[Q] Pływa / ciąga na nierównościach

Awatar użytkownika
pawellike
Mechanik
Mechanik
Posty: 146
Rejestracja: 2011-07-07, 07:07
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Sobolew

Post autor: pawellike »

A co bedzie przyczyną, ze na zakrętach auto się tak na bok wychyla? Aż z fotela idzie ściągnąć czasem
pablo90
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 729
Rejestracja: 2011-06-21, 18:00
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: KR/TK

Post autor: pablo90 »

jak koledzy piszą, zabierz się za sprawdzenie górnych mocowań do tego masz 4 sruby na stronę. jak dobrze Ci pójdzie wymiana to nie będziesz musiał robić geometrii. mi się rozjechało o 0.7mm i nie chce mi sie robić o to geometrii całej.
poszukaj w dziale zawieszenie mojego tematu właśnie o górnym mocowaniu amora.
a co do bujania to nasze auta ogólnie do mega twardych nie należą.. 120 w zakręcie ostrym to góra.. oczywiście bez obniżonego zawiasu.
prędkość nie zabija, tylko zbyt szybkie jej wytracanie...
lipton
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 293
Rejestracja: 2011-05-31, 12:38
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Rzeszów

Post autor: lipton »

zaznacz sobie korektorem jak coś i spasuj tak samo ;) i bd git ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
pawellike
Mechanik
Mechanik
Posty: 146
Rejestracja: 2011-07-07, 07:07
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Sobolew

Post autor: pawellike »

Panowie, czy górne mocowanie amortyzatora wyciąga się razem z całym mcphersonem? Jeśli tak, to te gumy są w b.dobrym stanie...zarówno. Dziś rozmawiałem z mechanikiem ktory mi robił zawiechę. Powiedzial, że jak się auto wychyla w zakrętach, to wina leży po stronie amortyzatorów, jeśli pływa po jezdni przy nierównościach, to wina prawdopodobnie opon. Jeśli coś stuka z przodu, to kazał wjechać na kanał i sprawdzi (jak odbiorę auto). Dziś Jeździłem cały dzień pożyczonym autem "zza płota" :lol: od brata ciotecznego zgadnijcie czym jeździ ... A6 C4 2,5 TDI kombi, ośka, ciemna zieleń 1995r 8-) Pożyczyłem, bo on w stolicy teraz, auto w garażu stało, moje u lakiernika, a do pracy trzeba jakoś dojechać :-)
Jutro cyknę jakąś fotkę tego auta.

[ Dodano: 2011-07-26, 21:29 ]
A no i miałem napisać, że on wymienił 4x amortyzatory, trochę podniósł tyłek, że wygląda jak allroad :-P , jeżdzi na 16" felgach 205/60 oponki, bardzo przyjemnie się nim jeździ i nie wychyla się na boki jak moje audi. Zdobędę kasę, wymienię amortyzatory z tyłu i wtedy będę pewien ehh

Fotka:
Obrazek
(Audi do sprzedania)
Ostatnio zmieniony 2011-07-28, 07:26 przez pawellike, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Jest jeszcze coś takiego jak stabilizator. Wychylanie się w zakręcie wcale nie musi być spowodowane amortyzatorami a pływanie złymi oponami. Szczerze to trochę dziwne ma myślenie ten mechanik.

[ Dodano: 2011-08-02, 17:17 ]
Wiedz że amorki KYB na tył do quattro to koszt 300zł/szt (+/-30zł), Sachs 350-400zł.

Dalej nie napisałeś co dokładnie wymieniłeś. W/g ciebie kpl mcperson to amortyzator i przewody hamulcowe?
Poduszki amora może i wyglądają na dobre ale czy są... 30zł/stronę to nie wiele w porównaniu do 600, wymień i daj znać.
Ostatnio zmieniony 2011-08-02, 17:29 przez J.A.G, łącznie zmieniany 2 razy.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
lipton
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 293
Rejestracja: 2011-05-31, 12:38
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Rzeszów

Post autor: lipton »

stabilizatory w naszych autach raczej się nie psują tak samo jak gumy pod stabilizatorem...
Obrazek
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

lipton, no tu wlasnie sie troche mylisz.z doswiadczenia wiem ze te gumy w miejscu polaczenia z wachaczem musza byc w dobrym stanie do tego warto zeby gumy byly markowe...bardzo wazne w momencie hamowania.oraz w momencie jechania z predkosciami ponad 160km/h przy lekkim skrecie kiera potrafia wzbudzic takie tluczenie nadwozia ze strach ze odpadnie decha rozdzielcza...
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
Awatar użytkownika
pawellike
Mechanik
Mechanik
Posty: 146
Rejestracja: 2011-07-07, 07:07
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Sobolew

Post autor: pawellike »

