Strona 1 z 1

[Q] wyje wał po zmianie tulei dyfra na poliuretanowe

: 2020-06-05, 09:17
autor: drmort
Przy okazji regeneracji baku wymieniłem całe zawieszenie dyfra:
- 2x tulejki wewnętrzne belki przedniej nr 5,
- 2x tulejki zewnętrzne belki przedniej nr 20,
- 4x tulejki belki tylnej nr 1
- dużą poduchę na dupie dyfra nr 27
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Po tym zabiegu wał wyje od 60km/h i dudni po odpuszczeniu gazu.

Co mi chodzi po głowie to fakt, że belka tylna (nr 1) mogła się opuścić o grubość kołnierzy poliuretanów oraz cały dyfer poszedł do tyłu o grubość kołnierzy tulejek środkowych belki przedniej (nr 5).

Duża poduszka dyfra wyglądała na za wysoką ale po pomiarach wystarczyło ją skorygować o 2,5mm i teraz ma wysokość taką jak oryginał.

Dodam że do całej operacji odkręcany był wał od dyfra i podpora wału od podłogi.

Czy mechanior coś źle poskładał czy te kołnierze mają takie znaczenie?
Jest jakaś procedura na wyosiowanie tego wszystkiego?

: 2020-06-05, 10:21
autor: lukaszz2369
A może to wina poliuretanów, przenoszą drgania z dyfra na karoserie z racji że są sztywniejsze.

Ps. Gdzie kupiłeś poliuretanu?

: 2020-06-05, 11:05
autor: drmort
lukaszz2369 pisze:A może to wina poliuretanów, przenoszą drgania z dyfra na karoserie z racji że są sztywniejsze.

Ps. Gdzie kupiłeś poliuretanu?
JL-PARTS

i nie polecam, koleś nie odbiera telefonów

: 2020-06-05, 18:51
autor: bass16
Jedyna rzecz która może wyć przy wale to łożysko podpory, twój mechanik sprawdzał jego stan? Sama podpora powinna być zamontowana prostopadle do tunelu, jeśli dyfer poszedł w dół to podporę możesz o tyle opuścić na podkładkach dystansowych chociaż to są takie wartości że nie powinno mieć to wpływu. Moim zdaniem coś jest nie dokręcone i tyle :)