[ ALL] Parujace szyby
-
- Adept
- Posty: 46
- Rejestracja: 2011-06-25, 19:02
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Szczytno
Panowie, dzisiaj postanowiłem wyciągnać filtr kabinowy(w celu sprawdzenia czy nie jest mokry) i przy okazji po podpowiedzi pewnego gościa otworzyłem na stałe klakpkę tą przy filtrze kabinowym - problem parujących szyb zniknął, po zagrzaniu auta i pojeżdżeniu trochę w ogóle, zero pary na szybach nawet na tylnej - tak więc w moim przypadku chyba problem rozwiązany Tym którym to dolega podpowiadam, wyciągnij filtr kabinowy i wsadź coś między tą klapkę a ramkę filtra kabinowego żeby była szczelina cały czas otwarta i zobacz czy dalej paruje - jak tak no to nagrzewnica J.A.G, zamieścił świetny poradnik jak ją wymienić, już miałem wg niego wymieniać, nawet nagrzewnica kupiona ale jeszcze z klapką sprawdziłem i tu był zonk
- J.A.G
- Adam Horch
- Posty: 2519
- Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: podlaskie
Ale u ciebie ta sprężyna spadła czy mocowanie na klapce pękło, tak?
Normalnie w spoczynku, nawet bez podłączenia podciśnienia z kolektora/vaku pompy do klimy klapa jest ciągle otwarta i zasysa świeże powietrze na 100%. Dlatego założyłem że nagrzewnica puszcza bo pisałeś że klapka/siłownik normalnie chodzi.
Normalnie w spoczynku, nawet bez podłączenia podciśnienia z kolektora/vaku pompy do klimy klapa jest ciągle otwarta i zasysa świeże powietrze na 100%. Dlatego założyłem że nagrzewnica puszcza bo pisałeś że klapka/siłownik normalnie chodzi.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
-
- Adept
- Posty: 46
- Rejestracja: 2011-06-25, 19:02
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Szczytno
No właśnie u mnie tak samo jak u kolegi Rikimaru, ta klapka ja wiem coś ok może 1 cm była uchylona i wydawało mi się, że tak ma być - w sumie nie porównywałem tego z inną a6 jak powinno być, dlatego stwierdziłem że jest ok. Całą zimę dymałem na mokrych szybach - porażka . Na razie mam tam wsadzony kawałek kartonu i jest klapka ciągle otwarta, ale jak będę miał trochę czasu pogrzebać to się temu przyjżę bardziej co może być przyczyną tego - czy faktycznie może ta sprężynka do wymiany, a może całkiem spadła... Na razie nie wiem, ważne że nie paruje
- Domel
- Czeladnik
- Posty: 70
- Rejestracja: 2011-06-08, 17:50
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Nałęczów
Witam. Podepnę się do tematu. Mam też problem z parowaniem szyb.
Pojawia się jak jest wilgotno i nie zchodzi jak włączy się nadmuch, jak włączę klimę i jak otworzę szyby też nie zchodzi.
-Wyjąłem filtr kabinowy, bez niego też parują, po założeniu nowego też.
-nagrzewnica wymieniana w zimie na nową więc nie powinno cieknąć zresztą nie pojawia się nigdzie wyciek
-działa regulacja nawiewu wewnętrznego
-szyby dobrze umyte i odtłuszczone
Najgorzej jest jak chcę dmuchnąć ciepłym powietrzem, nastawiam na klimatroniku ciepło i nagle pojawia się nie przyjemny zapach z nawiewów i momentalnie paruje. Poniżej 20 stopni jak się ustawi to paruje ale wolniej.
co proponujecie na tę dolegliwość??
Pojawia się jak jest wilgotno i nie zchodzi jak włączy się nadmuch, jak włączę klimę i jak otworzę szyby też nie zchodzi.
-Wyjąłem filtr kabinowy, bez niego też parują, po założeniu nowego też.
-nagrzewnica wymieniana w zimie na nową więc nie powinno cieknąć zresztą nie pojawia się nigdzie wyciek
-działa regulacja nawiewu wewnętrznego
-szyby dobrze umyte i odtłuszczone
Najgorzej jest jak chcę dmuchnąć ciepłym powietrzem, nastawiam na klimatroniku ciepło i nagle pojawia się nie przyjemny zapach z nawiewów i momentalnie paruje. Poniżej 20 stopni jak się ustawi to paruje ale wolniej.
co proponujecie na tę dolegliwość??
- kornikbp
- Audi Mastah
- Posty: 784
- Rejestracja: 2011-07-10, 17:07
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Biała Podlaska
Domel, otworz maskę i w podszybiu po stronie pasażera odkręc rezystor czyli tzw "jeża", jest na 4 śrubkach (klucz 7ka)
wygląda o tak:
i sprawdź czy w środku tego "pudła" nie masz wody - czasami zapycha się kanał odpływowy i woda sobie tam stoi
wygląda o tak:
i sprawdź czy w środku tego "pudła" nie masz wody - czasami zapycha się kanał odpływowy i woda sobie tam stoi
Ostatnio zmieniony 2012-06-14, 18:03 przez kornikbp, łącznie zmieniany 2 razy.
