[Q] wyje wał po zmianie tulei dyfra na poliuretanowe

Awatar użytkownika
drmort
Mechanik
Mechanik
Posty: 233
Rejestracja: 2012-10-25, 22:48
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Otwock

[Q] wyje wał po zmianie tulei dyfra na poliuretanowe

Post autor: drmort »

Przy okazji regeneracji baku wymieniłem całe zawieszenie dyfra:
- 2x tulejki wewnętrzne belki przedniej nr 5,
- 2x tulejki zewnętrzne belki przedniej nr 20,
- 4x tulejki belki tylnej nr 1
- dużą poduchę na dupie dyfra nr 27
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Po tym zabiegu wał wyje od 60km/h i dudni po odpuszczeniu gazu.

Co mi chodzi po głowie to fakt, że belka tylna (nr 1) mogła się opuścić o grubość kołnierzy poliuretanów oraz cały dyfer poszedł do tyłu o grubość kołnierzy tulejek środkowych belki przedniej (nr 5).

Duża poduszka dyfra wyglądała na za wysoką ale po pomiarach wystarczyło ją skorygować o 2,5mm i teraz ma wysokość taką jak oryginał.

Dodam że do całej operacji odkręcany był wał od dyfra i podpora wału od podłogi.

Czy mechanior coś źle poskładał czy te kołnierze mają takie znaczenie?
Jest jakaś procedura na wyosiowanie tego wszystkiego?
Awatar użytkownika
lukaszz2369
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 305
Rejestracja: 2012-11-14, 15:53
Imię: Łukasz
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Konin
Otrzymał podziękowań: 3 razy
Płeć:

Post autor: lukaszz2369 »

A może to wina poliuretanów, przenoszą drgania z dyfra na karoserie z racji że są sztywniejsze.

Ps. Gdzie kupiłeś poliuretanu?
Awatar użytkownika
drmort
Mechanik
Mechanik
Posty: 233
Rejestracja: 2012-10-25, 22:48
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Otwock

Post autor: drmort »

lukaszz2369 pisze:A może to wina poliuretanów, przenoszą drgania z dyfra na karoserie z racji że są sztywniejsze.

Ps. Gdzie kupiłeś poliuretanu?
JL-PARTS

i nie polecam, koleś nie odbiera telefonów
bass16
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 81
Rejestracja: 2018-12-07, 09:29
Imię: Piotr
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1994
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Warszawa
Płeć:

Post autor: bass16 »

Jedyna rzecz która może wyć przy wale to łożysko podpory, twój mechanik sprawdzał jego stan? Sama podpora powinna być zamontowana prostopadle do tunelu, jeśli dyfer poszedł w dół to podporę możesz o tyle opuścić na podkładkach dystansowych chociaż to są takie wartości że nie powinno mieć to wpływu. Moim zdaniem coś jest nie dokręcone i tyle :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne”