[Q] Letnie tarcze hamulcowe po przejechaniu 7km

Awatar użytkownika
frost12q
Mechanik
Mechanik
Posty: 213
Rejestracja: 2012-03-11, 13:45
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gryfino

[Q] Letnie tarcze hamulcowe po przejechaniu 7km

Post autor: frost12q »

Witam !
Dzis z nudów z ciekawosci przejechalem sie autkiem bez uzywania hamulca dosc powoli max 70km/h poniewaz kiedys gdzies sie natknalem na info ze trzymajace hamulce moga wplywac na srednie spalanie.

Przejechalem 7 km, hamowanie biegami i tylko ze 2 razy uzylem hamulca tylko aby auto stanelo. Predkosci praktycznie nie bylo wcale.

Efekt ?
Dotykalem wszystkie tarcze i wyglada to tak:
Po stronie kierowcy z tylu zdecydowanie zimne !
Po stronie pasażera z tyłu wyczowalnie ciepla tarcza.
Z przodu obie tarcze sa na prawde delikatnie letnie po stronie pasażera troche cieplejsze niz po stronie kierowcy.

Hamulce z tylu byly robione jakos z pol roku temu moze dluzej. Tzn zaciski - czyszczenie, gumki i reczny. Reczny lapie na zabek badz dwa.


Pytanie jest czy to jest normalne ? Jezeli nie to czym to moze byc spowodowane poza...hmmm zbyt mocno naciagnietym recznym z tylu po stronie pasażera. ?
Awatar użytkownika
Olaf007
Adept
Adept
Posty: 15
Rejestracja: 2013-07-22, 08:25
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kraków

Post autor: Olaf007 »

Tak przez Internet ciężko pomóc, może zapieczone klocki, zaciski? O ile samo nagrzewanie to normalny stan rzeczy, to wydaje mi się że jeśli tarcze nagrzewają się nierównomiernie to już nie jest OK.

Przychodzi mi do głowy pewien artykuł opisujący dosyć dokładnie usterki i ich przyczyny jeśli chodzi o tarcze i klocki hamulcowe (http://moto.wp.pl/kat,55194,title,Klocki-i-tarcze-hamulcowe-typowe-uszkodzenia,wid,16992415,wiadomosc.html). Pisali w nim, że oznaką przegrzewania tarcz hamulcowych może być pojawiające się niebieskie zabarwienie, sprawdzałeś czy coś takiego występuje?
Ostatnio zmieniony 2014-11-17, 14:55 przez Olaf007, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
frost12q
Mechanik
Mechanik
Posty: 213
Rejestracja: 2012-03-11, 13:45
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gryfino

Post autor: frost12q »

Nie nie sprawdzalem, ale watpie aby to bylo to...
Z tylu to mysle ze linka moze byc delikatnie za mocno naciagnieta. Bo jarzma, zaciski wszystko bylo czyszczone podczas jej wymiany. A w zwiazku z tym ze to quattro to ciezki dostep do zaczepu linki i jej regulacji.

Gdyby tak mocno grzaly tarcze to pewnie cala felga bylaby goraca a tak sie nie dzieje....
Mimo wszystko dzieki za checi udzielenia pomocy. Byc moze ktos jeszcze wpadnie na jakis pomysl..
Awatar użytkownika
mas0n
Moderator
Moderator
Posty: 678
Rejestracja: 2013-09-23, 15:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: mas0n »

Olaf007, Niebieskie zabarwienie to przy konkretnym przepaleniu tarcz,
I tak poza tym to przywitaj się. Już raz Cie upominałem :/
frost12q, Sprawdź czy na bardzo delikatnym wzniesieniu auto samo Ci ruszy. Mi rusza już od najmniejszych wzniesień przy wysokim ciśnieniu w oponach
Ostatnio zmieniony 2014-11-17, 15:18 przez mas0n, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
wolfik0
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 711
Rejestracja: 2011-07-22, 22:20
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: zabrze

Post autor: wolfik0 »

To tak z nudów jeżeli Cię to denerwuje to możesz wykręcić przednie zaciski na stół, wyjąć tłoczek (najlepiej na aucie trochę podpompować żeby wyszedł) przeczyścić, nasmarować smarem do tłoczków. Prowadnice w przednich zaciskach to tak faktycznie dwie gumki wciśnięte w zacisk, jeżeli jarzmo ma w nich luz to też możesz wymienić te gumki, jarzma wyczyścić szczotką drucianą i na styku klocka z jarzmem nasmarować smarem miedzianym i na koniec dokładnie odpowietrzyć :))))

[ Dodano: 2014-11-17, 17:10 ]
I jeżeli będziesz miał problem z wepchaniem tłoczka do zacisku na stole to polecam też wymienić uszczelniacz w zacisku bądź ewentualnie gumkę chroniącą jak spękana, zmęczona starością :mrgreen:
()()()() Jedna rodzinka VW
Awatar użytkownika
frost12q
Mechanik
Mechanik
Posty: 213
Rejestracja: 2012-03-11, 13:45
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gryfino

Post autor: frost12q »

mas0n pisze:Olaf007, Niebieskie zabarwienie to przy konkretnym przepaleniu tarcz,
I tak poza tym to przywitaj się. Już raz Cie upominałem :/
frost12q, Sprawdź czy na bardzo delikatnym wzniesieniu auto samo Ci ruszy. Mi rusza już od najmniejszych wzniesień przy wysokim ciśnieniu w oponach
Masz na mysli ruszenie auta na wzniesieniu przy zaciagnietym rekawie tak ? Czy auto bedzie mialo tendencje do toczenia sie ?

Dzieki za rady chlopaki sprawdze to, jakby ktos jeszcze mial jakies pomysly to walic :)
Awatar użytkownika
mas0n
Moderator
Moderator
Posty: 678
Rejestracja: 2013-09-23, 15:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: mas0n »

frost12q, bez ręcznego, czy będzie się toczyć.
Awatar użytkownika
frost12q
Mechanik
Mechanik
Posty: 213
Rejestracja: 2012-03-11, 13:45
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gryfino

Post autor: frost12q »

Sprawdzilem, auto nie ma oporow na delikatnym wzniesieniu. Spkojnie sie turla nawet na prostej drodze
Awatar użytkownika
mas0n
Moderator
Moderator
Posty: 678
Rejestracja: 2013-09-23, 15:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: mas0n »

frost12q, To jedyne co możesz zrobić to to co napisał wolfik0, ze szczególnym uwzględnieniem styku klocka z jarzmem (w kilku) zakładach byłem i nigdy nic tam nie dawali :/ )
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ hamulcowy”