[FWD] Geometria Audi 100 2.5 TDI
- Casian
- Administrator
- Posty: 1220
- Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
- Imię: Przemysław
- Moje Audi: 100 C4
- Rok produkcji: 1993
- Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: FWD
- Skąd: Świdnica
- Płeć:
[FWD] Geometria Audi 100 2.5 TDI
Witam.
Mam pytanie. Byłem na ustawieniu zbieżności, gdyż ścina mi zewnętrzne strony przednich opon. Opony 2 letnie prawie nówki a już są łyse po zewnetrznej.
Więc do działa, geometria ustawiona, wszelkie luzy w zawieszeniu wyeliminowane. Niby gra i buczy. Byłem na mazurach byłem w Chorwacji troszkę km się zrobiło. Mineęo 2 m-ce od zbieżności i znów widzę że rant opony znów jest starty.
Na zlocie Michaleo doradził aby ustawiać zbieżność tak aby dane katalogowe odrzucić i próbować ustawić je bardziej w negatywnie.. I wyrobić sobie swoje dane tak aby nie ścinało opon. Może ktoś miał podobne problem i jakoś z tego wybrnął? Albo dane jakie powinny być wartości dla FWD w audi 100 ? Niby mam zawieszenie 1BE.. czyli zestawy fabryczne sportowe.. Dodam że jeżdżę na 15 cali opona to 205/60/15 ciśnienie wg fabryki 2,3 BARA..
Mam pytanie. Byłem na ustawieniu zbieżności, gdyż ścina mi zewnętrzne strony przednich opon. Opony 2 letnie prawie nówki a już są łyse po zewnetrznej.
Więc do działa, geometria ustawiona, wszelkie luzy w zawieszeniu wyeliminowane. Niby gra i buczy. Byłem na mazurach byłem w Chorwacji troszkę km się zrobiło. Mineęo 2 m-ce od zbieżności i znów widzę że rant opony znów jest starty.
Na zlocie Michaleo doradził aby ustawiać zbieżność tak aby dane katalogowe odrzucić i próbować ustawić je bardziej w negatywnie.. I wyrobić sobie swoje dane tak aby nie ścinało opon. Może ktoś miał podobne problem i jakoś z tego wybrnął? Albo dane jakie powinny być wartości dla FWD w audi 100 ? Niby mam zawieszenie 1BE.. czyli zestawy fabryczne sportowe.. Dodam że jeżdżę na 15 cali opona to 205/60/15 ciśnienie wg fabryki 2,3 BARA..
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!
perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
- trooky
- Administrator
- Posty: 1074
- Rejestracja: 2011-07-08, 23:18
- Imię: Andrzej
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1994
- Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
- Nadwozie: Sedan
- Trakcja: FWD
- Skąd: Szczecin
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Jak masz 1BE to mogli ci ustawić źle, bo jak ja ustawiałem to się pytali najpierw jaki silnik, a puźniej jak powiedziałem im ze mam zmienioną zawieche to sprawdzali po zawieszeniach i okazało sie że i tak nie da rady ustawić ich dobrze.
Tak czy inaczej robisz to na kompach czy na sznurkach bo u mnie montują tyle zwierciadeł na kołach że aż dziw że potrzebują książek...
Tak czy inaczej robisz to na kompach czy na sznurkach bo u mnie montują tyle zwierciadeł na kołach że aż dziw że potrzebują książek...
- Casian
- Administrator
- Posty: 1220
- Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
- Imię: Przemysław
- Moje Audi: 100 C4
- Rok produkcji: 1993
- Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: FWD
- Skąd: Świdnica
- Płeć:
na laserach robią... zakładają 4 urządzenia na koła.. i mierzą..
A może ktos zna wartości jakie powinny być przy zawieszeniu 1BE.. ?
A może ktos zna wartości jakie powinny być przy zawieszeniu 1BE.. ?
Ostatnio zmieniony 2013-08-27, 17:10 przez Casian, łącznie zmieniany 1 raz.
