[A6 C4] Wyświetlacze w panelu klimatronika. Wymienne?
- Mpi_
- Adept
- Posty: 48
- Rejestracja: 2015-10-06, 11:39
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Gdańsk/Kartuzy
[A6 C4] Wyświetlacze w panelu klimatronika. Wymienne?
Witam. Otóż kupiłem Audi A6 C4 z klimatronikiem. Problem w tym, że w panelu sterującym wewnątrz pojazdu pierwszy wyświetlacz jest zbity i prawie nic na nim nie widać. Kupiłem inny panel ale nie zwróciłem uwagi, że numer nie jest ten sam i klima na nim niestety nie działa. Z uwagi na to, że nowy panel ma całe wyświetlacze a stary ma zbite nasunęło mi się pytanie... Czy można przełożyć same wyświetlacze z jednego panelu klimatronika do drugiego i w dodatku o innym numerze seryjnym? Czy sterowanie zostanie takie samo czy już mi klima przestanie działać? Znalazłem na youtube filmik jak jakiś Rusek ma zdjęte wyświetlacze i widać, że one są na taśmie więc wymiana jest prawdopodobna ale czy ta płytka nie ma czasem wbudowanego softa? Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 2016-05-09, 22:21 przez Mpi_, łącznie zmieniany 1 raz.
Był sedan A6 96' 2,0 8V , był sedan 100 91' 2,8 V6, jest Avant 94' 2,6 V6
-
- Mechanik
- Posty: 218
- Rejestracja: 2015-06-14, 23:34
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Rzeszów
Rozbierz obydwa i zobacz czy taśmy się zgadzają, ewentualnie czy numery wyświetlaczy takie same, ja bym próbował bo i tak nie masz nic do stracenia Od razu kup sobie żarówki do podświetlenia na wymianę.
A6 C4 Avant 2.8 30V Quattro - jest
S4 C4 Avant 2.2 20V Turbo Quattro - było
S6 C4 Avant 2.2 20V Turbo ++ - jest
S4 C4 Avant 2.2 20V Turbo Quattro - było
S6 C4 Avant 2.2 20V Turbo ++ - jest
- Mpi_
- Adept
- Posty: 48
- Rejestracja: 2015-10-06, 11:39
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Gdańsk/Kartuzy
Wybaczcie, może jestem trochę ograniczony informatycznie, ale co to są te całe tagi? Co tam wpisać?
Ostatnio zmieniony 2016-05-09, 21:49 przez Mpi_, łącznie zmieniany 1 raz.
Był sedan A6 96' 2,0 8V , był sedan 100 91' 2,8 V6, jest Avant 94' 2,6 V6
- Binas Tuchola
- Moderator
- Posty: 353
- Rejestracja: 2012-04-23, 22:13
- Imię: Wojciech
- Moje Audi: 100 C4
- Rok produkcji: 1992
- Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: FWD
- Skąd: Tuchola
- Podziękował: 1 raz
- Butterbean
- Administrator
- Posty: 3585
- Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
- Imię: Tom
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Olsztyn
- Płeć:
Mpi_, zwroc sie do ktoregos modera na pw zeby wyjasnil ci co to tagi.skoro instrukcja obslugi forumjest niezrozumiala.nie zdziw sie jesli ktos dowali ci zaraz kolejne ostrzezenie..
sprzedaż częsci używanych-
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
- Mpi_
- Adept
- Posty: 48
- Rejestracja: 2015-10-06, 11:39
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Gdańsk/Kartuzy
A więc witam ponownie. Zamieniłem same przednie części panelu i działa wszystko jak trzeba )
Dodam, że podmianka poszła między panelami widocznymi na zdjęciu poniżej.
W praktyce wyglądało to tak:
1. Najpierw trzeba naruchać imbusa i odkręcić zaczepy po obu stronach panelu. Wcześniej oczywiście podważyć czymś osłonę i ją zdjąć. (spoko, nie pęknie)
2. Wypiąć cztery kostki w tylnej części panelu.
3. Śruby mocujące część sterującą czyli przyciski i wyświetlacze. Jedna śruba po jednej stronie i dwie z drugiej.
