[Q] Stuki przy jeździe po nierównościach.Cisza podczas hamow

FanDamme87
Adept
Adept
Posty: 36
Rejestracja: 2013-04-12, 13:25
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Lębork

[Q] Stuki przy jeździe po nierównościach.Cisza podczas hamow

Post autor: FanDamme87 »

Witam Panowie ! Takie pytanko na dzień dobry. Coś dziwnego dzieje się z moim tylnym kopytem hamulcowym w mojej C4. Mianowicie podczas jazdy po nierównościach albo najlepiej po bruku słyszę donośny dźwięk z tylnego lewego koła. Jakby ktoś bił w dzwony albo stukał szklankami. Zlokalizowałem problem, kiedy to położyłem się pod auto (myślałem na początku , że to układ wydechowy lata i uderza od spodu, ale wszystkie wieszaki w porządku, układ nie lata), lecz podotykałem kopyta hamulcowe i tutaj stuk się uaktywnił. Moje pytanie brzmi. Jak duży ma być luz na kopycie, bo wiadomo , że musi być. A jeżeli jest spory to co należy zrobić/wymienić aby nie hałasował ? W prawym tylnym kole jest mniejszy luz i z tamtej strony cisza. Ale mam czasami takie wrażenie, że coś tam buczy w tym prawym, tak jakby opona - taki głuchy posłuch, nie wiem jak to dokładnie wyjaśnić. Wrażenie jest takie jakby ta opona była starta w wyniku blokady kół podczas mocnego hamowania. I właśnie jak jadę gdzieś z 70km/h to słychać takie głuche bicie. Macie może jakieś pomysły ? Dzięki z góry !

Achaaa ! I jeszcze jedno. Kiedy jadę po bruku lub nierównościach zahamuje to stuk ustaje w tym kole. Czyli to na pewno sprawka kopyta. Ale co tam dokręcić, co wymienić żeby było dobrze ?
Awatar użytkownika
Dawid2542
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 903
Rejestracja: 2011-05-21, 19:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: śląsk

Post autor: Dawid2542 »

miałem to samo z prawego tyłu, wymieniłem płyn hamulcowy, odpowietrzyłem, i pomogło lecz tylko na chwilę, potem jeździłem na lekko zaciągniętym ręcznym i też nie trzaskało :mrgreen: no i nie dawno kupiłem zaciski z octavi I aluminiowe i problem ustał, wydaje mi się że zacisk łapie powietrze przez np. odpowietrznik bądź jakąś mikro nieszczelność i nie trzyma tak jak powinien,
Ostatnio zmieniony 2014-08-25, 11:59 przez Dawid2542, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Grzesiek
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 271
Rejestracja: 2011-06-15, 22:25
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Piski

Post autor: Grzesiek »

Miałem kiedyś ten problem - stuki z tyłu na nierównościach. No i to właśnie klocek miał luz i tłukł. Chyba wymiana tarczy i klocków załatwiła problem.
audiS6
Adept
Adept
Posty: 3
Rejestracja: 2014-08-25, 11:31
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Rzeszów

Post autor: audiS6 »

Witam. Chciałbym odświeżyć temat, ze względu na to, iż mam podobny problem z tym, że nawet problem występuje na drodze pozbawionej nierówności, ale może zacznę od początku.
W sobotę wymieniłem tarcze i klocki tył, zrobiłem kilkukilometrowy test wraz z zalecanym dotarciem nowych elementów - wszystko było OK. W niedzielę wybrałem się w trasę, przez pierwsze 40 km wszystko było w najlepszym porządku, po czym rozpoczął się problem. Początkowo tylko na wybojach rozlegał się dźwięk coś w stylu podskakującej rzeczy w bagażniku (pomyślałem, że nie dokręciłem dobrze lewarka), ale to nie było to.

Później odgłos z lewego tylniego koła przypominał dźwięk uderzającej tarczy o element metalowy (jak by była nie dokręcona, tylko swobodnie uderzała o piastę). Wszystko nasilało się powyżej 60 km/h i dodam, że ustawało kiedy tylko wciskałem pedał hamulca. Z każdym kilometrem było coraz gorzej i jak tylko wciskałem hamulec, problem znikał.

Dodam, że "gumka" na tłoczku (w zacisku) była uszkodzona, ale czy ona nie służy do ochrony przed zabrudzeniami? Ze względu, że wymiany dokonywałem w sobotę późnym wieczorem, nie mogłem jej wymienić,

Wiem, że bez odkręcenia choćby koła, ciężko zdiagnozować problem, ale może bardziej doświadczeni forumowicze będą mieli jakieś sugestie w ciemno? :) Jak tylko wrócę z pracy, zabieram się za to...
Awatar użytkownika
Dawid2542
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 903
Rejestracja: 2011-05-21, 19:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: śląsk

Post autor: Dawid2542 »

zacisk nie trzyma ciśnienia bądź nie dokręciłeś jarzma lub zacisku do jarzma.zacisk popuszcza dostaje luz i telepocze, miałem to samo u siebie, u mnie problemem było właśnie nie trzymanie ciśnienia przez zacisk i klocki dostawały lekkiego luzu i telepotało, może samo odpowietrzenie też pomoże. :ok:
Ostatnio zmieniony 2014-08-25, 15:40 przez Dawid2542, łącznie zmieniany 1 raz.
audiS6
Adept
Adept
Posty: 3
Rejestracja: 2014-08-25, 11:31
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Rzeszów

Post autor: audiS6 »

Dawid2542_ dzięki wielkie za odpowiedź i wskazówki :ok:

Wszystko dokładnie dokręciłem i odpowietrzyłem ale dzisiaj jeszcze to sprawdzę ponownie. Natomiast jeśli chodzi o tłoczek zacisku, to czy nie jest tak, że skoro trzymał ciśnienie przy bardziej zużytych klockach i tarczy (czyli musiał być bardziej wysunięty) to po wymianie na nowe elementy tym bardziej powinien trzymać ?
Awatar użytkownika
Danieles
Mechanik
Mechanik
Posty: 187
Rejestracja: 2014-01-27, 15:28
Imię: Daniel
Moje Audi: S4 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.2T 230KM (AAN)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Malbork / Macroom

Post autor: Danieles »

No właśnie nie bo
jeśli tłoczek był jak piszesz bardziej wysunięty a miałeś cytuję

" że "gumka" na tłoczku (w zacisku) była uszkodzona"

to na tłoczku mogły się zrobić ogniska korozji ,na tej części tłoczka która była wysunięta a jak włożyłeś nowe klocki to tłoczek wcisnąłeś i teraz np te ognisko korozji jest akurat w miejscu gumki uszczelniającej i tamtędy się zapowietrza.
jarus246
Adept
Adept
Posty: 48
Rejestracja: 2013-06-28, 23:22
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Włodawa

Post autor: jarus246 »

U mnie to samo, najpierw stukały klocki bo źle były zamontowane te sprężynki na nich, a teraz stuka na łączeniu jarzma z zaciskiem, na tych dwóch śrubach jest za duży luz , a dokręcone są ile się dało :/
Awatar użytkownika
Dawid2542
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 903
Rejestracja: 2011-05-21, 19:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: śląsk

Post autor: Dawid2542 »

jarus246, heh to samo miałem z przodu jak zmieniałem tarcze na wentylowane, zmieniałem i zaciski i śruby dowaliłem na maxa a i tak był mały luz między jarzmem i zaciskiem, kupiłem nowe takie same śruby i problem ustał :shock:
Awatar użytkownika
hubos21
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 563
Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mogilno

Post autor: hubos21 »

też po zmianie na wentylowane maiłem problem z luźnym jarzmem i nie szło dokręcić, znajomy mechanik poradził żeby je wykręcić popsikać WD wkręcić i wykręcić parę razy żeby wyczyścić gwinty i później się dokręciły bez problemu, obeszło się bez nowych śrub
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT
Awatar użytkownika
pav9
Adept
Adept
Posty: 41
Rejestracja: 2014-05-23, 22:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: skierniewice

Post autor: pav9 »

Podobnie miałem u siebie z tyłu. Po założeniu tarcz stukanie na byle nierównościach, po lekkim naciśnięciu hamulca stukanie ucichło. Problem stwarzało niedokręcone JARZMO. Łeb śruby był omknięty i mechanik "nie mógł :-)" dobrze dokręcić. Zmiana śrub i problem zniknął.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ hamulcowy”