[Q] Znosi przy przyspieszaniu

mate1957
Mechanik
Mechanik
Posty: 121
Rejestracja: 2016-08-12, 14:11
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Włocławek

[Q] Znosi przy przyspieszaniu

Post autor: mate1957 »

Witam ponownie wszystkich bardzo serdecznie. Jak w temacie. Problem pojawił się praktycznie z dnia na dzień. Kierownica pochylona jest na prawą stronę ale auto idzie względnie prosto. Jak dam gazu kierownica się prostuje i auto zaczyna znosic w lewo. Odpuszczam gaz i kierownica znow się skreca i auto wraca. Końcówki drążka sprawdzone, jedna miała luz, została wymieniona wiec teraz są ok a auto bez zmian. Gdzie szukać problemu?
Surchon
Mechanik
Mechanik
Posty: 216
Rejestracja: 2017-05-15, 21:31
Imię: Michał
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Surchon »

Ja bym chyba zaczął od sprawdzenia zbieżności i geometrii - ale lepiej poczekaj na wypowiedzi doświadczonych kolegów :)
Awatar użytkownika
TheStig95
Mechanik
Mechanik
Posty: 158
Rejestracja: 2017-08-01, 10:35
Imię: Michał
Moje Audi: Inne
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: quattro
Skąd: Serock

Post autor: TheStig95 »

Ewidentny luz na wahaczu.
Daewoo Lanos SX 99r 1.6 BYŁ
Opel Astra GTC COSMO 2008r 1.7 CDTI BYŁA
Seat Arosa 1999r 1.0 BYŁA
Audi A6 C4 1994r 2.6 ABC BYŁA
Audi A8 D2 2001 2.8 AMX Quattro Tiptronic JEST I BĘDZIE
Seat Arosa Sport 2002r 1.8 20v JEST
AUDI A6 C4 2.5TDI AAT+ JEST
mate1957
Mechanik
Mechanik
Posty: 121
Rejestracja: 2016-08-12, 14:11
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Włocławek

Post autor: mate1957 »

Dziś bylem na kolejnych szarpakach... Kolejni fachowcy mówią ze wszystko jest sztywne... dziś wręcz próbowali mi wmówić że na siłę szukam problemu bo z autem wszystko ok. To wysłałem pana mechanika na przejażdżkę. Wrócił jakiś spokojniejszy i jakby pobladł xD. Stwierdził ze amortyzatory... To możliwe?
STANLEY
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 95
Rejestracja: 2014-06-20, 23:18
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bolesławiec
Podziękował: 1 raz

Post autor: STANLEY »

Ja obstawiam na gumotuleje ławy te które wkrecane są w podluznice. Skoro mówili że amortyzatory to sprawdzili je na trzepakach? Moim zdaniem nic do tego nie mają.

[ Dodano: |19 Sty 2019|, o 18:00 ]
Obrazek

Obrazek
Dokładniej te które widać na zdjęciach
Głową muru nie rozwalisz
Awatar użytkownika
hamish
Mechanik
Mechanik
Posty: 105
Rejestracja: 2017-09-08, 08:21
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: hamish »

Miałem tak w B4, gdy przerdzewiał i urwał się gwint nakrętki trzymającej amortyzator. Może tutaj masz to samo?
q_dancer1
Mechanik
Mechanik
Posty: 126
Rejestracja: 2016-01-24, 18:48
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: opolskie

Post autor: q_dancer1 »

Ja dałem sobie spokój z szarpakami. W C4 nic nie da się wybadać, a diagności nic nie potrafią znaleźć. Ma to swoje dobre strony, przy przeglądzie zawsze wszystko jest ok ;-)
Surchon
Mechanik
Mechanik
Posty: 216
Rejestracja: 2017-05-15, 21:31
Imię: Michał
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Surchon »

STANLEY pisze:Ja obstawiam na gumotuleje ławy te które wkrecane są w podluznice. Skoro mówili że amortyzatory to sprawdzili je na trzepakach? Moim zdaniem nic do tego nie mają.

[ Dodano: |19 Sty 2019|, o 18:00 ]
[url=https://images90.fotosik.pl/108/e0487a7747609a68m.jpg]Obrazek[/URL]

[url=https://images91.fotosik.pl/109/3441d1139ce9d8d6m.jpg]Obrazek[/URL]
Dokładniej te które widać na zdjęciach
Ja je miałem bardzo wyjechane i nie było takich objawów. Jedyne co to były stuki przy niektórych hamowaniach czy przyspieszeniach. Ale potwierdzę, że diagności to tutaj nic nie widza :D
mate1957
Mechanik
Mechanik
Posty: 121
Rejestracja: 2016-08-12, 14:11
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Włocławek

Post autor: mate1957 »

nakretka niestety jest przykrecona i trzyma, co do tych gumotulei nie mam pojęcia w jakim sa stanie. Sprawdzę jutro i dam znac panowie
Dodek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 794
Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: c.k
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Dodek »

Predzej poduszki skrzyni lub silnika masz też wyrąbane także z kazdym dodaniem gazu cały zespół napedowy sie przesuwa ...
A tuleje sanek pewnie też masz wyrąbane
Ogólnie to nie są duże koszta to wszystko kupić nowe (poduszki i tuleje (ok 400zł) ,ale problem jest z wymianą tego i tu trzeba jechać do jakiegoś warsztatu. PS jak drży ci buda poduszki od silnika w aelu mozna zastąpić tanszymi od benzyny 5 cylindrowej.
AEL INSIDE
mate1957
Mechanik
Mechanik
Posty: 121
Rejestracja: 2016-08-12, 14:11
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Włocławek

Post autor: mate1957 »

Ok sprawdze to bo akurat sie wybieram na garaż. Akurat rozbieram na czesci a6c4 ael wiec poduchy bede mial silnika
Awatar użytkownika
LuzaQ
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 88
Rejestracja: 2017-01-02, 16:07
Imię: Paweł
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1996
Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Biała Podlaska
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: LuzaQ »

Dodek pisze:Predzej poduszki skrzyni lub silnika masz też wyrąbane także z kazdym dodaniem gazu cały zespół napedowy sie przesuwa ...
A tuleje sanek pewnie też masz wyrąbane
Ogólnie to nie są duże koszta to wszystko kupić nowe (poduszki i tuleje (ok 400zł) ,ale problem jest z wymianą tego i tu trzeba jechać do jakiegoś warsztatu. PS jak drży ci buda poduszki od silnika w aelu mozna zastąpić tanszymi od benzyny 5 cylindrowej.
stuki takie cos bedzie powodowac ale nie znoszenie.
Rym cym cym, z rury czarny dym.
mate1957
Mechanik
Mechanik
Posty: 121
Rejestracja: 2016-08-12, 14:11
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Włocławek

Post autor: mate1957 »

A więc panowie. Przyczyną był amortyzator. Wymieniłem i znow jest ok. Nie wierzylem ze to moze być amortyzator a jednak. Dzięki za pomoc i pozdrawiam
Dodek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 794
Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: c.k
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Dodek »

mate1957, ale co z nim było nie tak - był krzywy czy stracił tłumienie ?
AEL INSIDE
mate1957
Mechanik
Mechanik
Posty: 121
Rejestracja: 2016-08-12, 14:11
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Włocławek

Post autor: mate1957 »

Wylal sie i dodatkowo dostal luzu
ODPOWIEDZ

Wróć do „Maglownice, końcówki drążków, geometria”