[Q A6 ABC] Terkotanie hamulca, samohamowanie

Awatar użytkownika
Cyzio
Mechanik
Mechanik
Posty: 177
Rejestracja: 2011-12-16, 17:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: SE/Nowy Sącz

[Q A6 ABC] Terkotanie hamulca, samohamowanie

Post autor: Cyzio »

Witam Wszystkich.

Kolejna zagwózdka mojego wozidełka ;) I zgodnie z radą zakładam temat.

1 Zdarza się że hamulec terkocze i auto samo hamuje, problem występuję często, prawie zawsze gdy "ostrzej skręcam, zawracam" gdy przejeżdżam przez próg zwalniający, wjadę w dziurę itd.
W Szwecji po śniegu dałem w palnik, koła straciły przyczepność i również mi samochód hamowało.
Podczas tego "terkotania" pedał hamulca jest prawie jak "beton" (coraz częśćiej się to dzieje)
Dodam też że, jak już zacznie się to terkotanie i auto zaczyna samohamować, hamulec wraca do normy, dopiero gdy auto się zatrzyma.
Nie zawsze zapala się kontrolka ABS, dodam że ABS działa (po zapaleniu kontrolki oczywiście przestaje działać)

2 Hamując, w zasadzie już dohamowując do zatrzymania, przeważnie przy ok 30km/h czuć bicie w pedał (dźwięk podobny do hamowania ABS) po czym czuć opór na hamulcu (hamulec wyraźnie słabnie) po chwili "puszcza" i auto staje dęba, żyletka.

Jednak te dwie kwestie nie koniecznie muszą być ze sobą powiązane ??

Zauważyłem też, że czujniki do klocków z przodu "wiszą" nie są podpięte (nie wiem czy może mieć to jakikolwiek wpływ na sterownik) i nie wiem czy same klocki maja kabelki do podpięcia, ale raczej nie.

Same hamulce tzn tarcze i klocki są nowe, przód i tył.

W aucie były wymieniane półosie z tyłu, jednak po wymianie, nie zapaliła się kontrolka ABS, nic z tych rzeczy.
Wiem że półośki były z innych modeli silnikowych, nie pamiętam już, w każdym razie na pewno z C4 Q. (generalnie ciężki temat w Szwecji) wizualnie były takie same.

1szą czynnością którą zamierzam zrobić to -
odpowietrzę jeszcze raz dokładnie układ hamulcowy
Zdemontuję i przeglądnę stan czujników, wszystkie połączenia itd.

Wszystkie rady mile widziane, znajomy ma kompa więc również mogę podjechać i ew jakieś błędy odczytać ;)

Pozdrawiam serdecznie.
II V-ce Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
Mareek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 517
Rejestracja: 2011-06-27, 22:01
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Piaseczno

Post autor: Mareek »

Nie jestem mechanikiem więc tylko mogę podywagować: skoro tarcze i klocki są nowe, to może zaciski szwankują? Niepodłączone czujniki klocków nie powinny mieć tutaj żadnego wpływu. Być może że przy ostrym skręcie któreś koło jest przyhamowywane przez ESP a zaciski nie odpuszczają klocka/klocków. Może jakiś czujnik abs wariuje?
mati_A6
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 288
Rejestracja: 2011-09-12, 14:04
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Żary

Post autor: mati_A6 »

Na pewno błędy z vaga pomogłyby w rozwiązaniu problemu.
Znajomy miał brudny czujnik ABS i przy każdym hamowaniu system się załączał. Sprawdź u siebie może tam jakiś syf się dostał.
Półosie wyglądały tak samo ale czy ilość zębów w przegubie na pierścieniu od ABS była taka sama?
Odpięta wtyczka od klocków nie wpływa na system ABS...
Jak narazie to jedyne co mi przychodzi do głowy... ;-)
Pozdro!
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

