[A6 C4] Problem z ogrzewaniem

Patryk98110
Adept
Adept
Posty: 13
Rejestracja: 2015-11-03, 22:39
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Łomża

[A6 C4] Problem z ogrzewaniem

Post autor: Patryk98110 »

Na wstępie mojego postu chciałbym zaznaczyć iż przeczytałem wiele tematów o tej tematyce. Do rzeczy. Tak jak w temacie nie posiadam ogrzewania w aucie. Cały czas wieje zimnym, czasami powieje letnim powietrzem ale to potrzeba przygazować autko. Problemy zaczęły się gdy miałem małą kolizję w której musiałem wymienić obie chłodniczki. Wymieniona została tylko ta od wody. Przed kolizją wszystko było w porządku z ogrzewaniem .Od klimy przewody wiszą niezatkane z powodu braku chłodnicy (może to ma coś wspólnego z problemem?). Termostat działa przy 90 st. Co do przewodów od nagrzewnicy to doprowadzający jest bardzo gorący natomiast odprowadzający jest nieco mniej ciepły. Pompa wody wymieniana 1000km temu, podczas wymiany rozrządu. Układ jest odpowietrzony (tak mi się wydaje przynajmniej) podczas odkręcania odpowietrznika woda leci jak głupia. Czytając posty na forum zacząłem od zczytania błędów klimatronika. Oto one:
- 08.4 Potencjometr silnika klapy regulacji temperatury, czasem zwarcie
- 08.7 Klapa regulacji temperatury, czasem blokowana
- 11.7 Klapa centralna, czasem blokowana
- 13.7 Klapa nogi/odszraniacz, czasem blokowana
- 15.5 Klapa powietrza, ciągła blokada
- 18.3 Napięcie dmuchawy świeżego powietrza, sporadyczne
- 65.1 ????
Zacząłem więc sprawdzać potencjometr klapy zimne/ciepłe powietrze oraz ten odpowiadający za błąd 15.5. Ten pierwszy nie działał i po przeczyszczeniu ożył. Aczkolwiek nie pracuje płynnie lecz z przerwami. Czy tak powinien pracować? link do filmiku -
Kolejny też sprawdziłem i zauważyłem że miał ułamany plasticzek który jest osadzony na potencjometrze. Czy ten potencjometr jest istotny jeśli chodzi o pojawienie się ogrzewania w aucie? Kolejną rzeczą jaką sprawdziłem był zawór znajdujący się przy odpowietrzniku, działający pneumatycznie. Okazało się że nie dociera do niego powietrze które by go unosiło.... Tak to wygląda .. W przewodzie który dochodzi bezpośrednio do niego nie ma nic. Bezpośrednie podpięcie wężyka omijając zawór pod który jest podpięty sprawia że wszystko działa. Ręczne unoszenie zaworka również nic nie daje, ciepła nie ma nadal. Usuwałem błędy VAGiem i zostały tylko 2:
- 15.1 (G113) Potencjometr silnika klapy powietrza, ciągła przerwa,
- 65.1 ????
Jak widać obieg ciepła raczej jest skoro oba przewody są ciepłe. Najgorsze jest to że idzie zima a jak wiadomo bez ogrzewania użytkowanie auta nie zapowiada się za dobrze. Zaczynam rozkładać ręce. Czy wymiana nagrzewnicy jest koniecznością? Nie ukrywam, że wymiana była by ostatecznością. Przepłukać jej niestety nie mam możliwości. Bardzo liczę na waszą pomoc. Pozdrawiam Patryk.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Deska rozdzielcza, nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie”