parują mi szyby nawet gdy jest sucho i nie pada deszcz - ostatnio no dobre 2 tygodnie audi w ogóle z deszczem czy wodą nie miała styczności i parowały mimo to... Latem to kit bo klimę włączyć idzie, ale teraz klima się nie załączy i do dupki takie jeżdżenie. Jutro podszybie wykręcę i zobaczę jeszcze raz. A czy np gdyby filtr był odwrotnie wsadzony, to miałoby by to wpływ na parowanie szyb?
- J.A.G
- Adam Horch
- Posty: 2519
- Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: podlaskie
W sumie jest na nim strzałka z kierunkiem przepływu powietrza ale raczej nie to. Na pewno masz szczelną nagrzewnicę? Nie czujesz smrodku w aucie charakterystycznego dla płynu? Może tylko się sączy tak że nie kapie i w aucie jest sucho. Może odparowuje go tak mało, że po zbiorniku wyrównawczym też na razie nie widać.storm85-85 pisze:A czy np gdyby filtr był odwrotnie wsadzony, to miałoby by to wpływ na parowanie szyb?
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
-
- Adept
- Posty: 46
- Rejestracja: 2011-06-25, 19:02
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Szczytno
J.A.G, a w jaki sposób można sprawdzić czy cieknie z nagrzewnicy, gdzie to jest i jak do tego się dobrać
[ Dodano: 2011-11-27, 17:03 ]
czy nagrzewnica to jest czyt. chłodnica klimy?? te nie za duże prostokątne metalowe cudo przy filtrze kabinowym?? pytam wprost bo mechanikiem nie jestem a liczę na podpowiedzi kolegów z forum http://moto.allegro.pl/nagrzewnica-audi ... 44041.html
[ Dodano: 2011-11-27, 17:03 ]
czy nagrzewnica to jest czyt. chłodnica klimy?? te nie za duże prostokątne metalowe cudo przy filtrze kabinowym?? pytam wprost bo mechanikiem nie jestem a liczę na podpowiedzi kolegów z forum http://moto.allegro.pl/nagrzewnica-audi ... 44041.html
- J.A.G
- Adam Horch
- Posty: 2519
- Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: podlaskie
Nie, tam przy filtrze kabinowym jest parownik klimy. To z aukcji jest nagrzewnicą a siedzi tu.
Jak poznać, pisałem. Smrodek płynu w aucie (czasem jak mocno to aż w oczy szczypie), ubytki płynu w zbiorniczku i mokro pod dywanikami (kapie z nawiewów na nogi) Jeśli tylko się sączy kapać nie będzie ubytki będą prawie niewidoczne.
Pod tym plastikiem sprawdź, to co kolega wcześniej radził czy jest odpływ wody.
Jak poznać, pisałem. Smrodek płynu w aucie (czasem jak mocno to aż w oczy szczypie), ubytki płynu w zbiorniczku i mokro pod dywanikami (kapie z nawiewów na nogi) Jeśli tylko się sączy kapać nie będzie ubytki będą prawie niewidoczne.
Pod tym plastikiem sprawdź, to co kolega wcześniej radził czy jest odpływ wody.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
-
- Adept
- Posty: 46
- Rejestracja: 2011-06-25, 19:02
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Szczytno
- adriang92
- Guru
- Posty: 1310
- Rejestracja: 2011-06-20, 14:52
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Zbędowice
A myłes szybki? Moze to i glupie ale mi kiedys tez strasznie parowały i nie chcialo z nich schodzic nawiew na max i mokre, wkurzylem sie i zaczolem drzec co sie okazalo ktos czyms je spryskal i jak mylem to zeskrobywalo sie biale cos wygladajace jak wosk.. po tym czyste, a jak zaparowaly to wystarczylo nawiew wlaczyc i czyste
-
- Adept
- Posty: 46
- Rejestracja: 2011-06-25, 19:02
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Szczytno
szyby umyte, gdzieś leży przyczyna tego parowania, ale nie wiem gdzie
[ Dodano: 2011-12-06, 18:14 ]
Dobra, ostatnio zauważyłem jeszcze coś odnośnie tego tematu... szyby zaczynają mi parować jak podniesie się wskaźnik temp czyli ok 60 stopni w górę, po pewnym czasie widać jakby na szybach była wilgość i czuć troszkę w powietrzu zapach takiej wilgoci.... nagrzewnica na bank??
[ Dodano: 2011-12-10, 18:12 ]
Nie jestem pewien, ale chyba znalazłem przyczynę parowania szyb u mnie...
Przy zbiorniczku wyrównawczym u góry jest króciec na który się naciąga ten cienki wąż, zauważyłem że mam mokre w okolicy tego wężyka, naciskając na niego słychać syczenie i widać bąbelki na końcu tego wężyka przy zbiorniczku, wyciągnąłem wężyk a kruciec wyszedł razem z wężykiem i tym plastikiem w którym jest osadzony, czyli pękło osadzenie tego króćca, zmieniłem opaskę na taką metalową zaciskową - docisnąłem odpaliłem i polukałem czy syczy, nie syczało, przejechałem się i o dziwo szyby nie były zaparowane... o co chodzi?? miało to jakiś związek z parowaniem szyb?? teraz zajrzałem znowu pod maskę i po dotknięciu niestety znowu syczy (prawdopodobnie konieczna wymiana będzie zbiorniczka wyrównawczego), wieczorem jeszcze się przejadę i jak szyby zaczną parować to na 100% jest przyczyna - nieszczelność przy zbiorniczku wyrównawczym... co o tym sądzicie?? może ktoś miał już podobny przypadek??
[ Dodano: 2011-12-06, 18:14 ]
Dobra, ostatnio zauważyłem jeszcze coś odnośnie tego tematu... szyby zaczynają mi parować jak podniesie się wskaźnik temp czyli ok 60 stopni w górę, po pewnym czasie widać jakby na szybach była wilgość i czuć troszkę w powietrzu zapach takiej wilgoci.... nagrzewnica na bank??
[ Dodano: 2011-12-10, 18:12 ]
Nie jestem pewien, ale chyba znalazłem przyczynę parowania szyb u mnie...
Przy zbiorniczku wyrównawczym u góry jest króciec na który się naciąga ten cienki wąż, zauważyłem że mam mokre w okolicy tego wężyka, naciskając na niego słychać syczenie i widać bąbelki na końcu tego wężyka przy zbiorniczku, wyciągnąłem wężyk a kruciec wyszedł razem z wężykiem i tym plastikiem w którym jest osadzony, czyli pękło osadzenie tego króćca, zmieniłem opaskę na taką metalową zaciskową - docisnąłem odpaliłem i polukałem czy syczy, nie syczało, przejechałem się i o dziwo szyby nie były zaparowane... o co chodzi?? miało to jakiś związek z parowaniem szyb?? teraz zajrzałem znowu pod maskę i po dotknięciu niestety znowu syczy (prawdopodobnie konieczna wymiana będzie zbiorniczka wyrównawczego), wieczorem jeszcze się przejadę i jak szyby zaczną parować to na 100% jest przyczyna - nieszczelność przy zbiorniczku wyrównawczym... co o tym sądzicie?? może ktoś miał już podobny przypadek??