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!
perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
- Casian
- Administrator
- Posty: 1220
- Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
- Imię: Przemysław
- Moje Audi: 100 C4
- Rok produkcji: 1993
- Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: FWD
- Skąd: Świdnica
- Płeć:
wydruk gdzieś się zapodział.. A takie mam hipotetyczne pytanie jeżeli geometria jest OK czyli ustawiona książkowo, a auto ciągnie w prawa stronę i opona właśnie przednia prawa jest targana to co może być przyczyną ? Magiel ? walnięty MacPherson ? Krzywe drążki ?
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!
perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
-
- C4 Autorytet
- Posty: 321
- Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Świętokrzyskie
jeśli możesz daj foto bierznika oponu tak aby był widoczny na całej szerokości opony, chodzi Ci że opony są wycięte po obydwóch brzegach czy tylko po zewnętrznych krawędziach opon, w sensfie od frontu felgi?
jeśli to pierwsze, to za niskie ciśnie w oponach, często winny jest manometr który jesli jest uszkodzony i pokazuje złe wartości.
auto masz w automacie czy manulau?
jesli w automacie ustaw nieco większą, rozbieżność o około 0,5st
no i jeszcze jedno pytanie, czy takie zużycie opon nie jest wynikiem Twojego stylu jazdy, że np szybko pokonujesz ronda, zakręty, jeśli jeździsz szybko to pozostaje Ci tylko albo zacząć zwalniać, na zakrętach, albo pogodzić się z częstymi wydatkami na opony,
ale generalnie raczej bym obstawiał na zbyt zbierzne koła,
ze względu na miękkie zawieszenie, w sensie elementy metalowo gumowe na wachaczach na mocowaniu koła so przedniej pół-ramy, i na łączeniu ze stabilizatorem, a także miękkich poduszkach mocowania przedniej pó-łramy, i to że zamienniki są jeszcze bardziej miękkie, to ppodczas kiedy przednie koła przekazują napęd, przednie koła przemieszczają się do przodu względem, nadwozia również w na zawieszeniu półramy, i poprzez układ dźwigniowy na drążkach kierowniczych, powoduje samoczynne zwiększanie, zbieżności, przy automacie efekt jest spotęgowany, również częst skręcaniu niemal do oporu powoduje że zewnętrzne koła nieco za mocno skręcają, ale za to przeważnie jest opdpowiedzialny zły kąt wyprzedzenia sworznia zwrocnicy, i zły kąt pochylenia sworznia zwrotnicy.
P.S. ma ktoś może rozpiskę pęłną przedniej geometrii w C4?
jeśli to pierwsze, to za niskie ciśnie w oponach, często winny jest manometr który jesli jest uszkodzony i pokazuje złe wartości.
auto masz w automacie czy manulau?
jesli w automacie ustaw nieco większą, rozbieżność o około 0,5st
no i jeszcze jedno pytanie, czy takie zużycie opon nie jest wynikiem Twojego stylu jazdy, że np szybko pokonujesz ronda, zakręty, jeśli jeździsz szybko to pozostaje Ci tylko albo zacząć zwalniać, na zakrętach, albo pogodzić się z częstymi wydatkami na opony,
ale generalnie raczej bym obstawiał na zbyt zbierzne koła,
ze względu na miękkie zawieszenie, w sensie elementy metalowo gumowe na wachaczach na mocowaniu koła so przedniej pół-ramy, i na łączeniu ze stabilizatorem, a także miękkich poduszkach mocowania przedniej pó-łramy, i to że zamienniki są jeszcze bardziej miękkie, to ppodczas kiedy przednie koła przekazują napęd, przednie koła przemieszczają się do przodu względem, nadwozia również w na zawieszeniu półramy, i poprzez układ dźwigniowy na drążkach kierowniczych, powoduje samoczynne zwiększanie, zbieżności, przy automacie efekt jest spotęgowany, również częst skręcaniu niemal do oporu powoduje że zewnętrzne koła nieco za mocno skręcają, ale za to przeważnie jest opdpowiedzialny zły kąt wyprzedzenia sworznia zwrocnicy, i zły kąt pochylenia sworznia zwrotnicy.
P.S. ma ktoś może rozpiskę pęłną przedniej geometrii w C4?
