Strona 1 z 5

[Q] Pływa / ciąga na nierównościach

: 2011-07-22, 22:53
autor: pawellike
Wsadziłem w zawieszenie 600zł i mało mu... Wymieniłem obydwa wahacze górne z tyłu, kompletne McPhersony z przodu, ustawiłem zbieżność kół, wymieniłem przewody hamulcowe przód (od pompy abs do zacisków) i JEST COŚ ŹLE.
Otóż, winy szukam teraz w przednim zawieszeniu. Samochód ciężko utrzymać w linii prostej na jezdni. Wystarczy delikatna nierówność i auto ściąga na prawo bądź lewo. Gdy jadę na wstecznym i skręcę kolami, to coś stuknie porządnie. Mechanicy nie znaleźli żadnych luzów. HELP :oops:

: 2011-07-22, 23:45
autor: Grzesiek
600 zł? Panie to ty dopiero zaczales wydawac.
pawellike pisze:Samochód ciężko utrzymać w linii prostej na jezdni. Wystarczy delikatna nierówność i auto ściąga na prawo bądź lewo.
Tu bym sie najpierw upewnil czy z oponami i felgami jest na 100% wszystko ok.

: 2011-07-23, 07:58
autor: Butterbean
pawellike, czy przy ustawianiu zbierznosci sprawdzono ci rowniez czy auto nie jest 4ro sladem?czy kola nie sa poprzesuwane wzgledem siebie?

: 2011-07-23, 09:56
autor: pawellike
Butterbean pisze:pawellike, czy przy ustawianiu zbierznosci sprawdzono ci rowniez czy auto nie jest 4ro sladem?czy kola nie sa poprzesuwane wzgledem siebie?
Oczywiście, sam kazalem aby mechanik to sprawdził. Powiedział nawet, ze z ustawieniem zbieżności nie było problemów. (a i tak skasował na 120zł).

Felgi mam proste wszystkie, a opony to już parę razy zmieniałem i wraz jest tak samo.

Skąd mogą dochodzić stuki w przednim zawieszeniu, tak jak napisalem w 1-ym poście?

: 2011-07-23, 10:08
autor: J.A.G
Wymieniałeś samą kolumnę/zwrotnicę czy też amortyzator? Amortyzator może mieć duży luz na tłoku ale sprawność tłumienia może być ok.
Słyszałem też o przypadkach wybicia się gniazda sworznia wahacza w zwrotnicy (gdy słabo kiedyś był dokręcony sworzeń).
Trzeci sprawca to przekładnia, są na niej albo luzy albo duże przecieki wewnętrzne co zmniejsza precyzję kierowania i siłę wspomagania.

: 2011-07-23, 10:14
autor: maximus
J.A.G pisze:Wymieniałeś samą kolumnę/zwrotnicę czy też amortyzator? Amortyzator może mieć duży luz na tłoku ale sprawność tłumienia może być ok.
sprawdził bym jeszcze górne mocowanie amortyzatorów.

: 2011-07-23, 13:35
autor: lipton
ale to i tak doby obaj ze leci w prawo czy w lewo... moim zdaniem to jest normalne moje auto też idealnie prosto nie pojedzie długo chyba że na samym środku jak mam linie miedzy kołami ;) ale tez nie na kazdej drodze ;) sprawdź ciśnienie w kołach na początek ;)

: 2011-07-23, 14:36
autor: J.A.G
lipton pisze:moim zdaniem to jest normalne
Przemilczę... może ściągać po puszczeniu kiery w którąś stronę ale nie ciągać po drodze w prawo i lewo. Te stuknięcie to może niedokręcony wahacz do sanek/poduszek sanek miałem to samo, dokręciłem porządnie i przestało stukać.

: 2011-07-23, 17:07
autor: Kamyk
W jaki sposób Panowie mechanicy zdiagnozowali brak luzów w zawieszeniu? Szarpaki czy wzrokowo? Czy po zmianie amorów i czego tam jeszcze objawy się nasiliły czy zmniejszyły? Jak długo masz taką dolegliwość? - było dobrze i się raptem stało czy jest tak odkąd pamiętasz?
Powiedz mi co się dzieje jak skręcisz mocno kołami i jedziesz po łuku? Przyczyn może być bardzo wiele, jedno jest pewne tak być nie może.

: 2011-07-23, 22:55
autor: pawellike
Mechanicy sprawdzili zawieszenie metodą organoleptyczną, tj. na podnośniku, łapką poruszali kolejne elementy zawieszenia. Wymieniłem kompletny mcpherson wraz z amortyzatorem i jest bez zmian. Jezdzi się nim identycznie jak przed naprawą zawieszenia. Gdy skręce kołami w prawo/lewo i dodaję gazu, to nic nie słychać (czyli nie przegub). Dziwny dżwięk, jakby jakieś łączniki nie wiem...stabilizatora?
Aha i jeszcze jedno co zauważylem.Otóż strasznie na zakrętach auto wychyla się na boki i czlowiek ma wrażenie że go wysadza z fotela. Wina amortyzatorów? Czy czegoś więcej? Dodam, ze tylne klasyfikują sie do wymiany, bo autko na wertepach się buja gora dół jak łajba na morzu

: 2011-07-24, 11:02
autor: leonulim
A sprawdziłeś te górne gumy co amor sie mocuje jak kolega maximus, pisał ja miałem w C3 podobny problem i to było przyczyną a żaden baran ze zbierzności nie mógł do tego dojść .

: 2011-07-25, 10:59
autor: pawellike
Jak to sprawdzić?

: 2011-07-25, 12:13
autor: lipton
ja zrozumialem że ściąga albo w lewo albo w prawo a nie że lata po drodze...

: 2011-07-25, 15:46
autor: gumisv6
pawellike pisze:Jak to sprawdzić?
mechanik mi mówił że jedna osoba buja samochodem a ty gnasz pod maske i sprawdzasz czy te kielichy na poduszcze za mocno się nie ruszają

: 2011-07-25, 16:48
autor: lipton
tego się tak nie da ocenić... na oko widziałem jak robili to bujali autem i na czucie to sprawdzał luz od góry... lepiej odkręcić macpercona i sprawdzić wszystko