4.Ostrożnie wyjmujemy przód panelu i odpinamy kostkę (jeszcze bardziej ostrożnie, żeby nie uszkodzić taśmy, płytki i styków w kostce. Elektronika to delikatna sprawa
5. Wpinamy przód z innego panelu i postępujemy jak wcześniej tyle, że w odwrotnej kolejności. Przy okazji warto wymienić żaróweczki na nowe (4 sztuki).
----------------------------------------------------------------------
A tu zdjęcie obu paneli :
I koniec końców wszystko działa.
Na koniec chciałbym podziękować za odpowiedzi forumowiczom. Morał tej historii jest taki, że przy stłuczonym wyświetlaczu klimatronika nie musimy szukać nowego z tym samym numerem seryjnym. Płytka wyświetlaczy prawdopodobnie pasuje z każdego do każdego (choć głowy nie dam ale na 99% tak jest) . Pozdrawiam
Dodam, że podmianka poszła między panelami widocznymi na zdjęciu poniżej.
W praktyce wyglądało to tak:
1. Najpierw trzeba naruchać imbusa i odkręcić zaczepy po obu stronach panelu. Wcześniej oczywiście podważyć czymś osłonę i ją zdjąć. (spoko, nie pęknie)
2. Wypiąć cztery kostki w tylnej części panelu.
3. Śruby mocujące część sterującą czyli przyciski i wyświetlacze. Jedna śruba po jednej stronie i dwie z drugiej.
4.Ostrożnie wyjmujemy przód panelu i odpinamy kostkę (jeszcze bardziej ostrożnie, żeby nie uszkodzić taśmy, płytki i styków w kostce. Elektronika to delikatna sprawa
5. Wpinamy przód z innego panelu i postępujemy jak wcześniej tyle, że w odwrotnej kolejności. Przy okazji warto wymienić żaróweczki na nowe (4 sztuki).
----------------------------------------------------------------------
A tu zdjęcie obu paneli :
I koniec końców wszystko działa.
Na koniec chciałbym podziękować za odpowiedzi forumowiczom. Morał tej historii jest taki, że przy stłuczonym wyświetlaczu klimatronika nie musimy szukać nowego z tym samym numerem seryjnym. Płytka wyświetlaczy prawdopodobnie pasuje z każdego do każdego (choć głowy nie dam ale na 99% tak jest) . Pozdrawiam
Był sedan A6 96' 2,0 8V , był sedan 100 91' 2,8 V6, jest Avant 94' 2,6 V6
-
- Mechanik
- Posty: 218
- Rejestracja: 2015-06-14, 23:34
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Rzeszów
Wysuń popielniczkę i od spodu podważyć, albo od góry przy radiu ( zależy jakie masz radio ). Ja zawsze używam starego małego nożyka obklejonego paroma warstwami taśmy i delikatnie wyciągam bez uszkadzania dekoru. Dekor jest na metalowych zaczepach i jest go trudno uszkodzić.
A6 C4 Avant 2.8 30V Quattro - jest
S4 C4 Avant 2.2 20V Turbo Quattro - było
S6 C4 Avant 2.2 20V Turbo ++ - jest
S4 C4 Avant 2.2 20V Turbo Quattro - było
S6 C4 Avant 2.2 20V Turbo ++ - jest
-
- Mechanik
- Posty: 218
- Rejestracja: 2015-06-14, 23:34
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Rzeszów
Przyłóż lutownice do lutu i ewentualnie dodaj troszkę nowej cyny tylko żebyś zwarcia nie zrobił Ewentualnie odciągnąć luty i na nowo spoiwo położyć tylko oczywiście ołowiowe ( to normalnie dostępne w sklepach ) i powinno być git.
A6 C4 Avant 2.8 30V Quattro - jest
S4 C4 Avant 2.2 20V Turbo Quattro - było
S6 C4 Avant 2.2 20V Turbo ++ - jest
S4 C4 Avant 2.2 20V Turbo Quattro - było
S6 C4 Avant 2.2 20V Turbo ++ - jest