[ALL] Odpowietrzenie hamulców - zwykła metoda a ciśnieniowa

kwazik
Mechanik
Mechanik
Posty: 187
Rejestracja: 2013-08-27, 21:37
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kraków

[ALL] Odpowietrzenie hamulców - zwykła metoda a ciśnieniowa

Post autor: kwazik »

Część :)
Sprawa bezpośrednio dotyczy innego auta niż setka, ale rozwikłanie tej kwestii przysłuży się również przy odpowietrzaniu hamulców w C4.

Mianowicie mój mechanik odpowietrzając / wymieniając płyn hamulcowy używa metody ciśnieniowej - zakłada specjalny ciśnieniowy korek do zamknięcia zbiorniczka wyrównawczego z płynem hamulcowym i zwiększa ciśnienie płynu.
Dopiero po tym odpowietrza.

W Hondach jest inny kształt korka i typowe korki ciśnieniowe nie pasują (hondowski 600 zł). Coś tam odpowietrzył, ale jest słabo więc skierował mnie do aso.

W aso robią klasycznie - płyn pod korek i praca pedałem hamulca.

W tym momencie zgłupiałem.... Kto ma rację ? Która metoda jest lepsza ?
Ciśnieniowo wygląda to tak, że zwiększa się ciśnienie w zbiorniczku wyrównawczym i wyłącznie odpuszcza odpowietrzniki czy też dodatkowo pompuje się pedałem ?

Przy okazji w przypadku wymiany płynu wydaje się mi, że metoda ciśnieniowa jest lepsza - pchamy od przodu i wylewamy tyłem, a nie mieszamy starego i nowego płynu.

Pzdr
kwazik
Ostatnio zmieniony 2014-10-07, 11:17 przez kwazik, łącznie zmieniany 1 raz.
Matrix1540
Mechanik
Mechanik
Posty: 170
Rejestracja: 2012-01-02, 21:12
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: Matrix1540 »

Ojciec ma na warsztacie taki przyrzad z ATE i mimo ze mozna odpowietrzac samemu to gdy mam kogos do pomocy to odpowietrzam tradycyjnie. Pedal jest twardszy po tradycyjnym odpowietrzeniu. A jak chcesz miec całkowicie nowy plyn, niewymieszany ze starym to kup 2 razy wiecej plynu niz wchodzi w uklad i z kazdego kola zlej więcej to wtedy na pewno starego nie będzie. Takie moje zdanie poparte praktyka.
A6 C4 1.9 ON:):)
przemoprzem
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 871
Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Oleśnica (28-220)

Post autor: przemoprzem »

Ja u siebie jak robiłem hamulce to przy okazji kupiłem nowy płyn. Odkręciłem ostatni odpowietrznik (prawy tył) i upuściłem tyle płynu żeby mieć prawie pusty zbiorniczek na płyn hamulcowy. Nalałem nowego i już leciałem po kolei każde koło do momentu aż nie poleciał ładny płyn. Siostra pompowała, a ja odkręcałem - nawet poszło. Stary płyn był z jakimiś plemnikami :mrgreen:
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
Awatar użytkownika
hubos21
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 563
Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mogilno

Post autor: hubos21 »

niektórzy stosuję metodę grawitacyjną czyli odkręcają odpowietrznik/odpowietrzniki i czekają aż płyn sam się przeleje wypluwając powietrze, ja u siebie jak walczyłem z hamulcami to robiłem tak, że długi wężyk od odpowietrznika do zbiorniczka, popuszczasz lekko i pompujesz i widzisz jak płyn przelatuje przez wężyk i jak już leci czysty płyn bez powietrza to zakręcasz i tak robisz wszystkie kolejno, wada jest taka, że trzeba mieć więcej płynu bo musimy wężyk zapełnić ale dopiero tak udało mi się odpowietrzyć wszystko, teraz będę zmieniał sobie na niebieski płyn ATE to spróbuję wyssać ze zbiorniczka ile się da i będę odkręcał odpowietrzniki po kolei i czekał aż zacznie lecieć nowy płyn, bez pompowania
Ostatnio zmieniony 2014-10-11, 00:06 przez hubos21, łącznie zmieniany 1 raz.
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT
dariodario
Mechanik
Mechanik
Posty: 208
Rejestracja: 2012-02-24, 17:22
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Jasło

Post autor: dariodario »

jak sie wymienia plyn na inny to trzeba tłoczki w zaciskach cofnąć do oporu wtedy starego plynu jest juz niewiele
POWER MADE IN SPANKY
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ hamulcowy”