[100 C4] Pompka się nie odzywa

kajoj
Mechanik
Mechanik
Posty: 126
Rejestracja: 2014-04-21, 07:15
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Toruń

[100 C4] Pompka się nie odzywa

Post autor: kajoj »

Witam,jakimś cudem wczoraj nie mogłem zamknąć auta.Alarm się uzbraja ,ale pompka nie zamyka ryglów i nie słychać jej pracy .Parę miesięcy temu poprawiałem przy klapie bagażnika wężyk bo się z sunłął a potem wszystko grało.Gdzie szukać gdzie jest bezpiecznik od pompki i gdzie pompka się znajduję,z ego co wyczytałem pod akumulatorem kanapy tył.
Awatar użytkownika
Rozarh
Adept
Adept
Posty: 32
Rejestracja: 2019-06-12, 08:32
Imię: Arkadiusz
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1991
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: opolskie
Płeć:

Post autor: Rozarh »

Pompka jest pod tylną kanapą po lewej stronie zamknięta w piance jak na rysunku: 862-000
Bezpiecznik pompki to 3 od góry w drugim rzędzie: 15A niebieski. W/g opisu: "Emergency Flasher Switch, Central Locking/Alarm System/Interior Light Delay Control Module". Jeśli to on padł to pompka może być zatarta - 15A to duży prąd.
kajoj
Mechanik
Mechanik
Posty: 126
Rejestracja: 2014-04-21, 07:15
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Toruń

Post autor: kajoj »

W bezpiecznikach od kierowcy?Tam mam szukać czy w podszybiu?
Awatar użytkownika
Rozarh
Adept
Adept
Posty: 32
Rejestracja: 2019-06-12, 08:32
Imię: Arkadiusz
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1991
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: opolskie
Płeć:

Post autor: Rozarh »

Po lewej stronie kokpitu. Na podszybiu są raczej przekaźniki
kajoj
Mechanik
Mechanik
Posty: 126
Rejestracja: 2014-04-21, 07:15
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Toruń

Post autor: kajoj »

Bezpiecznik sprawdzony i jest sprawny,pompka dalej nie żyje. Muszę zerknąc do pompki.Czy byłe jeden rodzaj czy 2 rodzaje?Bo chciałbym się rozejrzeć
Awatar użytkownika
Rozarh
Adept
Adept
Posty: 32
Rejestracja: 2019-06-12, 08:32
Imię: Arkadiusz
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1991
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: opolskie
Płeć:

Post autor: Rozarh »

Pompka jest zabudowana w piance. Jeśli się kręci to nie za bardzo ją słychać - nie pamiętam, bo moje Audi stoi od prawie dwóch lat.
Podnieś kanapę, wyjmij ją z pianki i sprawdź. Odepnij przewód powietrzny, zamknij drzwi i próbuj je zaryglować - pompka powinna zacząć działać. Jak przyłożysz palec do jej wylotu to powinna dmuchać albo ssać - w zależności czy blokuje zamki czy odblokowuje. Jeśli to robi, to najprawdopodobniej jest nieszczelność w układzie powietrznym blokady zamka.

Aha, kiedyś w starym Audi (100 C3 2.0) usunąłem pompkę powietrzną i zamontowałem siłowniki elektryczne w miejsce pneumatycznych - może tak jest u Ciebie? Wtedy nie znajdziesz pompki...
kajoj
Mechanik
Mechanik
Posty: 126
Rejestracja: 2014-04-21, 07:15
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Toruń

Post autor: kajoj »

Etka pokazuje 2 typy pomp różnią się tylko literą ostatnią; 4A0 862 257H i 4A0 862 257J
Dodek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 794
Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: c.k
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Dodek »

Pewnie padły przekaźniki w module który jest w obudowie pompki. - one sterują zamykanie zamka -1 przekaznik a 2 przekaźnik odmykaniem.
Koszt przekaźników jest ok 5 czy 8zł za szt- wymiarowo to takie czarne albo szare 1x2cm lutowane w płytke - najszczesciej pada 1 ale lepiej kupic 2, potem trzeba to przelutować i działa spowortem. Gdzieś jeszcze miałem te przekaźniki
Wylutuj stare i idź do elektronicznego niech ci zamowią podobne - koszt smieszny a to na pewno to.

Wystarczy to przelutować i działa - robiłem to 7 czy 8 lat temu bo też przestało sie załaczać
AEL INSIDE
ODPOWIEDZ

Wróć do „Centralny zamek, alarm, immobilajzer”