[Q] wyje wał po zmianie tulei dyfra na poliuretanowe
: 2020-06-05, 09:17
Przy okazji regeneracji baku wymieniłem całe zawieszenie dyfra:
- 2x tulejki wewnętrzne belki przedniej nr 5,
- 2x tulejki zewnętrzne belki przedniej nr 20,
- 4x tulejki belki tylnej nr 1
- dużą poduchę na dupie dyfra nr 27
Po tym zabiegu wał wyje od 60km/h i dudni po odpuszczeniu gazu.
Co mi chodzi po głowie to fakt, że belka tylna (nr 1) mogła się opuścić o grubość kołnierzy poliuretanów oraz cały dyfer poszedł do tyłu o grubość kołnierzy tulejek środkowych belki przedniej (nr 5).
Duża poduszka dyfra wyglądała na za wysoką ale po pomiarach wystarczyło ją skorygować o 2,5mm i teraz ma wysokość taką jak oryginał.
Dodam że do całej operacji odkręcany był wał od dyfra i podpora wału od podłogi.
Czy mechanior coś źle poskładał czy te kołnierze mają takie znaczenie?
Jest jakaś procedura na wyosiowanie tego wszystkiego?
- 2x tulejki wewnętrzne belki przedniej nr 5,
- 2x tulejki zewnętrzne belki przedniej nr 20,
- 4x tulejki belki tylnej nr 1
- dużą poduchę na dupie dyfra nr 27
Po tym zabiegu wał wyje od 60km/h i dudni po odpuszczeniu gazu.
Co mi chodzi po głowie to fakt, że belka tylna (nr 1) mogła się opuścić o grubość kołnierzy poliuretanów oraz cały dyfer poszedł do tyłu o grubość kołnierzy tulejek środkowych belki przedniej (nr 5).
Duża poduszka dyfra wyglądała na za wysoką ale po pomiarach wystarczyło ją skorygować o 2,5mm i teraz ma wysokość taką jak oryginał.
Dodam że do całej operacji odkręcany był wał od dyfra i podpora wału od podłogi.
Czy mechanior coś źle poskładał czy te kołnierze mają takie znaczenie?
Jest jakaś procedura na wyosiowanie tego wszystkiego?