Witam.
Jak wszyscy wiedza ostatnio zrobiło się cieplej, także zacząłem korzystać z klimy.
Jednak nie chłodzi ona idealnie. Błędy zostały sprawdzone i nic nie ma. Mam pytanie czy wewnątrz znajduje się jakiś czujnik temperatury? Jeżeli nie ma to pozostało mi jedynie napełnienie i sprawdzenie szczelności.
Pozdrawiam
[100 C4] Klimatronik, czujnik temperatury
-
- Adept
- Posty: 30
- Rejestracja: 2015-10-27, 09:21
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Gdynia
[100 C4] Klimatronik, czujnik temperatury
Ostatnio zmieniony 2016-04-05, 09:04 przez avenssis, łącznie zmieniany 1 raz.
avenssis
-
- Mechanik
- Posty: 105
- Rejestracja: 2016-01-21, 08:41
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: północna pólkula
Przy obecnych temperaturach możesz mieć odczucia zaburzone. Bo różnica między tym co w aucie, a tym co na zewnątrz nie jest duża.
Latem jak masz 35*C w słońcu to klima robi wrażenie polewania zimną wodą.
Ale po zimie może też i gaz po części uszedł.
Pro forma wyczyść porządnie chłodnicę klimy.
Filtr przeciwpyłkowy -słabszy przepływ powietrza to szybsze działanie czujnika "przeciwoblodzeniowego" i niższa wydajność klimy.
Włącz klimę po dłuższym przestoju auta i zerknij, czy sprężarka wystartowała od razu i czy pracuje ciągle aż zrobi się chłodno. Bo jak pracuje cyklicznie, z dość krótkim odstępem czasu to zazwyczaj jest to oznaka zbyt niskiego ciśnienia gazu(wywołanego w 90% przypadków zmniejszeniem jego ilości).
Czujniki są w kabinie -zbierają informacje dla sterownika, by ten mógł ustawić nam wybraną temperaturę.
Jednak puść klimę na maksa, na LO ustaw i powinno iść pełną gębą.
Pod maską też są czujniki -presostaty ustalające ciśnienia w układzie, czujniki temperatury(np. ten zapobiegający włączeniu klimy przy temperaturze niższej niż bodajże 5*C).
Sumując -udrożnij układ dla powietrza, więc chłodnica i filtr przeciwpylkowy(ale nie jeździj z wyjętym!).
Jeżeli to nie pomoże to raczej praktyka wskazuje, że gaz spindala. R134 to czołówka najbardziej lotnych gazów świata. Ucieczka z Alcatraz to dla niego bułka z masłem
Powietrze nie przejdzie, azot może nie przejść lub zrobi to powoli, a r134 spierdzieli.
Latem jak masz 35*C w słońcu to klima robi wrażenie polewania zimną wodą.
Ale po zimie może też i gaz po części uszedł.
Pro forma wyczyść porządnie chłodnicę klimy.
Filtr przeciwpyłkowy -słabszy przepływ powietrza to szybsze działanie czujnika "przeciwoblodzeniowego" i niższa wydajność klimy.
Włącz klimę po dłuższym przestoju auta i zerknij, czy sprężarka wystartowała od razu i czy pracuje ciągle aż zrobi się chłodno. Bo jak pracuje cyklicznie, z dość krótkim odstępem czasu to zazwyczaj jest to oznaka zbyt niskiego ciśnienia gazu(wywołanego w 90% przypadków zmniejszeniem jego ilości).
Czujniki są w kabinie -zbierają informacje dla sterownika, by ten mógł ustawić nam wybraną temperaturę.
Jednak puść klimę na maksa, na LO ustaw i powinno iść pełną gębą.
Pod maską też są czujniki -presostaty ustalające ciśnienia w układzie, czujniki temperatury(np. ten zapobiegający włączeniu klimy przy temperaturze niższej niż bodajże 5*C).
Sumując -udrożnij układ dla powietrza, więc chłodnica i filtr przeciwpylkowy(ale nie jeździj z wyjętym!).
Jeżeli to nie pomoże to raczej praktyka wskazuje, że gaz spindala. R134 to czołówka najbardziej lotnych gazów świata. Ucieczka z Alcatraz to dla niego bułka z masłem
Powietrze nie przejdzie, azot może nie przejść lub zrobi to powoli, a r134 spierdzieli.
Ostatnio zmieniony 2016-04-05, 09:26 przez miron72, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Mechanik
- Posty: 192
- Rejestracja: 2013-12-09, 12:21
- Imię: Mariusz
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1995
- Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: FWD
- Skąd: Krzeszowice
- Płeć: