[ALL] Tuleje poliuretanowe - wady i zalety
-
- C4 Autorytet
- Posty: 272
- Rejestracja: 2011-11-09, 23:08
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Łódź
[ALL] Tuleje poliuretanowe - wady i zalety
Witam.
Zaczne temat, bo sam jestem ciekawy zamiany na Poli pewnych elementów zawiechy. Jakie wady a jakie zalety tulei poliuretanowych ?
Pozdr
Zaczne temat, bo sam jestem ciekawy zamiany na Poli pewnych elementów zawiechy. Jakie wady a jakie zalety tulei poliuretanowych ?
Pozdr
AEL quattro rodzinny czterołap po koksie
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1443
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1443
-
- Adept
- Posty: 28
- Rejestracja: 2013-12-04, 18:54
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Bielsk Podlaski
Zalety tak jak Mrozu76 napisal sztywniejsze zawieszenie ale tez zalezne jest to od tego jakiej twardosci sie uzywa bo zakres tam gdzie ja przykladowo sie zaopatruje jest od 55Sh do 95sh.
Odpowiednik gumy to 70-75Sh ja mam ciut twardze 85Sh i nie jest az tak zle.
druga zaleta to to ze poliuretan nie tak sie zuzywa jest bardziej odporny na scieranie i czynniki zewnetrzne niz normalna guma.
Robie teraz poduszki belki do C4 z poliuretanu: http://allegro.pl/tuleja-sanek-tylna-za ... 79405.html
sztywnosci w niej mozna rzec ze nie ma bo reka ruszasz srodek co tez przeklada sie na prowadzenie w zakretach z poliuretanu bedzie sztywno
Wada Hmmm komfort troche sie pogarsza ale jak juz napisalem wyzej zalezy jakiej twardosci sie uzywa tak jak i za sprezynami, amorkami itd
No i cena troszke niektorych odstrasz bo niby drogo ale wymieniasz raz na jakis czas( bardzo dlugi)
P.s Butterbean nie bierz tego jako auto reklame dalem tylko przyklad
Odpowiednik gumy to 70-75Sh ja mam ciut twardze 85Sh i nie jest az tak zle.
druga zaleta to to ze poliuretan nie tak sie zuzywa jest bardziej odporny na scieranie i czynniki zewnetrzne niz normalna guma.
Robie teraz poduszki belki do C4 z poliuretanu: http://allegro.pl/tuleja-sanek-tylna-za ... 79405.html
sztywnosci w niej mozna rzec ze nie ma bo reka ruszasz srodek co tez przeklada sie na prowadzenie w zakretach z poliuretanu bedzie sztywno
Wada Hmmm komfort troche sie pogarsza ale jak juz napisalem wyzej zalezy jakiej twardosci sie uzywa tak jak i za sprezynami, amorkami itd
No i cena troszke niektorych odstrasz bo niby drogo ale wymieniasz raz na jakis czas( bardzo dlugi)
P.s Butterbean nie bierz tego jako auto reklame dalem tylko przyklad
Ostatnio zmieniony 2014-01-31, 14:01 przez antyp11, łącznie zmieniany 2 razy.
Jest:
S4 C4 sedan 4.2 ABZ TT
200 C3 Biała perła 2.2t 10v 300+
90 B3 sedan 2.0 20v NM 160KM
Coupe 89 2.0 16v turbo FWD
100 C3 Quattro 2.0 RT+k26
Było:
80 GT b2 sedan 1.8 DZ
90 Coupe 2.3 NG 136 KM
S4 C4 sedan 2.2 20vt
S4 C4 sedan 4.2 ABZ TT
200 C3 Biała perła 2.2t 10v 300+
90 B3 sedan 2.0 20v NM 160KM
Coupe 89 2.0 16v turbo FWD
100 C3 Quattro 2.0 RT+k26
Było:
80 GT b2 sedan 1.8 DZ
90 Coupe 2.3 NG 136 KM
S4 C4 sedan 2.2 20vt
- Paweł.S
- Adept
- Posty: 41
- Rejestracja: 2013-01-14, 21:18
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Białystok
zalety na pewno są takie że są dużo wytrzymalsze od oryginalnych co do prowadzenia... silnik przed przednią osia duża masa c4 nie zostało stworzone do jazdy po szybkich zakrętach jest jedynie kanapą do jazdy na wprost auto bedzie nie twardsze a sztywniejsze niektórzy te dwie rzecz mylą być może bedzie też bardziej precyzyjne ale jak mówiłem z pontonu wyścigówki nie zrobisz zostaje kwestia trwałości poliuretanu chociaż elementy zawieszania lemfordera również sporo wytrzymują także jeśli ktoś dużo nie jeździ to nie warto ładować poli taka jest moja opinia
-
- Audi Mastah
- Posty: 871
- Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Oleśnica (28-220)
Ale jak rozumiem można zachować twardość gumy a wytrzymałość będzie poliuteranu? Bo w sumie może być tak, że "zaoszczędzę" na tulejach a po tyłku dostanie coś "dalej".
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
-
- Adept
- Posty: 28
- Rejestracja: 2013-12-04, 18:54
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Bielsk Podlaski
Jak najbardziej mozna zachowsc twardosc gumy a i mieksze sie da ale wtedy to juz odlew wchodzi w gre, bo mieksze bardzo sie ciagna przy obrobceprzemoprzem pisze:Ale jak rozumiem można zachować twardość gumy a wytrzymałość będzie poliuteranu? Bo w sumie może być tak, że "zaoszczędzę" na tulejach a po tyłku dostanie coś "dalej".
Przemoprzem co miales na mysli mowiac ze dostanie cos innego po tylku?
Jest:
S4 C4 sedan 4.2 ABZ TT
200 C3 Biała perła 2.2t 10v 300+
90 B3 sedan 2.0 20v NM 160KM
Coupe 89 2.0 16v turbo FWD
100 C3 Quattro 2.0 RT+k26
Było:
80 GT b2 sedan 1.8 DZ
90 Coupe 2.3 NG 136 KM
S4 C4 sedan 2.2 20vt
S4 C4 sedan 4.2 ABZ TT
200 C3 Biała perła 2.2t 10v 300+
90 B3 sedan 2.0 20v NM 160KM
Coupe 89 2.0 16v turbo FWD
100 C3 Quattro 2.0 RT+k26
Było:
80 GT b2 sedan 1.8 DZ
90 Coupe 2.3 NG 136 KM
S4 C4 sedan 2.2 20vt
-
- Audi Mastah
- Posty: 871
- Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Oleśnica (28-220)
Chodzi mi o to, że jak usztywnimy jakiś element typu tuleja to dalsze podzespoły będą przyjmować większe obciążenia - coś w tym sensie.
Tak mi się wydaje, że najlepiej utrzymać twardość gumy, żeby nie usztywnić za mocno wszystkiego.
Tak mi się wydaje, że najlepiej utrzymać twardość gumy, żeby nie usztywnić za mocno wszystkiego.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
-
- Adept
- Posty: 28
- Rejestracja: 2013-12-04, 18:54
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Bielsk Podlaski
Po czesci sie zgodze ale poliuretan tez tlumi drgania nawet ten twardszy. Ostatnio dla RsSerwis robilem poduszki do S2 moc ponad 600KM na srednia twardosc i byli sami zdziwieni ze tlumia drgania silnika. nawet przy ostrym starcie z procedury i na dwu-tarczowym Helixie jest lepiej niz na oriprzemoprzem pisze:Chodzi mi o to, że jak usztywnimy jakiś element typu tuleja to dalsze podzespoły będą przyjmować większe obciążenia - coś w tym sensie.
Jest:
S4 C4 sedan 4.2 ABZ TT
200 C3 Biała perła 2.2t 10v 300+
90 B3 sedan 2.0 20v NM 160KM
Coupe 89 2.0 16v turbo FWD
100 C3 Quattro 2.0 RT+k26
Było:
80 GT b2 sedan 1.8 DZ
90 Coupe 2.3 NG 136 KM
S4 C4 sedan 2.2 20vt
S4 C4 sedan 4.2 ABZ TT
200 C3 Biała perła 2.2t 10v 300+
90 B3 sedan 2.0 20v NM 160KM
Coupe 89 2.0 16v turbo FWD
100 C3 Quattro 2.0 RT+k26
Było:
80 GT b2 sedan 1.8 DZ
90 Coupe 2.3 NG 136 KM
S4 C4 sedan 2.2 20vt
- J.A.G
- Adam Horch
- Posty: 2519
- Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: podlaskie
Jeśli coś nie jest kamieniem/metalem to na pewno tłumi, kwestia jak bardzo i skutecznie. To że tłumi nie znaczy że jest ok, przy większych twardościach niż guma, na pewno deko bardziej dostają łożyska, sworznie wahaczy, końcówki dr, magiel i buda. Tuleje wahacza myślę, że są odpowiedno twarde, kwestia wytrzymałości, natomiast tuleje sanek już nie tak i tu bym może się zdecydował na twardszy poli.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
- Casian
- Administrator
- Posty: 1220
- Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
- Imię: Przemysław
- Moje Audi: 100 C4
- Rok produkcji: 1993
- Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: FWD
- Skąd: Świdnica
- Płeć:
No właśnie wymieniłem ostatnio jakieś 5 m-cy temu Febi.. i dziś odczuwam, że chyba ich żywot zaczyna biec ku końcowi... ktoś ma jakieś doświadczenie z tulejami sanek w poliuretnach ?J.A.G pisze:Jeśli coś nie jest kamieniem/metalem to na pewno tłumi, kwestia jak bardzo i skutecznie. To że tłumi nie znaczy że jest ok, przy większych twardościach niż guma, na pewno deko bardziej dostają łożyska, sworznie wahaczy, końcówki dr, magiel i buda. Tuleje wahacza myślę, że są odpowiedno twarde, kwestia wytrzymałości, natomiast tuleje sanek już nie tak i tu bym może się zdecydował na twardszy poli.
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!
perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
- verus
- Mechanik
- Posty: 123
- Rejestracja: 2012-12-24, 16:34
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Kraków
Miałem tuleje poliuretanowe w Audi 80 i to była porażka. W lecie jakoś się jeździło ale w zimie jak mróz przyszedł to auto było jak wóz drabiniasty. Wszystkie wibracje, drgania i uderzenia szły bezpośrednio na budę. Kupiłem ponoć najlepsze z Olkusza i całość z wymianą kosztowała mnie prawie 700zł. Po pół roku wszystko wypieprzyłem.
Do codziennej jazdy nie polecam. Do sportowej prędzej, auto nieco lepiej się prowadziło, oczywiście na równej nawierzchni
Do codziennej jazdy nie polecam. Do sportowej prędzej, auto nieco lepiej się prowadziło, oczywiście na równej nawierzchni