[Q] Pęknięta osłona maglownicy

Surchon
Mechanik
Mechanik
Posty: 216
Rejestracja: 2017-05-15, 21:31
Imię: Michał
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Kontakt:

[Q] Pęknięta osłona maglownicy

Post autor: Surchon »

Cześć. Mam pytanie odnośnie pękniętej osłony maglownicy. Wiem, że temat magla był poruszany dużo razy - ale nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie. U mnie magiel po stronie kierowcy wygląda tak:
ObrazekObrazek
Ale nie hałasuje. Nic nie stuka, wszystko chodzi tak jak powinno (przynajmniej tak mi się wydaje). Nie zauważyłem ubytku płynu, ale dowiedziałem się, że mam zły - bo czerwony. Ponadto udało mi się znaleźć informacje, że wymiana samej osłony jest możliwa bez wyciągania całego magla. I tutaj pytanie do was - co z tym fantem zrobić? Jak sprawdzić czy magiel wymaga/w niedługim czasie będzie wymagał regeneracji? Wymienić samą osłonę czy może demontować całą maglownicę i dać do regeneracji? Jeśli będę wymieniał samą osłonę to zmienić płyn na odpowiedni czy jeździć na takim jaki jest zalany?

Z góry dzięki za pomoc ;)
q_dancer1
Mechanik
Mechanik
Posty: 126
Rejestracja: 2016-01-24, 18:48
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: opolskie

Post autor: q_dancer1 »

Wymień osłonę i już. Po co wydawać hajs jak wszystko działa?

To samo z płynem. Ktoś kiedyś jakąś bzdurę napisał i się niesie po wsi.
Surchon
Mechanik
Mechanik
Posty: 216
Rejestracja: 2017-05-15, 21:31
Imię: Michał
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Surchon »

A te ślady pod osłoną są z powodu syfu prawda? Postaram się to przetrzeć i zobaczę czy się coś pojawi. Co do tej osłony to z ETKi wyciągnąłem numer: 431 419 831. Z tym, że pod tym numerem wyskakują dwa rodzaje. Całkiem proste długie na 550mm i takie wykrzywione długie na 570mm. W którą się powinienem zaopatrzyć?
bass16
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 81
Rejestracja: 2018-12-07, 09:29
Imię: Piotr
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1994
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Warszawa
Płeć:

Post autor: bass16 »

Pod tym numerem jest jeden rodzaj, np. Febi 01935 lub Lemforder 30120 01. Co do wymiany to moim zdaniem jest przerąbane-wyciągnąć tę gumę to jakiś kosmos, brawo dla inżynierów VW :)
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

da sie wymienic sama gume bez wyciagania magla ale wymaga to w ciul zachodu.
dla wielu to abstrakcja ale dla mnie najlepiej wywalic skrzynie i wtedy wyjac magiel itd.
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
Surchon
Mechanik
Mechanik
Posty: 216
Rejestracja: 2017-05-15, 21:31
Imię: Michał
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Surchon »

bass16, z tych numerów co podałeś jedna osłona jest prosta, a druga zakrzywiona. Jest jakaś różnica między nimi? Którą kupić?

Butterbean, tutaj bardziej chodzi o kwestię czy tylko wymienić gumę czy od razu magiel do regeneracji. Tak czy tak raczej będzie robił to mechanik - ja niestety nie mam gdzie :/
Awatar użytkownika
Casian
Administrator
Administrator
Posty: 1220
Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
Imię: Przemysław
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Świdnica
Płeć:

Post autor: Casian »

Surchon, ja wymieniałem osłonę przez prawe nadkole, trzeba troszkę rozebrać ale da się, tylko że ja mam AAT a nie wiem jak jest w benzynach.
Ostatnio zmieniony 2019-03-27, 16:20 przez Casian, łącznie zmieniany 1 raz.
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!

perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
bass16
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 81
Rejestracja: 2018-12-07, 09:29
Imię: Piotr
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1994
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Warszawa
Płeć:

Post autor: bass16 »

Surchon, to są takie same osłony, zdjęcie tylko tak zrobione. Co do samej wymiany to nie jest tak łatwo, przy AAH jest mało miejsca nie wspomnę o odkręceniu przewodów hydraulicznych jeśli chciałbyś w ogóle wyjąć magiel. Ja miałem zrzucona skrzynię to było odrobinę lżej.
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

Dlatego tez warsztat który wie z czym to sie je krzyczy za montaz demontaż magla 400-500 zł.
Nie szukaj wsparcia i odpowiedzi czy wymieniać czy nie wymieniać regenerować itd..jesli jest tylko podarta to jak najszybciej wymienić osłonę i tyle
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
Surchon
Mechanik
Mechanik
Posty: 216
Rejestracja: 2017-05-15, 21:31
Imię: Michał
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Surchon »

Casian, powiedz mi proszę jak dużo miałeś roboty przy tym? Masz może jakieś podpowiedzi co do wykonania tej wymiany?

bass16, ok. W takim razie zamówię którąś z nich - jedynie zastanawiam się którą, bo na niektórych jest napisana długość 550mm, a na innych 570mm. Pamiętasz jaką do siebie wkładałeś?

Butterbean, ok. W takim razie zamawiam osłonę i dam do wymiany - zobaczymy ile mechanik zaśpiewa za taką robotę.

Mogę prosić o jakieś podpowiedzi odnośnie wymiany? Od której strony się za to zabierać?
Awatar użytkownika
Casian
Administrator
Administrator
Posty: 1220
Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
Imię: Przemysław
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Świdnica
Płeć:

Post autor: Casian »

Surchon, szczerze to mało nie jest, do końca nie pamietam bo było to parę lat temu, ale na pewno szło nadkole, potem przy maglu wszystkie węże od hydrauliki. Ja magla do końca nie ściągnąłem, tylko gumę zsunąłem z niego i nałożyłem nową od prawej strony.
Co do porad to dużo cierpliwości i magiczne palce bo miejsca jak na lekarstwo.
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!

perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
bass16
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 81
Rejestracja: 2018-12-07, 09:29
Imię: Piotr
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1994
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Warszawa
Płeć:

Post autor: bass16 »

Od góry proponowałbym odkręcić plastikową puszkę od której odchodzą odmy. Pod nią odkręcasz śruby mocujące drążki kierownicze, potem od strony pasażera jest jedna śruba mocująca magiel a od strony kierowcy dwie. Dalej odkręcasz mocowanie krzyżaka kolumny które masz przy pedałach w kabinie. Wysuwasz ją jak najbardziej do silnika z prawej strony i zsuwasz osłonę. Będziesz miał na pewno zabawę z kablami od strony pasażera bo trzeba przez nie przełożyć magiel. Nie odkręcaj przewodów hydrauliki bo przerąbane je później dokręcić.

[ Dodano: |30 Mar 2019|, o 13:28 ]
Ja kupiłem Lemfordera ale wykonanie takie sobie, no i oczywiście po skręceniu prawdopodobne jest że będziesz musiał ustawić zbieżność (u mnie po tym zabiegu kierownica nie była prosto). Ja osobiście nie podjąłbym się tego drugi raz i zostawił jak jest, magiel jest wysoko, dodatkowo jak masz osłonę silnika to żaden syf tam się nie powinien dostać-jest to oczywiście tylko moje zdanie.
Awatar użytkownika
kornikbp
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 784
Rejestracja: 2011-07-10, 17:07
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Biała Podlaska

Post autor: kornikbp »

bass16 pisze:Ja osobiście nie podjąłbym się tego drugi raz i zostawił jak jest, magiel jest wysoko, dodatkowo jak masz osłonę silnika to żaden syf tam się nie powinien dostać-jest to oczywiście tylko moje zdanie.
u mnie jedna c4 jeździła kiedyś tak 7 lat i auto sprzedałem i dalej jeździ :ok:
A6 C4 2,8 AFC Quattro Manual USA
A6 C4 2,5 AEL Quattro Nogaro Blue
A6 C4 2,5 AEL Silver Wolf Car Hi-fi demo-car
V8 D11 3,6PT Quattro Automatic
Surchon
Mechanik
Mechanik
Posty: 216
Rejestracja: 2017-05-15, 21:31
Imię: Michał
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Surchon »

Casian, bass16, dzięki za informacje i porady odnośnie demontażu. Zobaczymy co mi mechanik powie - ja na razie się za to nie będę zabierał samemu. Brak warunków. Ale w wakacje będę zmieniał u siebie oba błotniki z przodu - to pewnie dosyć mocno ułatwi dostęp?

kornikbp, bass16, z tego co piszecie to może rzeczywiście nie będę tego ruszał? Albo jak będę zmieniał oba błotniki z przodu - powinno być sporo więcej miejsca? Zastanawiam się tylko nad tym brudem/płynem(?) co jest widoczny w tym miejscu na maglu i osłonie - czy to normalne? Może to wytrę w miarę możliwości i tą osłonę postaram się połatać?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Maglownice, końcówki drążków, geometria”