Mareek, tez bym za tym byl...esp i abs biora impulsy z tego samego czujnika abs...cos sie dzieje zlego w tych ukladach.Cyzio, zacznij od vagowania.
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

Pierwszą czynnością to podpinasz kompa sprawdzasz blędy, oraz blok pomiarowy 001 w ABS. w tym bloku ci pokazuję każde koło z jaką prędkością się kręci widziany przez czujnik ABS. Jak jedziesz prosto to wiadomo że powinno być tak samo wszędzie. Jak skręcasz to są różnice, ale delikatne(wiadomo wewnętrzne koło podczas skręcania pojedzie wolniej) Jak ci występują takie niezamierzone reakcje i wiesz kiedy to się przejedź z kompem i będziesz wiedział z którym kołem jest coś nie tak. Przyczyny to koronka ze złymi zębami, uszczyrbiony jeden ząb na koronce lub będzie licho ogólnie wyglądać, maras na koronce czujniku, bądź co jeszcze lepsze źle założona koronka. Czekamy na efekty pracy. :mrgreen:
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Dodek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 794
Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: c.k
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Dodek »

co mnie nie pokoi -To ze samo hamuje
watpie ze abs ma na to wpływ - ale jak koledzy pisza zvaguj auto

ale pewnie wine tu odgrywa pompa hamulcowa a konkretnie woda w pompie - tzn w zbierająca sie w serwie i na mrozie zamarza. -check this ;-)

A jak tam zaciski - i jarzma - były dokaladnie wyczyszczone i nasmarowane w czasie wymiany klockow ?
AEL INSIDE
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

lecz od samego serwa by się nie załączał ABS, przynajmniej tak jest opisane w poście pierwszym.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Nie ESP, bo czegoś takiego w C4, nie było tylko EDS (z ang. EDL) czyli elektroniczna blokada dyferencjału która była montowana przeważnie razem z napędem 4x4 (ale z ośką również-bardzo rzadko).
Te rozwiązanie zastąpiło stosowaną w 100 C4 ręczną blokadę ze słynnym przyciskiem DIFF.

System przyhamowuje na osi koło z poślizgiem tak by przekazać część momentu na koło posiadające przyczepność. Działa do ok 30-40km/h w S6 ponoć do ok70km/h.
Nie wiadomo tylko z jakiego powodu dochodzi u ciebie do takiej sytuacji bez potrzeby i samoistnie.

Jedyne co o tym może decydować to sterownik EDS a jest on zintegrowany na płycie sterownika ABS pod kanapą (napis na obudowie "ABS/EDS") Chyba że sama pompa ABS też dostaje wariacji czy jakiś błędny sygnał sobie tworzy o poślizgu i się załącza dohamowując koła. Może czujniki wieńce ABS na przegubach są skorodowane/brudne i fałszują odczyty.
Ostatnio zmieniony 2012-01-02, 13:53 przez J.A.G, łącznie zmieniany 1 raz.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
adriang92
Guru
Guru
Posty: 1310
Rejestracja: 2011-06-20, 14:52
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zbędowice

Post autor: adriang92 »

Skoro po wyłączeniu wszystko wraca czyli sterownik sie resetuje to winy szukac trzeba w podzespołach absu bo one wysyłaja błedne sygnały ktore kopia sterownik. Najlepiej zacząc od czujnikow. Albo druga opcja sterownik kuleje. Moze jakies zimne luty ma?
Swego czasu jak tatus jezdzil jeszcze c4q tez mial podobnie z tym ze EDS wcale przestał dzialac. Blokady za nic sie nie właczały, jedynie głupiał abs przy małych predkosciach jak u Ciebie, i sami dojsc nie moglismy co było przyczyna tego forum jeszcze nie było a na a6klub wiadomo jak c4 traktuja... Wiec tez jestem ciekawy co moze byc nie tak
Awatar użytkownika
Cyzio
Mechanik
Mechanik
Posty: 177
Rejestracja: 2011-12-16, 17:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: SE/Nowy Sącz

Post autor: Cyzio »

Butterbean pisze:Cyzio, zacznij od vagowania.
Już po vagowaniu ;-)

Błędów w silniku nie stwierdzono.
W klimatronie coś z klapami... ale to było sprawdzone tak przy okazji.