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
- J.A.G
- Adam Horch
- Posty: 2519
- Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: podlaskie
Powiedz, bo ciekaw jestem, jak ustawić te dwa ostatnie parametry?
To, że jedno z kół skręca bardziej jest winą nie pochylenia i kąta wyprzedzenia sworznia, bo to nie ulega jakiejkolwiek regulacji a budowy ukł kierowniczego z przestarzałą zwrotnicą, przekładnią i skośnie ustawionymi drążkami kierowniczymi do przekładni i zwrotnicy.
To, że jedno z kół skręca bardziej jest winą nie pochylenia i kąta wyprzedzenia sworznia, bo to nie ulega jakiejkolwiek regulacji a budowy ukł kierowniczego z przestarzałą zwrotnicą, przekładnią i skośnie ustawionymi drążkami kierowniczymi do przekładni i zwrotnicy.
Ale żeś to zamotał po zewnętrznej oznacza po zewnętrznej a nie po obu str opony.arwam pisze:chodzi Ci że opony są wycięte po obydwóch brzegach czy tylko po zewnętrznych krawędziach opon, w sensfie od frontu felgi?
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez J.A.G, łącznie zmieniany 1 raz.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
-
- C4 Autorytet
- Posty: 321
- Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Świętokrzyskie
rozrysuj sobie układ kierowniczy. to że drążki są skośne ma właśnie na celu spowodowanie żeby wewnętrzne koła się bardziej skręcały, żęby poprawić to do stanu należytego należałoby poprawnie wyregulować jeszcze zbierzność, ( musi być rozbierzność, nawet małe różnice przy kołach na wprost się przekładają na całkiem spore różnice przy skręconych kołach.J.A.G pisze:To, że jedno z kół skręca bardziej jest winą nie pochylenia i kąta wyprzedzenia sworznia, bo to nie ulega jakiejkolwiek regulacji a budowy ukł kierowniczego z przestarzałą zwrotnicą, przekładnią i skośnie ustawionymi drążkami kierowniczymi do przekładni i zwrotnicy.
żeby poprawić tą sytuację z konstrukcyjnego punktu widzenia należałoby zwiększyć kąt rozwarcia ramion zwrotnic na amortyzatorach i zastosować gięte drążki.
lecz to znów spowodowałby że założenie większych kół byłoby niemożliwe z tego względu że opona poprostu kolidowałaby z ramieniem kierowniczym i drążkiem
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
- Casian
- Administrator
- Posty: 1220
- Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
- Imię: Przemysław
- Moje Audi: 100 C4
- Rok produkcji: 1993
- Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: FWD
- Skąd: Świdnica
- Płeć:
Znalazłem wydruk ze zbieżności:
A tak wyglądają moje opony.. Prawa najbardziej jest zużyta po zewnętrznej krawędzi:
prawa w całej okazałości:
Prawa z widocznym ścięciem opony:
to pokazany rant wewnętrzny prawej opony:
A tak wygląda lewa opona:
rant zewnętrzny lewej opony:
Ogólnie to opony są już śmietnik.. Ale mam zamiar kupić nowe zimówki i muszę dojść co jest nie tak aby nowych w rok nie załatwić.. Jeżdżę dość normalnie, ronda pokonuje w naturalny sposób ani szybko ani wolno.. Jedyne co mogę dodać to to że magiel ma jakieś luzy bo na diagnostyce wyszło, ale przeglądy przechodził..
A tak wyglądają moje opony.. Prawa najbardziej jest zużyta po zewnętrznej krawędzi:
prawa w całej okazałości:
Prawa z widocznym ścięciem opony:
to pokazany rant wewnętrzny prawej opony:
A tak wygląda lewa opona:
rant zewnętrzny lewej opony:
Ogólnie to opony są już śmietnik.. Ale mam zamiar kupić nowe zimówki i muszę dojść co jest nie tak aby nowych w rok nie załatwić.. Jeżdżę dość normalnie, ronda pokonuje w naturalny sposób ani szybko ani wolno.. Jedyne co mogę dodać to to że magiel ma jakieś luzy bo na diagnostyce wyszło, ale przeglądy przechodził..
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!
perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018