[ALL] Silniczek klapki nawiewu V85

Surchon
Mechanik
Mechanik
Posty: 216
Rejestracja: 2017-05-15, 21:31
Imię: Michał
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Kontakt:

[ALL] Silniczek klapki nawiewu V85

Post autor: Surchon »

Cześć! Mam problem z silniczkiem klapki nawiewu V85 (sterowanie nawiewem szyba/nogi). Komputer pokazał błąd:
00603 - Footwell/defroster Flap Positioning Motor (V85)
41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent
Po drobnej męczarni dobrałem się do niego, zdemontowałem i zauważyłem, że w ogóle nie chodzi. Zamówiłem drugi podpiąłem wtyczkę - zobaczyłem ruch i go zamontowałem. Uznałem, że skoro przy moim nie było żadnej reakcji, a nowy wykazał jakieś działanie to znaczy, że mój padł. Niestety po złożeniu wszystkiego okazało się, że jednak coś jest nie tak. Nowy silniczek pracuje bardzo powoli, zacina się i generalnie coś go boli - pytanie czy to jego wina. Błąd dalej wyskakuje. Tutaj link do filmiku, który przedstawia działanie: KLIK
Teraz nie mam pojęcia co robić dalej. Zamawiać kolejny silniczek i montować? Czy może to nie jego wina - jednak jeśli to nie on to co jest grane?! Tego chyba nie da się źle złożyć... Raczej nic go nie może blokować, bo co? Skoro poprzedni nie działał w ogóle, a ten w jakiś sposób funkcjonuje to raczej nie jest wina panelu? Drugi silniczek jest niesprawny? Można go jakoś zreanimować czy zamawiać kolejny? Podpowiedzcie proszę co z tym zrobić... Dzięki!

PS: A może trzeba go jakoś adaptować, aby funkcjonował poprawnie? Jeśli tak to co powinienem zrobić?
Surchon
Mechanik
Mechanik
Posty: 216
Rejestracja: 2017-05-15, 21:31
Imię: Michał
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Surchon »

Problem rozwiązany. Mój silniczek był zepsuty i kupiłem również zepsuty. Wiadomość dla potomnych - może się komuś przyda.

Do silniczków da się dostać bez ściągania kokpitu/środkowego tunelu. Jest trochę ciasno i trzeba się namęczyć, ale się da. Od strony pasażera odkręcamy schowek i ściągamy kolanko kierujące powietrze do góry na szybę. Następnie szukamy niebieskiej dźwigni. Odkręcamy śrubeczkę która ją trzyma i ściągamy cięgno. Następnie odkręcamy jedną śrubeczkę trzymającą czarny plastik do którego przymocowane są silniczki. Idziemy na stronę kierowcy - tu jest więcej zabawy. Trzeba zdemontować nawiew na nogi, kolanko kierujące powietrze na szybę i odkręcić nakrętkę trzymającą plastik (tj. część środkowego tunelu). Trzeba będzie odginać tą część, ale spokojnie - nie złamie się. Ja przymocowałem za pomocą kabla do kierownicy :)) Następnie demontujemy metalowy wspornik przykręcony na cztery śruby z łbem sześciokątnym 8mm. Później to samo co po stronie pasażera - odkręcamy dwie śrubki, ściągamy cięgno i wyciągamy ten plastik do którego przymocowane są silniczki w stronę kierowcy. W pewnym momencie trzeba odpiąć wtyczki, bo kable będą nas blokowały. Plastik można wyciągnąć całkiem razem z silniczkami lub po prostu wysunąć i wykręcić silniczek. Za pierwszym razem zeszło mi z tym wiele godzin - jednak za drugim w godzinkę zdemontowałem i złożyłem wszystko do kupy. Jeśli się wie co gdzie i jak trzeba zrobić to nie jest to takie ciężkie do zrobienia - jedyny minus, że jest trochę ciasno i trzeba się kłaść :P
ODPOWIEDZ

Wróć do „Deska rozdzielcza, nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie”