[ALL] Maglownica
-
- Mechanik
- Posty: 144
- Rejestracja: 2018-05-06, 18:11
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: zamość
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
[ALL] Maglownica
Witam w jaki sposob moge sprawdzic czy maglownica jest uszkodzona ? Objawy mam takie jak jade np 160 to tak jak by na boki ucieka ,na wstecznym po kostce brukowej czuc jak by byl luz na jakiejs gumie na szarpakach nic niewykazuje , plyn mam zalany czerwony jak bym zmienil na zielony nic sie nieroszczelni?
-
- Audi Mastah
- Posty: 871
- Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Oleśnica (28-220)
Zielony - mineralny ma być, nawet na korku masz napis.
Drążki sobie sprawdzić możesz dosyć łatwo - końcówkę to sprawa oczywista. A samą tuleję drążka to musisz wsadzić łapę za kolektor i macać drążek przy maglownicy a druga osoba rusza kierownicą.
A co do uciekania na boki - generalnie c4 to ponton, c5 prowadzenie to inna bajka. Ale w C4 zobacz jak ci chodzą całe sanki - one są na 4 tulejach i mogą one powodować, że całe zawieszenie pracuje na za dużych "wychyłach". Do sanek masz przymocowane całe dolne zawieszenie, więc luz - a raczej miękkość tulejek - może powodować takie pływanie auta na boki.
Drążki sobie sprawdzić możesz dosyć łatwo - końcówkę to sprawa oczywista. A samą tuleję drążka to musisz wsadzić łapę za kolektor i macać drążek przy maglownicy a druga osoba rusza kierownicą.
A co do uciekania na boki - generalnie c4 to ponton, c5 prowadzenie to inna bajka. Ale w C4 zobacz jak ci chodzą całe sanki - one są na 4 tulejach i mogą one powodować, że całe zawieszenie pracuje na za dużych "wychyłach". Do sanek masz przymocowane całe dolne zawieszenie, więc luz - a raczej miękkość tulejek - może powodować takie pływanie auta na boki.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
-
- Mechanik
- Posty: 144
- Rejestracja: 2018-05-06, 18:11
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: zamość
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Koncowki mam nowe tuleje na sankach tez nowe sprawdze w takim razie drazki .wiem ze plyn ma byc zielony ale czy jak zmienoe z czerwonego na zielony czy sie uklad nie roszczelni?
[ Dodano: |9 Maj 2018|, o 18:49 ]
Tuleje w drazkach sprawdzalem niema luzu ale jak krece kierownica na wylaczonym silniku slychac z magla glosne stuki tak byc powino?
[ Dodano: |9 Maj 2018|, o 18:49 ]
Tuleje w drazkach sprawdzalem niema luzu ale jak krece kierownica na wylaczonym silniku slychac z magla glosne stuki tak byc powino?
-
- Mechanik
- Posty: 110
- Rejestracja: 2013-03-11, 17:11
- Imię: Przemek
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Hrubieszów
- Płeć:
Koledzy. Szybkie pytanie. Mam dylemat nie wiem czy mam maglownica pada czy krzyżak kolumny kierowniczej. Auto na oponach letnich 225,/17 po koleinach lata jak cholera. Dziś założyłem zimówki 195/15 i jest trochę lepiej. Na letnich kołach jest masakra. Jazda autem to horror. Zawieszenie porobione końcówki wahacze nowe. Jak zdiagnozować poprawnie co może być przyczyną. Rwanie maglownicy w ciemno średnio mi się uśmiecha bo już pomagałem kolezce robić i to był dosłownie koszmar żeby to wydłubać a w V6 jeszcze ciaśniej niż R5. Porady potrzebuję.
-
- Mechanik
- Posty: 110
- Rejestracja: 2013-03-11, 17:11
- Imię: Przemek
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Hrubieszów
- Płeć:
Więc tak. Pan na diagnostyce nic nie mógł wymacać, ale zauważyłem sam że minimalnie ława się porusza na przednich mocowaniach. Jak wymieniałem zawieszenie demontowalem całą i nie zauważyłem rozerwanych gum? Ale możliwe że ze względu na upływ lat straciły właściwości. Czy zużyte tuleje przednich sanek mogą mieć wpływ na pływanie autem w koleinach. Zastanawiam się właśnie nad ich wymianą i montażem poliuretanów.
-
- Audi Mastah
- Posty: 794
- Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: c.k
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Wymien gumy w całej belce na nowe i nie baw sie w jakieś poliuretany + polecam od razu wymienić poduszki skrzyni i silnika na nowe.
Gumy w sankach są tanie - ale za wymiane bez podnośnika raczej sie nie bierz -upierdliwa robota - lepiej dać 200zł i nabiją ci nowe tuleje i skrecą do kupy. + po tym oczywiscie musowo zbieżność + geometria.
Jak na zgaszonym silniku stuka ci magiel to trzeba wyrywać chwasta - mega upierdliwa spawa - ale jak wymienisz auto sunie po drodze .
aha same tuleje gumowo metalowe w sankach to nic - pod sankami są drugie tuleje mocowane wprost do podłogi auta - w nie włąsnie wkreca sie sruby na klucz 16mm które trzymają sanki i te włąsnie szybko padają - takie mocowane na 3 sruby - fachowo nazywa sie to chyba podpora skrzyni w etce - czy jakoś tak
Gumy w sankach są tanie - ale za wymiane bez podnośnika raczej sie nie bierz -upierdliwa robota - lepiej dać 200zł i nabiją ci nowe tuleje i skrecą do kupy. + po tym oczywiscie musowo zbieżność + geometria.
Jak na zgaszonym silniku stuka ci magiel to trzeba wyrywać chwasta - mega upierdliwa spawa - ale jak wymienisz auto sunie po drodze .
aha same tuleje gumowo metalowe w sankach to nic - pod sankami są drugie tuleje mocowane wprost do podłogi auta - w nie włąsnie wkreca sie sruby na klucz 16mm które trzymają sanki i te włąsnie szybko padają - takie mocowane na 3 sruby - fachowo nazywa sie to chyba podpora skrzyni w etce - czy jakoś tak
AEL INSIDE
-
- Mechanik
- Posty: 110
- Rejestracja: 2013-03-11, 17:11
- Imię: Przemek
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Hrubieszów
- Płeć:
Dzięki za sugestie. Obejrzę sobie dokładnie na etce co i jak. Trzeba pomału gromadzić części, żeby od razu się nie spłukać z kasiory 😁. Potem zakasać rękawy i brać się do roboty. Najgorsza maglownica w takim paskudnym miejscu ją wsadzili. Znalazłem dobry tutorial na YT z demontażu magla https://youtu.be/h8qQ1KiV818 . Miałem kiedyś e39 tam demontaż maglownicy to była bajka 😂 .
-
- Audi Mastah
- Posty: 794
- Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: c.k
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Ten szwab za dużo rozbiera - nie trzeba wykrecać serwa hamulców i pompy- wiem bo sam to robiłem i jest na forum manual jak to robić krok po kroku -
Magiel wydzierasz od strony koła pasażera - trzeba całkiem odkrecić koło -i w te strone magiel cały wyjdzie przez otwór technologiczny w nadwoziu
najgorzej jest odkrecić te sruby na czerwono od drążków aby odgiąć te blaszki trzeba mieć łom + młotek i drugą osobę potem wykrecasz te sruby na zółto - one są od hydrauliki + na koncu krzyżak - w nogach pasażera - to akurat to pikuś- ( przy okazji warto zdemontowac plastik pod kolanami + wykrecić całe siedzienie kierowcy - wtedy kładziemy sie na podłodze i jest fajny dostep.
Kup sobie na pewno płaski klucz 13 z wbudowaną grzechotką - oszczedzisz masę przeklenstw do okrecenia 4 srub trzymających magiel po bokach do nadwozia
Ogólnie najgorzej to wykrecić sruby i wyrwać magiel. bo zawsze coś tam uwadzało
Magiel wydzierasz od strony koła pasażera - trzeba całkiem odkrecić koło -i w te strone magiel cały wyjdzie przez otwór technologiczny w nadwoziu
najgorzej jest odkrecić te sruby na czerwono od drążków aby odgiąć te blaszki trzeba mieć łom + młotek i drugą osobę potem wykrecasz te sruby na zółto - one są od hydrauliki + na koncu krzyżak - w nogach pasażera - to akurat to pikuś- ( przy okazji warto zdemontowac plastik pod kolanami + wykrecić całe siedzienie kierowcy - wtedy kładziemy sie na podłodze i jest fajny dostep.
Kup sobie na pewno płaski klucz 13 z wbudowaną grzechotką - oszczedzisz masę przeklenstw do okrecenia 4 srub trzymających magiel po bokach do nadwozia
Ogólnie najgorzej to wykrecić sruby i wyrwać magiel. bo zawsze coś tam uwadzało
AEL INSIDE
-
- Mechanik
- Posty: 110
- Rejestracja: 2013-03-11, 17:11
- Imię: Przemek
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Hrubieszów
- Płeć:
-
- Audi Mastah
- Posty: 794
- Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: c.k
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Dasz radę - to jest to samo ale zaopatrz sie w klucz grzechotkę + nasadki na 3/8cala - bo grzechotka na 1/2 cala sie nie miesci -a 3/8 + mała przedłużka i okrecasz bez problemu - bo sie miesci pod własnie serwem- jak tylko ją zruszasz potem wykrecasz reszte tym płaskim kluczem 13 z grzechotką - idzie jak po maśle. Szkoda że nie mieszkasz blizej to bym ci pomógł w naprawieprzemek198787 pisze:dlatego zastanawiam się czy w V6 pójdzie tak samo czy trzeba pruć serwo.
AEL INSIDE