[100 C4] Montaż elektrycznych szyb

Awatar użytkownika
pawlo12
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 93
Rejestracja: 2012-12-23, 20:58
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Śląsk

Post autor: pawlo12 »

Dlamnie te schematy to trochę ciemna magia :-> jest niby tylko 7 kabelków :mrgreen:
piotrek21
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 69
Rejestracja: 2014-02-23, 16:41
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Hajnówka/Białystok

Post autor: piotrek21 »

To może ja dorzucę swoje trzy grosze, bo tak się składa, że mam akurat obok całą kompletną instalację 4 elektrycznych szyb z A6 z 1996 roku z tzw. "komfortem", czyli funkcją auto, krótkie przyciśnięcie opuszczania - szyba jedzie do końca w dół, krótkie naciśnięcie podnoszenia - szyba jedzie do końca w górę. Całość jest sterowana małym, jednomiejscowym przekaźnikiem numer 365, numer katalogowy 8D0 959 257.
Więc zaczynamy. Po pierwsze, potrzebujesz bezpiecznika obwodu elektrycznych tylnych szyb. Jest to taki sam jak bezpiecznik obwodu szyb przednich, montowany w skrzynce przekaźników na podszybiu. Jego numer to 443 937 105A, 30A. Montujesz go jak na zdjęciach:

Obrazek

Obrazek

- Dalej z tego bezpiecznika prowadzisz gruby przewód (na oko 2,5mm2) czerwono-czarny, który w oryginalnej instalacji pod silikonowym kondonikiem rozdziela się na dwa przewody już bezpośrednio idące na grube czerwono-czarne kable w Twojej uciętej wiązce po jednej i po drugiej stronie.
- Brązowy przewód tej samej długości w Twojej uciętej wiązce to masa, prowadzisz do punktu masowego na słupku w nogach kierowcy.
- Następnie w wiązce przednich drzwi musisz pod izolacją znaleźć przewody czerwono-szare, które też wszystkie spotykają się razem pod silikonowym kapturkiem. Do tych przewodów dołączasz swoje przewody czerwono-szare z uciętych wiązek drzwi.
- Przewody czerwono-brązowe z Twoich uciętych wiązek spotykają się razem w wyłączniku zasilania szyb tylnych tak jak na zdjęciu:

Obrazek

Dalej połącz pozostałe przewody uciętych wiązek kolorami z przełącznikami w panelu kierowcy tak jak na poniższych zdjęciach:

Obrazek

Obrazek

Kostka czerwona (szyba tylna od strony kierowcy):
- przewód żółto - czarny (złącze numer 1 przełącznika) - przewód żółto-czarny uciętej wiązki tylnych drzwi od strony kierowcy,
- przewód żółty (złącze numer 2 przełącznika) - przewód żółty uciętej wiązki tylnych drzwi od strony kierowcy,
- przewód czerwono-szary (złącze numer 4 przełącznika) dołączasz do reszty przewodów czerwono-szarych pod gumowym kapturkiem wspomnianych wcześniej,
- przewody brązowe (złącza 3 i 5 przełącznika) - masa, czyli albo prowadzisz do punktu masowego na słupku w nogach kierowcy, lub też możesz w wiązce przednich szyb znaleźć pod izolacją miejsce gdzie spotykają się wszystkie masy - brązowe przewody pod gumowym kapturkiem,

Kostka żółta (szyba tylna od strony pasażera):
- przewód zielono-żółty (złącze numer 1 przełącznika) - przewód zielono-żółty uciętej wiązki tylnych drzwi od strony pasażera,
- przewód biało-czarny (złącze numer 2 przełącznika) - przewód biało-czarny uciętej wiązki tylnych drzwi od strony pasażera,
- przewód czerwono-szary (złącze numer 4 przełącznika) dołączasz do reszty przewodów czerwono-szarych pod gumowym kapturkiem wspomnianych wcześniej,
- przewody brązowe (złącza 3 i 5 przełącznika) - masa, czyli albo prowadzisz do punktu masowego na słupku w nogach kierowcy, lub też możesz w wiązce przednich szyb znaleźć pod izolacją miejsce gdzie spotykają się wszystkie masy - brązowe przewody pod gumowym kapturkiem,

Oprócz tego do drugiego niepodłączonego złącza wyłącznika zasilania tylnych szyb prowadzisz przewód czerwono-szary tak samo jak do przełączników tylnych szyb (od wspólnego punktu pod silikonowym kapturkiem),

Obrazek

W tym momencie niepodłączone powinno zostać Ci jedynie po jednym takim samym, biało-żółtym przewodzie z każdej uciętej wiązki. Prowadzisz oba te przewody do wspólnego punktu w wiązce, gdzie tak jak wcześniej pod silikonowym kapturkiem spotykają się wszystkie biało-żółte przewody, a następnie prowadzą do przekaźnika szyb, a konkretnie do jego złącza KS.

Starałem się opisać to możliwie najprościej, taka instrukcja krok po kroku, tak jak jest to zrobione w oryginale, gdyby były jakieś pytania to proszę pytać, instalację mam na wierzchu w domu, pozdrawiam.
Awatar użytkownika
pawlo12
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 93
Rejestracja: 2012-12-23, 20:58
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Śląsk

Post autor: pawlo12 »

Bardzo ładnie to opisałeś.Myślę że teraz dam rade.Co prawda to jeszcze całą instalacje z auta mam tylko jak drzwi posciągałem z auta dawcy to poucinałem kable zaraz za drzwiami a reszte instalacji miałem opalić :mrgreen: ale puki co leży w kupie :lol: dzięki serdeczne za pomoc :ok:
Awatar użytkownika
gavotte
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 383
Rejestracja: 2012-07-31, 21:38
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Hrubieszów

Post autor: gavotte »

Również chce wrzucic 4x elektryczne i mam okazje zakupu z avanta i tutaj pytanie. Jak wyglada sprawa z ramkami i mechanizmem szyb? Ramki trzeba kupic przystosowane pod mechanizmy czy śmiało podejdzie sam mechanizm do ramki z sedana?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Lusterka, szyby, szyberdach”