[FWD] Servotronic

Awatar użytkownika
Kazikboy
Pan konserwator
Pan konserwator
Posty: 904
Rejestracja: 2012-01-13, 08:19
Imię: PAKA
Moje Audi: S4 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 4.2 280KM (ABH)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Żórawki/szczecin

Post autor: Kazikboy »

ok tłumacze setki z servotronicem miały sterownik w nogach pasażera nad tunelem grzania nóg w A6 zmieniono w przekaźnik na podszybiu taki jak znalazłeś :)
Obecnie:
S4 V8 LPG ;) finish peinting
Byłe:
A100c4ACKQ,S4C4350PS,Poloclassic,S6C4V8,90Coupe2.3NG,a41.9tdiAFN,Polo1.3 75PS 3F,Escort Cabrio1.6D
CBR400rr75PS,Polo~80PS ABU,Polo1.3 55PS
Awatar użytkownika
adriang92
Guru
Guru
Posty: 1310
Rejestracja: 2011-06-20, 14:52
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zbędowice

Post autor: adriang92 »

Dziś udało sie odpalić samochód, i mam servotronic :!: Ale nie działa :evil: Zostaje na max wspomaganiu cały czas co wiadomo podczas jazdy jest nie fajne. Po wyjęciu przekaźnika zaczyna chodzić toporniej czyli magiel i zawór ok. Czyli wina sterownika/przekaźnika lub nie dostaje sygnału z zegarów. I tak jak sprawdzić sygnał prędkości? I czy dobrze kminie jak sprawdzić sterownik czyli podpiąć zasilenie pod +12 mase i +12 po stacyjce, i jak podam +12 pod pin sygnału prędkości to na pinach idących do magla powinno pojawić się napięcie?

[ Dodano: 2014-02-11, 15:31 ]
Nikt nie wie jak to sprawdzić? :P Szkoda wywalić kasy na darmo na nowy koszt 520zł.. Opcje są dwie albo nie dostaje sygnału prędkości albo nie przetwarza go bo coś sie upaliło w środku bo jak jest włożony ma max wspomaganie, jak sie wyjmie utwardza sie jak przy dwóch pakach także lipa :lol: Z tym że tempomat bierze sygnał z tego samego miejsca czy jak? CZy w kostce licznika są oddzielne piny na servo i tempo i jest zimny lut na servo? Tempo działa :-x
Awatar użytkownika
adriang92
Guru
Guru
Posty: 1310
Rejestracja: 2011-06-20, 14:52
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zbędowice

Post autor: adriang92 »

Posiedzialem dziś z mojej miernikiem. Sygnal vss dochodzi do przekaznika podczas krecenia kolem skacze 10v albo 0.8v z tym ze dobrze czy zle? Gdzies czytalemm ze powinno byc albo 0 albo 5v.. a na postoju 12.. w kazdym razie jakis sygan dochodzi takze modul padl.. Da sie go jakos sprawdzic? I czy o odejda inne np z c5 czy nie ma szans? Z numerem 4a0907307a ciezko znalesc. . Za to 4d0907307a jest sporo na alle.. narazie go wyciągnąłem calkiem na parkingu będzie ciężej za to w drodze normalnie wreszcie. .
Awatar użytkownika
adriang92
Guru
Guru
Posty: 1310
Rejestracja: 2011-06-20, 14:52
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zbędowice

Post autor: adriang92 »

Temat ogarnięty, zostawiam coś dla potomnych :mrgreen:
Servo u mnie jednak działa, lecz wspomaganie jest i tak zbyt silne, nie zamyka zaworu nigdy na zero dlatego założyłem przełącznik odcinający zawór :-P
Ale tak jak ktoś też będzie chciał sobie sprawdzić to i owo :P
Przekaźnik
pin 31 masa
pin 15 +12 po zapłonie
pin oznaczony V - sygnał prędkości
w1 i w2 kable do zaworu w maglu, w1+, w2-
I tak sygnał prędkości jest prostokątny do sprawdzenia wartości potrzebny oscyloskop, żeby aby sprawdzić czy w ogóle jest styka miernik, sygnał podczas kręcenia kołem będzie latał u mnie zmieniało sie 10v lub 0,8v.
Dalej przekaźnik ma wbudowany procesor zamieniający sygnał impulsowy na nisko napięciowe sterowanie zaworkiem które odbywa sie przez zmianę natężenia, i tu nie wiem czy dla nas podobne wartości będą ale na forum jaguara podawali że na postoju jest to max 854mA a podczas jazdy min 15mA czyli jak sie max utwardzi. U siebie w mierniku miałem niestety max do 200mA także nie mogłem sprawdzić lecz na postoju było koło 6v, a ze wzrostem prędkości malało także ok :ok:
ODPOWIEDZ

Wróć do „Maglownice, końcówki drążków, geometria”