[FWD] Jak ustawić prawidłowo luz łożyska na kole tył

Awatar użytkownika
gavotte
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 383
Rejestracja: 2012-07-31, 21:38
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Hrubieszów

[FWD] Jak ustawić prawidłowo luz łożyska na kole tył

Post autor: gavotte »

Witam. Panowie jestem po wymianie łożysk i tutaj zgłupiałem. Jak to jest z tym ustawianiem luzu łożyska? Jeden mówi, że ma być wyczuwalny luz drugi, że zero, jeden mówi, że lepiej żeby łożysko miało więcej luzu niż było zbyt mocno dokręcone po czym po 1000 km łożysko będzie do wymiany. Ja zrobiłem tak, że dokręciłem nakrętkę kluczem do wyczuwalnego oporu po czym popuściłem pół obrotu kluczem przy czym nakrętka była praktycznie luźna, dokręciłem nakrętkę palcami do oporu. Kręciłem samą piastą i kręciła się ona z oporem. Gdy auto stało na kołach po energicznym szarpaniu koła w górnej części jest wyczuwalny luz. Pomoże ktoś?
Awatar użytkownika
kasiarka
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 476
Rejestracja: 2011-06-20, 21:31
Imię: Radek
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1992
Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olecko
Płeć:

Post autor: kasiarka »

Mi zawsze tata kazał dociskać tak aż nie można było ręką zakręcić piastą. Po czym poluźnić pół obrotu, aby zaczeło się kręcić bez większych oporów. U mnie to sie sprawdza. Ale po 200km najlepiej sprawdzić czy jest ok

Jest:
100 c4 2.6 Quattro
100 c3 2.5Tdi szczupak
Lancia Thesis 2.0TB Emblema

Było:
Byłe A6 C4 2.6 ośka

Awatar użytkownika
Grzesiek_Cichy
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 467
Rejestracja: 2014-11-23, 20:40
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Brodnica

Post autor: Grzesiek_Cichy »

Jeśli łożysko jest tako samo jak w sytuacji hamulców typu bębny, dokręcasz do oporu i popuszczasz ok pół obrotu.
Awatar użytkownika
gavotte
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 383
Rejestracja: 2012-07-31, 21:38
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Hrubieszów

Post autor: gavotte »

Dzisiaj po zrobieniu 200 km chciałem dokręcić łożysko i dziwna sprawa. Te wszystkie metody popuszczania pół obrotu kluczem nie sprawdzają się bo po szarpaniu kołem wyczuwalne są straszne luzy. Próbowałem ustawić najmniejszy wyczuwalny luz i po dokręceniu nakrętki udało się. Tutaj dziwna sprawa, auto podniosę to jest ok jak postawie na kołach to jest masakryczny luz. Jak jadę po wybojach to słychać dziwne stukanie... Czy to wina wyrobionego czopu ?
Awatar użytkownika
kasiarka
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 476
Rejestracja: 2011-06-20, 21:31
Imię: Radek
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1992
Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olecko
Płeć:

Post autor: kasiarka »

a bieżnia od łożyska siedzi sztywno na czopie, czy po zdjęciu tarczy bez problemu możesz go ściągnąć ? Jak siedzi sztywno, to znaczy że czop jest ok

A tak poza tematem. Miałem 2 łożyska faga zmieniane na jednym kole w ciągu 1-go roku. W jednym zmieliło się łożysko, a w drugim bieżnia się zaczęłą kręcić po czopie. Kupiłem najtańsze za 15zł z allegro. Założyłem na czop bieżnię i wszystko sztywne. Także może i takie łożysko....
Ostatnio zmieniony 2017-02-27, 20:31 przez kasiarka, łącznie zmieniany 1 raz.

Jest:
100 c4 2.6 Quattro
100 c3 2.5Tdi szczupak
Lancia Thesis 2.0TB Emblema

Było:
Byłe A6 C4 2.6 ośka

Awatar użytkownika
gavotte
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 383
Rejestracja: 2012-07-31, 21:38
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Hrubieszów

Post autor: gavotte »

jak założyłem łożysko i pozniej chcialem zrzucic piastę to miałem problem i wydawało się ze sztywno siedzi. Muszę zrobić zaciski bo jak obracałem kołem to zaciski delikatnie trzymały. Podejrzewam, że dzwigienki ręcznego stoją. Auto praktycznie nie jezdzilo w zimie. Jak koło zacznie się swobodnie obracac spróbuję dokręcić lozysko i wtedy moze pomoże.

Co do łożysk to właśnie FAG :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 2017-02-27, 22:43 przez gavotte, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
kasiarka
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 476
Rejestracja: 2011-06-20, 21:31
Imię: Radek
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1992
Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olecko
Płeć:

Post autor: kasiarka »

To dziwne. Ale powinno się dokręcić na maxa aż zblokuje ci piastę, a luzując o ok pół obrotu właście powinno zacząć się kręcić bez luzu
gavotte pisze: Co do łożysk to właśnie FAG :mrgreen:
A wszyscy je zachwalają... A na łożysku made in taiwan. A ot taka ciekawostka na tych za 15zł made in germany. Ale różnica w cenie spora. W cenie 1-go faga mam 2 tańsze. A nawet jak potrzyma tyle co fag, to i tak będzie się do przodu :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 2017-02-28, 21:20 przez kasiarka, łącznie zmieniany 1 raz.

Jest:
100 c4 2.6 Quattro
100 c3 2.5Tdi szczupak
Lancia Thesis 2.0TB Emblema

Było:
Byłe A6 C4 2.6 ośka

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne”