[ALL] Piszczenie pompy wspomagania.

przemoprzem
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 871
Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Oleśnica (28-220)

[ALL] Piszczenie pompy wspomagania.

Post autor: przemoprzem »

Cześć. Od kilku dni mam piszczenie pompy wspomagania, słychać ją wyraźnie na wolnych obrotach. Pewnie to będzie łożysko pompy, ale chciałbym zapytać:

Czy wymiana płynu wspomagania coś da? Płyn jest u mnie koloru "niewiadomego", tzn. po odciągnięciu do strzykawki jest brudny.

Problem pojawił się po ok 700 km od robienia głowic, czyli m.in był ściągany pasek napędzający pompę. Mechanik używa jakiegoś przyrządu do naciągu paska więc nie podejrzewam jego "pomocy" przy usterce. Pasek na odcinku pompa wspomagania - sprężarka klimatyzacji daje się obrócić o 90 stopni - czyli naciąg co najmniej poprawny.

Łożysko w pompie jest chyba "suche", tzn. smarowania tam żadnego nie ma, żeby akurat nowy płyn miał coś spektakularnie pomóc?

Płyn na wymianę to Febi Płyn do wspomagania zielony 06162 http://www.ceneo.pl/14501929?
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
pablo90
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 729
Rejestracja: 2011-06-21, 18:00
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: KR/TK

Post autor: pablo90 »

psiknij jakims wd40 na kolo pompy i sprawdz czy przestanie piszczec, jesli tak to masz odpowiedz..
prędkość nie zabija, tylko zbyt szybkie jej wytracanie...
Awatar użytkownika
maly81
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 266
Rejestracja: 2011-05-23, 08:55
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Białystok /Sztabin

Post autor: maly81 »

przemoprzem pisze:czyli naciąg co najmniej poprawny
za naciąg odpowiada napinacz nie mechanior
100 C4 quattro 2.8
80 B3 1.8 75 KM
przemoprzem
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 871
Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Oleśnica (28-220)

Post autor: przemoprzem »

Heh, tyle dobrego, bo już myślałem, że do kolejnego mechanika stracę zaufanie. Ale jeśli chodzi o zalanie układu wspomagania olejem ATF takim jak do automatu to chyba "mu nie wyszło"? On taki u siebie zalał, ale z tego co czytam to oryginał lub febi obowiązkowo minerał. Z drugiej strony to ATF to też minerał...
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
pablo90
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 729
Rejestracja: 2011-06-21, 18:00
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: KR/TK

Post autor: pablo90 »

sprawdz jeszcze czy to nie wina paska, u mnie pompa wyła a po wymianie paska cisza..
prędkość nie zabija, tylko zbyt szybkie jej wytracanie...
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Pompa nie ma żadnego łożyska to raz, dwa to nie kombinuj z olejami tylko kup zielony minerał hydrauliczny, nie ważne czy Febi czy coś innego.
Pompa może wyć, buczeć i wibrować ale piszczy przeważnie pasek. Albo jest wyrobiony albo napinacz niedomaga.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
przemoprzem
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 871
Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Oleśnica (28-220)

Post autor: przemoprzem »

Aj jaj ser :) .Kupię ten Febi i będzie wymiana.

Ale z tym paskiem to mnie zagiąłeś - rozumiem jak pasek się ślizga i wtedy piszczy, ale żeby przy prawidłowym naciągu piszczał pasek i to przy pompie?
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Polej olejem po pasku, nawet roślinnym, tak delikatnie, nic się nie stanie a jak przestanie piskać to wiesz co masz do roboty.
przemoprzem pisze:ale żeby przy prawidłowym naciągu piszczał pasek i to przy pompie?
Albo jest wyrobiony albo napinacz niedomaga.
Jak masz np padnięty napinacz to jak może być prawidłowo napięty? Przeważnie wyrabia się na tulei, krzywo/pod skosem prowadzi pasek i to może być to albo pasek, bo nawet żeby nie wiem jak był idealnie napięty to jak jest stary, sparciały, popękany i wyślizgany będzie piskał.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
maly81
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 266
Rejestracja: 2011-05-23, 08:55
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Białystok /Sztabin

Post autor: maly81 »

przemoprzem pisze:ale żeby przy prawidłowym naciągu piszczał pasek i to przy pompie?
zrzuć pasek i pokręć ręką pompe może się przytarła
100 C4 quattro 2.8
80 B3 1.8 75 KM
Awatar użytkownika
misiek_lbn
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 254
Rejestracja: 2012-01-03, 03:13
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Lublin

Post autor: misiek_lbn »

A mnie interesuje czy sa gdzies jakies zestawy naprawcze albo dane ktore pozwola samemu 'zregenerowac' pompe wspomagania? Nigdy tego nie rozbieralem ale to nie jest zapewne jakas wielka filozowia?
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

misiek_lbn, nic z tego, chyba że tylko cieknie to jest zestaw uszczelniający (nazywany naprawczym/reperaturką). W skład wchodzi simmering wałka, i uszczelka, nic w stylu wałek, łopatki czy koło z łopatkami. Ponoć są dostępne wałki z łopatkami ale cena przekracza dobrą podróbkę całej pompy.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
misiek_lbn
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 254
Rejestracja: 2012-01-03, 03:13
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Lublin

Post autor: misiek_lbn »

Ciec nie cieknie chyba, wyje. W takim razie sprawdze dokladnie czy sie nie zapowietrza a jak nie to regeneracja w jakims zakladzie.
Jakby kogo jednak to interesowalo, to znalazlem link ktory wyjasnia WSZYSTKO nawet na przykladzie C4 ;)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=90949
Awatar użytkownika
adriang92
Guru
Guru
Posty: 1310
Rejestracja: 2011-06-20, 14:52
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zbędowice

Post autor: adriang92 »

U mmie kiedys też padła pompa, zaczeła wyć niemiłosiernie jak sie kierą ruszało, wina leży po stronie łozyska, czuć luz jak sie kołem ruszało, wsadziłem jakiś tam zamiennik i narazie od 2 lat chodzi :-P Ale tamta pompe wstępnie rozebrałem żeby sekcje zwłok zrobic, i własnie jak by ćżęsci dostac to nie trudno było by ją zrobic, u mnie aby łozysko do zmiany to pewnie znalazł by odpowiednie tylko ciekawe jak z uszczelniaczami.Kiedyś ja rozbiore znowu na częsci pierwsze i pszukam gratów akurat moze uda sie reanimować co mi zalezy :-P Jak operacja przebiegnie pozytywnie to będzie na zapas leżała jak ta podróba padnie :-P
ODPOWIEDZ

Wróć do „Maglownice, końcówki drążków, geometria”