W ABSie pokazały się 2 błędy, nie mam oznaczenia tych błędów, nie spisałem ich ale jeden bezpośrednio wskazuje na uszkodzony czujnik ABS prawego przedniego koła a drugi na nieprawidłowy odczyt z czujników ABS.
Może te błędy są ze sobą powiązane, nie wiem.

Może w pliszki lecą również te półosie tylne, dupa ze mnie, bo nie liczyłem zębów na wieńcach gdy je wymieniałem :-x Były do Q to założyłem do Q, Ale tam gdzie wózek nabyłem nie ma w czym "wybierać", po 2 nie miałem za bardzo czasu :)
Najwyżej będę szukał prawidłowych w PL.
Wiem że jedna półoś jest z TD a druga z 4.2 chyba, jeśłi dobrze pamiętam,..

Jeżeli wierzyć w te dane to ilość zębów pierścienia ABS przynajmniej między 4.2 a 2.6 jest taka sama, minimalna różnica jest w długości samej półosi.
http://www.czesci24.pl/szczegoly/209986 ... 4a-c4-9497 4.2 Q
http://www.czesci24.pl/szczegoly/210068 ... 4a-c4-9497 2.6 Q
TDI Q nie znalazłem

Dzisiaj jadę na kanał, przeczyszczę wszystko co się da.
Zobaczymy.
W każdym razie jestem umuwiony na kolejne vagowania ;-)

Dzięki serdecznie za rady.
Pozdrawiam,.
II V-ce Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
Cyzio
Mechanik
Mechanik
Posty: 177
Rejestracja: 2011-12-16, 17:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: SE/Nowy Sącz

Post autor: Cyzio »

Generalnie zrobiłem masę innych pierdółek typu filtry kabinowe itd.
Przy hamulcach też trochę podłubałem.
Nie podoba mi się ten prawy przedni czujnik.

1. Bardzo lekko wyszedł, wygląda "w miarę", i był owinięty jakąś taśmą, co by miał ciaśniej ?? Czy to normalne ? owijanie jakąś taśmą czujnika ??

2. Czy te czujniki są po prostu wciskane ??

Z lewej strony nie chciał drgnąć, zostawiłęm póki co.

Owinąłęm luzaka delikatnie taśmą od nowa, docisnąłem, dobiłem delikatnie przez kawałek deseczki.
Wszystko się dzieję tak samo jak się działo, żadnej poprawy.

Czujnik do wymiany czy cała zwrotnica ?? Mierzyć oporność czujnika ??

Błędy na VAgu były, ale żadna kontrolka się nie zapala. Owszem, zapala i sygnalizuje ABS ale rzadko.
Chyba najlepiej było by zacząć od prawego przodu.

Dała mi dzisiaj maszyna popalić :evil:
II V-ce Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Zapisz dokładnie nr błędów i ich opis :!:
Czujnik luźny być nie powinien, to że ciężko wyjąc norma zdziwię się jak wyciągniesz :-P Może jest za blisko wieńca i nie czyta zawsze.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
Cyzio
Mechanik
Mechanik
Posty: 177
Rejestracja: 2011-12-16, 17:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: SE/Nowy Sącz

Post autor: Cyzio »

VAG podpięty wczoraj, tylko jeden (1) błąd tym razem w ABSie. :mrgreen:

- Uszkodzony czujnik prawy przód.

Pomierzę oporności w porównaniu do lewego czujnika i będę kombinował dalej.
II V-ce Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

Cyzio, o ile kojarze.to te czujniki sa na takich miedzianych tulejach...jak ktos wymienial to zapewne tuleje szlag trafil i owinal tasma...
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ hamulcowy”