Ja mam takie cos... skręcę kołami do oporu, wrzucę wsteczny, jadę ... i jest taki jeden wielki pojedynczy STUK z przedniego zawieszenia. Jak skręcę do połowy, to mniejszy stuk pojedynczy ... w którą stronę bym nie skręcił jest to samo. Tylko na wstecznym. Nie porzegub, bo by stukał w czasie skręcania non stop. Czyli co w takim razie? Obstawiam właśnie stabilizator (łączniki ewentualnie)
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

pawellike pisze:łączniki ewentualnie
W C4 brak czegoś takiego z przodu. Widać że nie wiesz nawet co masz w zawieszeniu, więc będziesz szukał i szukał co ci stuka. Nadal nie napisałeś co dokładnie robiłeś/wymieniałeś więc nie dziw się że ci ludzie nie pomagają. Obstawiaj dalej.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

_tag_brak

i proponuje przetrzepac swoje dzialy bo nadchodzi pittbul
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
Awatar użytkownika
pili
Mechanik
Mechanik
Posty: 105
Rejestracja: 2011-03-25, 20:52
Imię: Marcin
Moje Audi: S4 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 4.2 280KM (ABH)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Brodnica
Płeć:

Post autor: pili »

To dziwne skoro wymieniłeś wachacze bo właśnie luz na gumie łączącej wachacz ze stabilizatorem powoduje takie pojedyncze stuknięcie. Spróbuj też powoli zjechać kołem z krawężnika. Powinno się też pojawić to pojedyncze stuknięcie.
Awatar użytkownika
misiek3456
Adept
Adept
Posty: 44
Rejestracja: 2011-06-28, 22:23
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Środa Śląska

Post autor: misiek3456 »

Witaj sprawdzenie lozysk gornych amortyzatorow tak zwane poduszki jest bardzo prosty nie trzeba kolysac autem wystarczy spojrzec na gorny ,,talezyk'' i gume poduszki, powinna byc szczelina miedzy nimi,jezeli talezyk lezy na gumie to masz wybite lozyska, do wymiany poduszki i odrazu proponuje wymiane parami


pozdawiam :-)
misiek3456
Awatar użytkownika
pawellike
Mechanik
Mechanik
Posty: 146
Rejestracja: 2011-07-07, 07:07
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Sobolew

Post autor: pawellike »

J.A.G pisze:
pawellike pisze:łączniki ewentualnie
W C4 brak czegoś takiego z przodu. Widać że nie wiesz nawet co masz w zawieszeniu, więc będziesz szukał i szukał co ci stuka. Nadal nie napisałeś co dokładnie robiłeś/wymieniałeś więc nie dziw się że ci ludzie nie pomagają. Obstawiaj dalej.
Łącznik stabilizatora to przecież inaczej te gumy (zazwyczaj 4) ktore są na stabilizatorze. W Renówkach ciągle to wymieniałem.


Wymieniłem kompletne McPhersony tzn. to:
Obrazek


Dodatkowo wymienione zostały ostatnio wszystkie gumy-tuleje na wahaczach - LEMFORDER. Razem na stronę po 3 sztuki (dwie w wahaczu od strony koła i jedna guma gdzie wahacz jest zamocowany do sanek)

Wymieniłem opony na używane ale w b.dobrym stanie (głębokość bieżnika 7mm)



I teraz tak ... Nie wozi już po całej drodze auta, tylko na koleinach (ale to raczej norma)
Dalej słychać stuki w zawieszeniu, będę musiał znów udać się do mechanika.
Myślałem może że te dźwięki dochodzą gdzieś z okolic przekładni kierowniczej, ale ciężko mi jest to sprawdzić.
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

pawellike pisze:Łącznik stabilizatora to przecież inaczej te gumy
Cycki opadają... gumy to gumy, łącznik to łącznik. Podaj mi serwisówkę gdzie nazwano to "łącznik" W etce nazywa się to zewnętrzny element gumowo-metalowy wahacza.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
pawellike
Mechanik
Mechanik
Posty: 146
Rejestracja: 2011-07-07, 07:07
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Sobolew

Post autor: pawellike »

W Renault to się nazywało łącznik stabilizatora potocznie. A Ty czasem nie używasz potocznych słów tylko dokładną polszczyzną się posługujesz? Ważne że wiadomo o co chodzi.

[ Dodano: 2011-08-31, 21:12 ]
Butterbean pisze: Popraw tytuł tematu stosując odpowiednie tagi w tytule zgodnie z regulaminem forum oraz stosownego działu! W przeciwnym wypadku wątek zostanie usunięty.Nagminne nieużywanie tagów w tytułach wątków skutkować będzie otrzymaniem ostrzeżenia.

i proponuje przetrzepac swoje dzialy bo nadchodzi pittbul
Już poprawiłem 8-)
Ostatnio zmieniony 2011-08-31, 21:12 przez pawellike, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne”