[FWD] [100/C4 ACE] drżenie przy hamowaniu

Awatar użytkownika
hubos21
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 563
Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mogilno

[FWD] [100/C4 ACE] drżenie przy hamowaniu

Post autor: hubos21 »

Cześć Wam

Taka oto przypadłość trapi ostatnio moją 100tkę a mianowicie drżenie przy hamowaniu. Zjawisko jest nie widoczne do prędkości 80km/h a później zaczyna lekko drżeć i najdziwniejsze jest to, że nie zawsze. Zazwyczaj winne są tarcze ale tutaj to drżenie jest takie inne i nie wiem czy to z tyłu czy z przodu bo kierownicą za bardzo nie telepie. Oglądałem tarcze z tyłu i jak obracałem kołem to ładnie się lekko kręciło ale w jednym miejscu bardziej przyciera i tarcza jest mniej przytarta. Zastanawiam się też czy taki efekt może powodować uszkodzone łożysko McPersona bo jak byłem ustawiać zbieżność gość mówił, że się sprężyna przyciera. Wahacze nowe, końcówki nowe, z tyłu cała zawiecha nowa łącznie z amortyzatorami
Ostatnio zmieniony 2014-06-22, 20:28 przez hubos21, łącznie zmieniany 1 raz.
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT
Awatar użytkownika
wolfik0
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 711
Rejestracja: 2011-07-22, 22:20
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: zabrze

Post autor: wolfik0 »

Zobacz czy prowadniczek w zaciskach nie masz zapieczonych :mrgreen:
()()()() Jedna rodzinka VW
Awatar użytkownika
hubos21
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 563
Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mogilno

Post autor: hubos21 »

Jednak wymiana tarcz rozwiązała problem ale tym razem posłuchałem kolegi i założyłem ori tarcze używki, kupiłem komplet z Superba, 2 tarcze ori i do tego był komplet klocków ATE ledwo co liźnięte, za całość dałem 55zł z wysyłką :D tarcze jak nowe, próg ledwo co wyczuwalny, dopiero teraz czuć co to znaczy markowe części
Ostatnio zmieniony 2014-08-10, 07:31 przez hubos21, łącznie zmieniany 1 raz.
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT
Awatar użytkownika
Danieles
Mechanik
Mechanik
Posty: 187
Rejestracja: 2014-01-27, 15:28
Imię: Daniel
Moje Audi: S4 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.2T 230KM (AAN)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Malbork / Macroom

Post autor: Danieles »

Używane klocki i tarcze zakładasz do auta???
No wybacz ale ta tych sprawach się nie oszczędza.
Awatar użytkownika
hubos21
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 563
Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mogilno

Post autor: hubos21 »

Raczej chciałeś powiedzieć, że się przepłaca przy obecnych jakościach części i wyginających się tarczach. Skoro tarcza ma fabryczny wymiar nie jest pęknięta to w czym jest gorsza od zamiennika? Ktoś założył nowy komplet ledwo co dotarty to co za różnica czy on przejedzie 20tyś w tym aucie czy przełożysz go do innego? To nie były jakieś stare zardzewiałe tarcze i klocki, które leżały na deszczu, wszystko było świeżo ściągane z auta dlatego to kupiłem, klocki jak zjadę kupię nowe ale za tarcze już dziękuje 3 komplety już zgiąłem.
Ostatnio zmieniony 2014-08-10, 10:59 przez hubos21, łącznie zmieniany 1 raz.
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT
Awatar użytkownika
Danieles
Mechanik
Mechanik
Posty: 187
Rejestracja: 2014-01-27, 15:28
Imię: Daniel
Moje Audi: S4 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.2T 230KM (AAN)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Malbork / Macroom

Post autor: Danieles »

hubos21 pisze: klocki jak zjadę kupię nowe ale za tarcze już dziękuje 3 komplety już zgiąłem.
bo chciałeś zaoszczędzić i kupywałeś szit a za cenę tych 3 tarcz byś miał podejrzewam te co masz teraz nowe nie używane i jeszcze by Ci zostało.

Ale ok , nie szukam dymu ,wyrażam tylko swoje zdanie i jak coś to sorki.
Pozdrawiam :ok:
Awatar użytkownika
hubos21
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 563
Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mogilno

Post autor: hubos21 »

nie chodzi o dym tylko w czym jest lepsza tarcza z pudełka np. TRW chociaż i tak nie wiesz czy jest ori czy podróbka od ori tarczy, która ma fabryczny wymiar i nie ma zużycia? Ostatnio Tomek na Facebooku pisał ile mu wytrzymały nowe Zimmermany 312, za 600zł który bym musiał wydać na ten komplet, będę miał nowe dwa przeguby i linki ręcznego
Ostatnio zmieniony 2014-08-10, 11:26 przez hubos21, łącznie zmieniany 2 razy.
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT
Awatar użytkownika
Piter008
Adept
Adept
Posty: 40
Rejestracja: 2012-04-15, 23:23
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: CB / Bydgoszcz

Post autor: Piter008 »

Drżenie przy hamowaniu to nie tylko tarcze. Mogą być też luzy na wahaczach. Lepiej 2 razy a dobrze sprawdzić. Co do tarcz i klocków mam takie zdanie jak kolega Danieles - na takich rzeczach się nie oszczędza, lepiej dołożyć parę złotych i mieć spokój ;)
Krótka historia z AUDI:
1. AUDI 80 B4 1994 - było
2. AUDI 80 B4 1992 - było
3. AUDI A6 C4 AEL sedan 1995 - było
4. AUDI A6 C4 AEL Avant 1997 - było
5. AUDI A6 C5 Avant 2002 - jest
6. AUDI A8 D2 Quattro 1994 - jest
"Przewaga dzięki technice."
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ hamulcowy”