A6 C4 2,8 AFC Quattro Manual USA
A6 C4 2,5 AEL Quattro Nogaro Blue
A6 C4 2,5 AEL Silver Wolf Car Hi-fi demo-car
V8 D11 3,6PT Quattro Automatic
A6 C4 2,5 AEL Quattro Nogaro Blue
A6 C4 2,5 AEL Silver Wolf Car Hi-fi demo-car
V8 D11 3,6PT Quattro Automatic
- J.A.G
- Adam Horch
- Posty: 2519
- Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: podlaskie
Ostatnio zaczęły również dla mnie parować szyby, jak się okazało winna była sprężyna klapy recyrkulacji, dokładnie to jej mocowanie w plastikowej części obudowy parownika. Mocowanie/oczko przy siłowniku pęka i sprężyna spada, na pierwszy rzut oka wygląda jakby tylko spadała ale na pewno będzie pęknięcie i samo założenie jej bez odpowiednich zabiegów nie ma sensu.
Po odkręceniu schowka i klapki, należy oczko potraktować klejem szybkoschnącym podanym na jakimś długim narzędziu (śrubokręt lub coś w tym stylu) i złapać dwiema opaskami plastikowymi okoliczne "żeberka" obudowy, takie opaski zapobiegną "rozłażeniu" się tego oczka pod naporem sprężyny i powstania nowego pęknięcia bo sam klej tego nie utrzyma.
Podejrzewam że parowanie szyb w 80% będzie spowodowane tą sprężyną a pozostałe 20%, brudnym filtrem, zagrzybieniem parownika lub przyblokowaną klapą przepływu (żółta, okrągła przy gumowym łączniku parownika z obudową dmuchawy).
Po odkręceniu schowka i klapki, należy oczko potraktować klejem szybkoschnącym podanym na jakimś długim narzędziu (śrubokręt lub coś w tym stylu) i złapać dwiema opaskami plastikowymi okoliczne "żeberka" obudowy, takie opaski zapobiegną "rozłażeniu" się tego oczka pod naporem sprężyny i powstania nowego pęknięcia bo sam klej tego nie utrzyma.
Podejrzewam że parowanie szyb w 80% będzie spowodowane tą sprężyną a pozostałe 20%, brudnym filtrem, zagrzybieniem parownika lub przyblokowaną klapą przepływu (żółta, okrągła przy gumowym łączniku parownika z obudową dmuchawy).
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
- GTR34
- Adam Horch
- Posty: 1507
- Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Chełm
Klapka od recyrkulacji powietrza znajduję się tuż za schowkiem, musisz wyciągnąć schowek żeby ją zobaczyć. Ale zobaczysz też ją chyba od strony podszybia, nie pamiętam już.. Filtr kabinowy tak samo na podszybiu, w parowniku klimy. Musisz ściągnąć wycieraczki i osłony podszybia. Wtedy odkręcasz magiczne 3 śrubki ( chyba na klucz 7 ) i wyciągasz ten plastik, wtedy ukaże ci się filtr kabinowy, wysuwasz do góry, czyścisz tam w środku parownik, zakładasz nowy filtr i wsio.
- J.A.G
- Adam Horch
- Posty: 2519
- Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: podlaskie
lk20, jak kupisz odpowiedni filtr Filtrona, bodajże K1036 (K1036A to wersja z węglem aktywowanym dla alergików), wew opakowania będziesz miał instrukcję wymiany filtra. Na str producenta również znajdziesz taki manual w pdf'ie.
O zacinających się klapkach/silniczkach (twój problem z nawiewem na nogi) masz temat w dziale warsztat, naprawy a w dziale download manual zawierający treści tego dotyczące.
Najpierw sprawdź błędy w sterowniku, to od razu wyjaśni czy kapka jest blokowana, również tu znajdziesz w podwieszonym temacie instrukcję jak wywołać kody błędów na panelu klimatronika. Powodzenia
O zacinających się klapkach/silniczkach (twój problem z nawiewem na nogi) masz temat w dziale warsztat, naprawy a w dziale download manual zawierający treści tego dotyczące.
Najpierw sprawdź błędy w sterowniku, to od razu wyjaśni czy kapka jest blokowana, również tu znajdziesz w podwieszonym temacie instrukcję jak wywołać kody błędów na panelu klimatronika. Powodzenia
Ostatnio zmieniony 2012-11-18, 11:54 przez J.A.G, łącznie zmieniany 1 raz.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
- Mrozu76
- C4 Autorytet
- Posty: 289
- Rejestracja: 2012-05-04, 07:38
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Łódź
Panowie czy ta klapka to ta przy filtrze? w sobote wymienilem filtr i dalej szyby paruja. klapka byla tam taka co byla otwarta i mozna bylo filtr dotknac. czy ona tak ma byc czy ma zakrywac filtr? pomocy bo juz mnie strzela. nagrzewnica wymieniana latem i nie smierdzi plynem, wiec to wykluczam. dywaniki suche. niestety z tych fot dredka nie wiem, ktora to